Scania LZV met 2 Wipkarren

Beetje laag he. Zou hem iets hoger zetten.
Dat was precies ook mijn eerste gedachte, maar die klep geeft jou dus een probleem.
Aan de andere kant hoef je met deze positie geen, of weinig rekening te houden met het aan de grond lopen van de koppeling omdat hij vlak achter de achteras gemonteerd zit. Dus geen 'zwiep' effect.
Zal vast wel goed komen dus.
Cor
 
Vanmiddag begonnen aan de wipkarren, een korte fotoimpressie. Morgen gaan we weer verder.

37925403mk.jpeg


37925404af.jpeg


37925406fj.jpeg


37925407hb.jpeg


37925408ys.jpeg


37925409oc.jpeg
 
Mooi project. Heb je detail foto's van hoe je de dissel van de aanhanger heb gemaakt /gemonteerd? Ik wil voor een dolly ook zo'n lage dissel maken
 
Dank voor je reactie.

Ik ben nog aan het bouwen, de hele combi wordt van Aluminium.

Zo is het zoals ik het nu heb zitten.

Tussen de chassisbalken een alu verloop gemaakt met daaraan vast de trekstang. De trekstang is nu nog te lang en maak ik komend weekend op maat als de muilkoppelingen onder de wipkarren op hun plek zitten.

38104605ul.jpeg


38104606xj.jpeg


38104607vh.jpeg


38104608uc.jpeg


38104609wc.jpeg


38104610su.jpeg


38104611dl.jpeg


38104612tm.jpeg
 
Graag gedaan.

De muilkoppelingen + trekogen van Carson zijn zeer geschikt, het trekoog kan ook horizontaal (als het ware diagonaal) knikken net als in het echt.
 
Bij een LZV ben je gebonden aan een max. lengte (uiteraard!) maar dan zijn die aanhangers toch altijd gelijk van lengte? Hier niet, zo te zien. Is daar een bepaalde reden voor?
 
Hallo Dobermann,


Ik heb geen moment getwijfeld dat de laadbakken niet allemaal even lang waren.

Heel vaak geven foto's een vertekend beeld en lijken de zaken soms anders dan ze in werkelijkheid zijn.

Super mooi !
SMILEY APPLAUS.gif
 
Back
Top