scania L81 en scania-vabis L55 met hondebrink cabine

ziet er netjes uit Action heeft wel meer spullen die we voor onze hobby kunnen gebruiken scheelt af en toe een hoop geld

• Like
Reactions: Cor
Hallo Luchard,

Zo zie je maar weer waar de Action niet goed voor is, wie een beetje vindingrijk is kan soms met de simpelste dingen mooie details aanbrengen op zijn modeltruck. :koud:

Mooie Scania hoor ! :thumbsup:

Hallo,

@Fixit , :):) Het ging me meer op de reacties:):), zoals op deze eerder geplaatste foto is te zien
heb ik verschillende spulletjes van de Action zoals bv schroevendraaiers en vooral opbergbakjes( de oranje )
Top winkel voor de creatieve hobbyist.

@piet, Mooie woorden van de Volvoman:):):)

@marcelinets , Dank je:friends::friends: Hij is nog niet klaar hoor, de kleine dingetjes kosten veel tijd:(

@knopjeleukstemmers , :koud::koud: Bedankt voor alle stemmen.

27111204gj.jpg

Hallo,

Weer een paar kleine stapjes verder.
De spiegels zijn gemaakt van 1,5 mm staaldraad en polystyreen.

27175166kp.jpg

Rechts onder het begin van de deurklinken.

Voor de spiegels heb ik in 2 plaatjes polystyreen een gleufje gemaakt en daarna op stang gelijmd.
De 2 stukjes tussen de bankschroef gezet en samengeperst, gaan noooooit meer loso_O

27175169fg.jpg

Op aluminiumfolie een strip dubbelzijdig plakband geplakt voor de spiegelkant.

27175170de.jpg

27175171id.jpg

Bijna klaar:banana::banana:, nog een paar decals en dan de tank en reservewiel installeren.
Verlichting werkt ook en de Scania heeft al 10cm voor en achteruit gereden( babystapjes:rofl::rofl:)

In de koplampen zitten normale witte leds maar op het op het kopje heb ik een gele stip geverfd
voor een mooie zachte geelachtige lichtstraal. Ik heb ook gele leds geprobeerd in de koplampen maar dat was niet mooi genoeg.

Hallo Luchard,

Echt heel mooi geworden, de Scania ziet er heel natuur getrouw uit ! :worship: :thumbsup:
Minpuntje is kentekenplaat, :( :(
Die zou eigenlijk blauw met witte letters moeten zijn, of de nieuwe kentekenplaat met het Euro vignet.

Hallo Luchard,

Het was geen kritiek hoor, maar meer een opmerking.
Inderdaad zijn er ook nog een tijdje gele kentekenplaten geweest zonder Euro vignet. (even vergeten:()

Hallo,

@piet, Ik heb het zeker niet als kritiek opgevat want je hebt groot gelijk, een blauwe plaat was mooier geweest.

Gisteren de grote rijtest gehad en de Texaco tankwagen heeft zich voorbeeldig gedragen, het rijden was een genot
en ook al heeft de trekker een kort chassis het rijgedrag was absoluut niet zenuwachtig en de oplegger liep er keurig achter.
Ik heb een paar foto's gemaakt maar ze zijn niet super goed gelukt ( ik heb ze niet goed gemaakt :stout:) maar hier volgt de
mooiste en een close-up die ook redelijk is.

27196883wt.jpg

27196886sn.jpg

Vanmorgen heb ik thuis ook een paar foto's gemaakt en deze zijn beter gelukt.

27196871cw.jpg

27196870he.jpg

27196872qw.jpg

Omdat dit bouwverslag vanaf het begin al een verslag was over 2 oude Scania neuzen volgen nu nog maar een paar foto's
van de 2 oudjes samen.
27196875bm.jpg

27196888lk.jpg

27196880ph.jpg

En als toetje mijn hele wagenpark.
27196889jp.jpg

De planning was om Veroma achterlichtunits te monteren op de l81 maar deze waren helaas 1/16 en van
duidelijk mindere :mad:kwaliteit dan de andere producten die ik normaal met veel plezier van Veroma gebruik.
Dus er zal nog iets moeten gebeuren aan de achterkant van de Scania( licht, nummerbord en lengteborden)
maar dat word voorlopig even op de lange baan geschoven tot ik besloten heb wat en hoe ik alles ga monteren.

Bij deze wil ik mededelen dat dit de wsl de laatste update was en wil ik alle lezers, volgers, "knopje leuk" gebruikers
en uiteraard Cees en Harry van het Zandbergen Scania museum in IJhorst bedanken voor de complimenten, ideeën,
kritieken en commentaren.:friends::friends::friends::friends::friends::friends:
Ik heb tijdens deze 1,5 jaar veel geleerd en hopelijk zijn er collega bouwers die door mij ideeën hebben opgedaan.

:bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye::bye:

Halo Luchard,
3 Schitterende mooie Scania's hoor, echt heel mooi ! Super mooi kunststof vakwerk modelbouw !! :koud::thumbsup::worship:
(Volvo) petje af voor jou bouwkunsten ! :thumbsup:

Ik zelf ga toch voor de Hondebrink Carrosserie cabine, die vind ik toch mooier dan de fabriekscabines.

Kees en Theo Mulder in Rijnsburg bouwde in de jaren 50, 60 en 70 van de vorige eeuw ook hele mooie VOLVO torpedo carrosserie cabines.

Jammer dat er geen Torpedo Carrosserie cabines gebouwd worden !
(te duur en te lang met de huidige wetgeving, maar wel veeeeeeeeeeel veiliger voor de chauffeur) :( :( :(

Hallo,

@vwforum , ;)yep, maar nu een Tamiya.

@VOLVO FH 16 660 , Dank je Piet. Mijn favoriet is de Texaco Scania met Tankwagen omdat het mijn 3e
auto is en ik de kunst steeds beter onder de knie krijg.
Als ik puur alleen naar de schoonheid van de hut kijk dan vind ik ook de Hondebrink het mooist.
Zeker erg jammer dat er tegenwoordig zo weinig neuzen rond rijden. Niet alleen vanwege de veiligheid maar ook omdat ze mooier zijn:)

@peter 55 , Dank je Peter. Prachtig compliment van de Polystyreenmeester.:friends:

@Jan de Boeff , Okay geen woorden maar de smilies zeggen genoeg. Dank je:friends:

Hallo Luchard

Twee neuzen tegenover elkaar
Wat is dit toch een schitterend paar
Na vele maanden van zagen,boren en vijlen
Heb je twee neuzen om van te kwijlen
Nu komt de tijd om er echt van te genieten
Daarbij een glaasje wijn naar binnen te gieten
Genieten van de wijn en de twee neuzen
Want in de kast staan echt twee reuzen
En het staat zo vast als een rots
Hierop ben je trots
Toch zit hier ook verdriet aan vast