Savage XL wil niet schakelen.

• Topicstarter Topicstarter VenomXL
  • Startdatum Startdatum
aaa ,sjit had ik ff motte weten ,had ik met me buurman ook ff gekomen,maarruh ,eembrug is hier in baarn ,weet niet welke jij bedoeld?
maar ik rij altijd bij de ikea in de buurt die veld verderop ,dat bruine gebouw ,1 HELE grote kattebak.
zondag droog is kom ik ook .
ennuh modder is gezond he'?
mzzl Danny

De eembrug bij de isselt in Amersfoort. Redelijk grote parkeerplaats, pas geleden daar gereden om het eea af te stellen. Sta je mooi droog :D
Daar bij de Ikea rij ik ook wel is. Maar er zijn daar nog wel wat mooie stukkies terrein. Ook banen aangelegd voor quad/crossmotor rijders. Staat nu alleen nog onder water. Maar als het droog is kun je daar goed rijden. Dan moet je wat meer richting de snelweg rijden dan kom je er langs.

Ik was nog vergeten dat ik een filmpje (sorry van de slechte kwaliteit).
van toen mijn 3 bak nog goed stond wel mooi geluid
mijn setup was 18t /47 met een picco .28
[URL="
- picco new 3 speed (BUSS033)[/URL]

Owja en nog de 2 bak
[media=youtube]LI99qAd440c[/media]
rijdt net zo hard eigenlijk trekt het sneller mits je de 3th high speed gearing heb volgens mij standaart in een xl

Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt goed! Trekt wel lekker snel op... De XL zal wel wat minder snel wheelies trekken omdat hij wat groter/zwaarder is.
Standaard zit er een 16t / 52 in geloof ik. Heb ook nog een 14t liggen deze er is inschroeven dan zou hij sneller moeten optrekken. Hij zou dan wat minder hard gaan, maar dat vind ik minder erg..
Of zou dan me 3de versnelling niet gaan werken?

bij mij zat er bij die xss bouwkit een 17/47 bij maar met de picco veel te veel wheely's met 18 beter controleerbaar en rijdt harder.
verder heb ik nog een 20 tands duurt lang voordat die op toeren is maar gaat wel heel hard.
Over je versnelling zodra je kwa spur of clutchbel verandert dan moet je de gehele versnellings overbrenging opnieuw afstellen.
Met de 2 bak kan het vanaf de zijkant maar met de 3 bak moet je hem iedere keer uitelkaar schroeven veel werk maar gaat wel harder en klinkt mooier.

Ja ik had inderdaad zoiets gelezen, dat je voor het afstellen van de 2de versnelling het een en ander los moet halen. De 3de versnelling kun je dan wel weer vanaf de zijkant doen dacht ik.
Door dat ik problemen heb gehad dat me blokkie wat los gezeten heeft, is de vertanding wat afgesleten. Dus dan maar meteen een 14t om te proberen.

meestal grotere koppelingsklok dan schakelt die nog wel vanwege de snelheid hij zal die mischien iets eerder schakelen kleiner kan het zo zijn dat je weer ietsjes af moet stellen omdat die niet schakelt.

ag als je je rollbar er afhaalt is het iedere keer 3 schroefjes los.
Dan kan je bovenplaat van je versnellingsbak eraf zodat je hem eruit ken pakken.
dan ietsjes bij stellen er weer in uitproberen en zo blijf je aan de gang met de 3 bak.

tripper en ik moeten gauw de savage maar bash klaar maken voor nog een savage bash sessie:D
Maar dan zonder duik in blubbber en de plas water van mij gelukkig is mijn elektronica nog goed

Buss je komt maar langs alles ligt binnen handbereik in mn RC werkplaats/huis haha.
Kijk maar uit als ik mijn twinner klaar heb haha 1 picco ligt al klaar en moet alleen die andere nog inrijden woohooo kan niet wachten om weer een boom te vellen.
Foto0060.jpg

Foto0061.jpg

Laatst bewerkt:
heb een maatje van me aangestoken met het rc virus, dachten we even zijn savage af te stellen onder de eembrug, blijkt het een afwerkplek te zijn...:p

full

haha ja sorry... maar het ziet er daar ook echt uit als een dubieuze plek in het donker.. allemaal van die verdwaalde autos snachts met condens op de ramen.....

Haha, ze moeten toch ergens hun kwakkie kwijt he..

Gaat alles al een beetje goed met je XL? Afstellen al gelukt of nog steeds niet optimaal?

Haha, ze moeten toch ergens hun kwakkie kwijt he..

Gaat alles al een beetje goed met je XL? Afstellen al gelukt of nog steeds niet optimaal?

Gaat aardig, ben nog niet aan het schakelen toegekomen. heb al wel redelijk het afstellen onder de knie. dat kleine tandwiel, de clutch geloof ik, was versleten. heb daar een 14t op gezet nu ipv een 16t. zometeen even testen.
de low speed sproeier zit ik ook nog wat mee te klooien, voel nog niet helemaal wat die doet.
Als ik dat een beetje door heb en hij rijdt naar mijn idee goed, dan wil ik graag een keer bij je langs komen om naar de gears te kijken :-)

Ga inderdaad eerst ff doorkrijgen wat de naalden doen.
Lees ook ff goed de stickies door, daar staat ook een hoop in uitgelegd..

Daarna zie ik je wel een keer verschijnen om de 3bak af te stellen..:rolling:

Ik dacht, het is weer is tijd voor een update :)
Het afstellen lukt inmiddels al aardig. Ondertussen zijn er wel weer wat zaken stuk gegaan... remmen versleten, servo kapot, spurgear weer los getrilt, clutchbelt afgesleten het houdt je bezig :D

Maar goed het mag de pret niet drukken. Inmiddels mijn savage X en Savage XL voorzien van 40 series banden en axial velgen. Zorgt wel voor super wegligging maar moet wel me versnellingen bijstellen. De X schakelt sowieso te vroeg nu...
Ook heb ik de uitlaat van de XL op de X gezet. Voor de XL heb ik een BUKU power uitlaat gekocht. Weer wat extra afstel werk dus!
Ook heb ik inmiddels een Robitronic mantis aangeschaft met RB motortje en LRP uitlaat. Rijdt ook heerlijk.
Onderstaand even een paar (helaas slechte kwaliteit) foto'tjes geplaatst. Benieuwd of jullie het wat vinden!

full
full
full

ja dat zijn mooie banden voor de savage's en ik goloof zeker dat ze goede wegligging hebben.
de robitronic is ook een mooie auto heb er zelf nu ook één en dat rijd echt goed.
ik wil ook nog andere banden, ik zie dat jij de banden van je savage er onder heb zitten. bevalt dat of niet?

Ik dacht, het is weer is tijd voor een update :)
Het afstellen lukt inmiddels al aardig. Ondertussen zijn er wel weer wat zaken stuk gegaan... remmen versleten, servo kapot, spurgear weer los getrilt, clutchbelt afgesleten het houdt je bezig :D

Maar goed het mag de pret niet drukken. Inmiddels mijn savage X en Savage XL voorzien van 40 series banden en axial velgen. Zorgt wel voor super wegligging maar moet wel me versnellingen bijstellen. De X schakelt sowieso te vroeg nu...
Ook heb ik de uitlaat van de XL op de X gezet. Voor de XL heb ik een BUKU power uitlaat gekocht. Weer wat extra afstel werk dus!
Ook heb ik inmiddels een Robitronic mantis aangeschaft met RB motortje en LRP uitlaat. Rijdt ook heerlijk.
Onderstaand even een paar (helaas slechte kwaliteit) foto'tjes geplaatst. Benieuwd of jullie het wat vinden!

full
full
full

die is echt lelijk!!!!!
[mod]kan ook wat netter dus een edit ,volgende keer let even op je woorden [/mod]

Normale reaktie is blijkbaar niet voor iedereen weg gelegt .
Volgens mij kan je ook gewoon zeggen dat je het niet mooi vind.

Verder ik vind het wel brute banden .

Back