Sams Trex 550E 3GX

3 tips:
1: lees de bouwhandleiding wat aandachtiger, want je tailblades zitten verkeerd om
2: tipje van mezelf, op onderstaande foto zie je de tail bellcrank, dat 90 graden dingetje waarmee je de pitchslider bestuurd(en waar de controlrod aan vast komt), gebruik daar een langer boutje met een moertje achterop, want het wil nog wel eens loskomen en dan crash je.;)
018.jpg


3: draai de boutjes waarmee je de tailblades vastzet om, er zit nl een uitsparing in de achterkant zodat die moer niet gaat meedraaien op t laatst. gebruik tevens langere bouten, want de standaard bouten komen niet tot in het lock gedeelte van de moer.. en dan loopt het ook los.;)
 
Het grappige is dan wel weer dat je de bladhouders zelf wel de goede kant op gemonteert hebt..
Staart heeft de aansturing bij align doorgaans aan de leading edge staan, oftewel aan de kant van de voorkant van het blad
 
3 tips:
1: lees de bouwhandleiding wat aandachtiger, want je tailblades zitten verkeerd om
2: tipje van mezelf, op onderstaande foto zie je de tail bellcrank, dat 90 graden dingetje waarmee je de pitchslider bestuurd(en waar de controlrod aan vast komt), gebruik daar een langer boutje met een moertje achterop, want het wil nog wel eens loskomen en dan crash je.;)
3: draai de boutjes waarmee je de tailblades vastzet om, er zit nl een uitsparing in de achterkant zodat die moer niet gaat meedraaien op t laatst. gebruik tevens langere bouten, want de standaard bouten komen niet tot in het lock gedeelte van de moer.. en dan loopt het ook los.;)

1. dat proberen we ook, het is niet dat we dat met opzet verkeerd doen :p maar zeker bedankt, vanavond wisselen we ze om :)
2. we gebruiken net geen industriële locktite maar ik moet nog schroefjes halen dus goeie tip, thanks!
3. prachtig, bedankt dat je die zag! mbf.nl heeft ons al enkele gold coins gespaard :)


Staart heeft de aansturing bij align doorgaans aan de leading edge staan, oftewel aan de kant van de voorkant van het blad
ik ben bang dat ik je niet begrijp, sorry?



toch beide zeker bedankt!
 
Leuk verhaal..

De bladhouder heeft 1 kant waar de link oid aan vast zit.
Dus wordt hij vanaf 1 kant aangestuurd

Je kan de bladhouder ook verkeerdom plaatsen, waardoor de aansturing andersom zit
Dus ipv aan de voorkant van het blad aan de achterkant van het blad

Dit maakt tijdens het vliegen best wel wat uit qua vlieggedrag
Maar het is ook een detail, wat bij jou goed is gegaan
 
Hoi,
heel mooie Heli:D
heb zelf verschillene Align gebouwt, en moet zeggen,
1. kijk liefer twee keer en nog een keer in de handleiding
2. zet je schroeven faast (Loctide), zij zijn sneller los als je denkt
3. controlleer alles nog een keer, als je onzeker bent, vraagen
:cool:hij zal mooie vliegen, suc6:cool:
 
Misschien dat biertje op de bouwtafel bewaren tot na het bouwen zodat je aandacht 100% bij het bouwen is....?

Leading edge: simpel vertaalt de voorkant.
 
Ik heb ook wel eens een foto voorbij zien komen waarbij het biertje serieus nut had...

Hadden ze op de accu tray gezet, zodat de heli niet continu achterover viel :mrgreen:

@TS:
Nog verder gekomen?
 
Mwa, ik doe t vaak ook op die manier.. lekker pilsje bij t bouwen;)

Ik ook wel maar dan zit de heli nog steeds goed in elkaar :mrgreen:

Gelukkig word het hier onderschept en hopelijk heeft de ts straks een succesvolle maiden waarna ze nog meer aan het bier kunnen :proost:
 
Hoi! Alles zit er op, alles past mooi in elkaar, ik ben op een bepaald moment vergeten foto's te nemen maar als er requests zijn van bepaalde onderdelen kan ik ze nog steeds fotograferen :)

Jullie commentaar over het biertje waren verwacht en heb ik ook mooi in het midden van de foto gezet om dit commentaar er dan ook uit te krijgen, waarvoor dank :D

We wachten eventjes op het verse salaris en bestellen daarna batterijen, lader, power supply & zender.

Er is nog twijfel:
- tusen bestellen via hobbyking of lokaal.. (prijskaartje)
- tussen spektrum dx6i of dx7.. (prijskaartje)
- training kit/balls (homemade/mee bestellen met ander materiaal) vooral voor 1ste/2de testvlucht .. vliegen met mcpx & sim lukt al aardig maar wil em niet crashen bij maiden flight :)

=> jullie mening over welke types lader/batterijen/power supply en/of spektrum zender zijn zeker welkom en worden zeker op prijs gesteld!

027.jpg

028.jpg

029.jpg

030.jpg

031.jpg


daarna kunnen we pas verder met het afstellen van de servo's, dit zullen we wel op de club doen want daar kennen we beide net iets te weinig van, en 't moet ook correct zijn.. (of we youtuben de boel en proberen het al initieel goed te doen.. wie weet)
 
Het handigst is, als de beurs het toelaat, een 7 kanaals zender te nemen.
Stel je gaat ooit naar nitro, wil je graag een governor (= 1 kanaal extra nodig)
of je gaat eens naar een schaalheli met licht of intrekbaar landingsgestel, is dat ene kanaal best makkelijk

maar naast dat, een 6 kanaals voldoet ook
nu weet ik niet hoe het met de 7 zit, maar zelf vind ik de losse batterijen in de dx6 niet echt jofel
beetje gevoelig voor contactverlies, maar ik geloof niet dat dit een groot punt is.

Trainingsgestel, ja, wat gaan we daarvan zeggen.
als je kunt vliegen, niet doen. het verrampeneert je hele heli qua vlieggedrag, zonder is 100x prettiger vliegen.
Moet je echt leren vliegen, pak op de club een instructeur met ervaring.
 
Ziet mooi uit !! (wil ik ook)
--Zender zal ik tenminste 7 kanal of meer kiesen, van student al vertellt nodig voor nitro ezv., ook kreeg je problemen als je 4 servos aan de swashplate hebt (Benzinetrainer). Dit als je oit verder wil gaan.
--Lipos zie ook sponsorlijst in dit forum. Ik zelf probeer een merk uit en als de preis goed is koop ik dan ma 6 stuk voor (6x5) een half uur vliegen.
--Trainingskit svp niet gebruiken om met te vliegen, dat gaat mis. Voor instellen en een keer hoveren ok, maar verder niks.
--Lader: ik gebruik voor alle Lipos en akkupaks mijn Graupner Ultramat, voor mij genug.
--Power-supply ?
Verder succes ! Ga het rustig aan en lat je bij de club helpen.:cool:
 
Power suply is voor de lader, met die grote pakketten heb je zoveel ampere nodig, dat dit de interne voeding van alle laders te boven gaat
Of je moet een paar uur op een accu willen wachten natuurlijk

Ik dacht dat een interne voeding 50 watt is ong, ik heb mensen gezien die met 500 watt aan de lader zitten.

Hier zijn meer draadjes over by the way, misschien wordt je via de uitgebreide zoekfunctie al een stuk wijzer
 
@Student: Okay bedankt voor je input, als ik het zo bekijk lijkt een dx7s inderdaad de betere keuze toekomstgericht.
Ik ben inderdaad met de zoekfunctie aan het bladeren, momenteel is er van mijn kant heel weinig kennis/ervaring naar batterijen en laders maar bij iedere post wordt ik er wijzer van :)

@Heli-Uwe: De trainingskit zou inderdaad enkel maar zijn voor de initiële tests, alhoewel ik al gelezen heb dat de extra vibratie van die kit de FBL zou kunnen triggeren wat ook niet echt een gewenst resultaat zal geven.

Zoals ik al zei, voorkeuren naar merken van lader/power supply & batterijen zijn zeker welkom, ik gebruik wel de zoekfunctie, maar ik zie er de bomen door het bos niet goed meer van.. laat ik het zo stellen: als het jou nieuwe setup zou zijn; wat hang jij er aan vast, en waarmee laad je op?
 
wat ik lees: 6s 5000mA met 35C, geven beste resultaten qua CG/vliegtijd/vermogen,
welke merken gebruiken jullie graag?
 
OS MAX :mrgreen:
Maar die passen niet in een 450...
En is niet electrisch..

Het grootste wat ik heb is 3 cel 2200 mah
dus ik heb geen kennis van laadkoffers etc
ff wachten tot de electro mensen zich melden

Zoek trouwens ook eens op laadkoffer.
Velen gooien 2 laders in een koffer met een dikke voeding, speciaal voor een beetje vlot doorladen
 
Zenoah 23 cc getuned na 6 pk, maar passt ook niet.
Weet niet veel over groote Lipos, voor mij zijn die elektro-Helis vanwege de Lipos de duur, als ik en half uur wil vliegen :-| reken reken, veel centjes.
 
@Student: dit gaat wel over een 550 hoor :D
@Heli-Uwe: onze heliclub is enkel EP, dusjah :)

Kom op electro mensen! gief ideas! :D
 
Back
Top