Savage XL wil niet schakelen.

• Topicstarter Topicstarter VenomXL
  • Startdatum Startdatum
Gerapporteerd. Is niet okee.

Verder zijn de banden wel mooi. De bukupower uitlaat? Werkt dat nou een beetje. De verhalen zijn best wisselend.

@wilbert, ja rijdt echt goed. heb er meer grip mee op muller zand. er zaten van die noppen bandjes onder, maar kon niet lekker gas geven met weg trekken. bleef spinnen.

@jizmac, ik had eigenlijk die buku in eerste instantie op de x willen zetten, maar die kan nu zijn power al niet kwijt. gaat continu achterover. heb dus de uitlaat van de xl op de x geplaatst. die buku op de xl doet het echt goed. trek net zo makkelijk wheelies als de x. niet dat ik dat zo graag wil, maar is wel een maatstaf voor het performance verschil. het afstellen vergt wel wat tijd, maar is het waard!

Ik heb ook nog iets geks ondervonden met afstellen van de Savage X. Als ik van stilstand vol gas geef, dan lijkt het alsof de auto eerst even op gang moet komen (beduidend lagere toeren) en vervolgens trekt ie verder snel op (mooi op toeren). Ik heb niet het idee dat het aan de LSN ligt maar eerder de koppeling misschien? Het klinkt niet of hij verzuipt ofzo, maar wil gewoon niet meteen met volle toeren weg.
Mocht iemand een idee hebben wat het zou kunnen zijn? :)

mooi!!!

ik zit te denken om een bukupower op mn firestorm te leggen alleen ik denk niet dat dit gaat werken... veel te veel power...

de werking snap ik nog niet echt van de bukupower want ls de auto optrekt dan gaat die soort ''zuiger'' naarvoren,is dat om de druk beter kwijt te kunnen??

Ik heb die uitlaat even op mijn X gehad, niet meer mee te rijden haha. Hij trok al steeds achterover, maar met die uitlaat is het nog veel erger. Heb hem nu on de mijn XL gezet die kan het beter hebben, moet alleen de uitlaat nog wel even fijn afstellen maar is nu al een stuk sneller.

Laatst bewerkt door een moderator:
is dat afstellen moeilijk???

en er zitten 2 ''pijpjes'' op,komen uit allebei die pijpjes rook???

(kan zo niet op de naam komen,heb het wel ergens op het forum gelezen..)

is dat afstellen moeilijk???

en er zitten 2 ''pijpjes'' op,komen uit allebei die pijpjes rook???

(kan zo niet op de naam komen,heb het wel ergens op het forum gelezen..)

Verdiep je eens in die uitlaat, hij komt namelijk met een verstelbare interne veer en er is geloof ik ook nog een optionele suggere veer. Daarmee kan je de werking instellen.

Het afstellen is wel wat lastiger ja. Er zitten 4 veren bij, 2 van die zuigers, 2 ringen en een dop om tijdens het afstellen een pijpje af te dichten. Het is even lastig om uit te vinden welke veer je nodig hebt en dan kun je ook de slag nog instellen... Na het fine tunen mag de dop van de pijp af en dan gaat de beer los ;)

idd dan gaat de beer los...

eigenlijk wel veel dingen om af te stellen he,versnelling,motor,uitlaat...

liefst wil ik hem een keer in het echt zien,maar de prijs...

Jammer dat je in Amersfoort woont, ik had toch eens een keertje die pijp eens in actie willen zien.

Een afweging die ik heb is het volgende; Ik heb zelf een .28 met een JP-3. Deze combo heeft onderin genoeg vermogen. Daar ik veel door de modder aan het ploegen ben, is dit goed voor mijn doel. Ik heb zelf het idee, dat een Buku in mijn geval ietsiepietsie meer vermogen onderin kan geven en veel vermogen op de top. Alleen rijd ik bijna nooit op de top. Daarom vind ik het teveel geld om het uit te proberen. Maar goed... wellicht komt er ooit nog eens iemand voorbij scheuren.

Ook de ofna 086 doet het heel goed op .28 motortjes op mijn savage van de polished tuned pipe van hpi naar een 086 gegaan en zeker een groot verschil ,lag met een tikje aan t gas gelijk op zn dak haha.
Wel vind ik de jp-3 een mooier geluid hebben mede door de 3 kamer ten opzichte van de 2 kamer 086 pipe.

Back