Scania LZV project. UPDATE

henk, ik heb ze inderdaad gezien op ebay nadat frank me erop wees! de luchthoorns komen er bij mij t.z.t. ook op. zien er goed uit!

@mark: dat het lang moet duren is idd erg vervelend voor je! maar houd wel in het achterhoofd dat het produceren en ontwikkelen van producten een zeer tijdrovende en kosbare bezigheid is! maar de cabine komt er aan!

@Jordi en SJD,
Volgens mij is het meer een andere kwestie heb ik van horen zeggen.

@Jordi en SJD,
Volgens mij is het meer een andere kwestie heb ik van horen zeggen.

Hallo Mark,

Even bellen met Verkerk, mopperen op dit forum helpt niet, want hier op dit forum kan hij zich niet verweren !
Probeer zo positief mogelijk te blijven op dit forum, als je het ergens niet mee eens bent, of leveringen blijven uit, kan je dit beter met de persoon in kwestie contact opnemen en een regeling proberen te treffen, maar niet proberen via dit forum het te regelen, want dat werkt niet, dit lost niets op, dit roept alleen maar irritaties op !!!

Ik heb zelf best ook weleens kritiek op iemand en erger me ook wel eens, maar dit probeer ik dan met de persoon in kwestie op te lossen en niet via dit forum !

Een cabine bouwen is niet zo eenvoudig hoor, men is hier nogal er druk mee en is niet zomaar klaar !!

Gewoon bellen, dan krijg je direct antwoord van hem !!!

Dus Mark, positief blijven denken !!!

Hallo Mark,

Even bellen met Verkerk, mopperen op dit forum helpt niet, want hier op dit forum kan hij zich niet verweren !
Probeer zo positief mogelijk te blijven op dit forum, als je het ergens niet mee eens bent, of leveringen blijven uit, kan je dit beter met de persoon in kwestie contact opnemen en een regeling proberen te treffen, maar niet proberen via dit forum het te regelen, want dat werkt niet, dit lost niets op, dit roept alleen maar irritaties op !!!

Ik heb zelf best ook weleens kritiek op iemand en erger me ook wel eens, maar dit probeer ik dan met de persoon in kwestie op te lossen en niet via dit forum !

Een cabine bouwen is niet zo eenvoudig hoor, men is hier nogal er druk mee en is niet zomaar klaar !!

Gewoon bellen, dan krijg je direct antwoord van hem !!!

Dus Mark, positief blijven denken !!!

Hoi Piet,

Wij hebben al meerdere keren met Verkerk Modelbouw gebeld en gemaild.
Maar dat je dan telkens deadlines roept die ook weer verstrijken, daar wordt ik een beetje geïrriteerd van. Zelfde als met Robbe met de FC-16, die had ook al lang weer in de handel moeten zijn.

Aan jullie dan maar. Hier zit een modelbouwer al 5 maanden te wachten op iets wat maar niet wilt komen.

mark,

het probleem van ontwikkelen is simpelweg het feit het moet goed zijn, je kunt niet zomaar zeggen ow hij is niet mooi maar wel af.

ik ben zelf ook bezig met het een en ander aan ontwikkeling.

ik noem dan ook nooit harde deadlines!

simpelweg omdat ik mijn vingers daar niet aan wil branden.

ik kan alleen deadlines noemen als ik spullen in voorraad heb.

@Alwin, Helaas doet Verkerk dat wel, Ik vind dit gewoon zeer spijtig.

En laten we nu maar verder gaan met de bouw van deze Scania LZV

Hoi Piet,

Wij hebben al meerdere keren met Verkerk Modelbouw gebeld en gemaild.
Maar dat je dan telkens deadlines roept die ook weer verstrijken, daar wordt ik een beetje geïrriteerd van. Zelfde als met Robbe met de FC-16, die had ook al lang weer in de handel moeten zijn.

Aan jullie dan maar. Hier zit een modelbouwer al 5 maanden te wachten op iets wat maar niet wilt komen.

Hallo Mark,

Ik heb zelf geen ervaring met Verkerk, dus ik kan daar niet over oordelen, maar als je iets wordt toegezegd, dan is het wel heel vervelend als men de afspraken niet nakomt !
Dus sorry Mark, iets te hard geoordeeld door mij !!
Toch hoop ik voor jou dat hij z'n afspraken nog nakomt !

weer begonnen aan mijn project

Hoi mede modelbouwers.

Nou het is een tijdje stil geweest rond mijn project.
Dit ivm drukte, ziekte en andere bezigheden.
Maar ik ben dus weer begonnen aan mijn Scania LZV project.
Ben bezig geweest met het verbeteren en afwerken van mijn stuurbare dolly.
De dissel was in het begin nog gemaakt van een U profielletje.
Maar die is nu handgemaakt van masief aluminium, hij is wat dikker een stuk sterker en ziet er door de aanpassingen veel beter uit.
ook de voorkant van de dolly is nu afgewerkt.
Ik doe er even wat fototjes bij is altijd wel leuk.
Ik ben ook bezig geweest met het boren van gaatjes voor de verlichting in de zijpanelen van de aanhanger. Later had ik eigenlijk pas door hoeveel het er waren. maar ja het word dan ook een showtruck, en die hebben meestal geen te kort aan lampjes, dus ik ook niet zal ik maar zeggen.
Ik had ook van Joeri (truckdriver) begrepen dat mijn bullbar, lowbar en zonneklep bij de verchromer liggen. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik wel heel erg benieuwd ben hoe dat er allemaal uit gaat zien.
Ik wil Joeri ook via deze weg nogmaals bedanken voor het werk dat hij voor mij vericht heeft.
Als ik de spullen binnen heb plaats ik hier natuurlijk meteen de foto's van
op het forum.

Nou het is weer een begin.
Ik hou jullie vanaf nu weer op de hoogte van de vorderingen.

Groet henk

Ik heb even een dringende vraag :rolleyes:........
Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is van het volgende.
Als ik mijn zender uit zet dan hoor ik dat mijn truck uitgaat
alsof je een vrachtwagen uitzet dat is oké.
Maar nu merk ik, hier komt dus de vraag. Als ik mijn zender uit heb en
mijn MFU in de truck nog aan heb staan doet mijn stuur servo erg raar.
De wiellen gaan heen en weer en komen uiteindelijk scheef te staan.
Ook wil de truck weer opnieuw opstarten en gaat dan ook weer uit(dit zonder dat de zender aan staat).
Dit gaat dan zo een tijdje door, of ik moet zelf de MFU uitschakelen dan is het over.
Ook als ik de MFU weer aanzet doet de stuur servo raar :(.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om dit op te lossen.

Groet Henk.

dat komt omdat je altijd eerst je truck uit moet zetten en dan pas je zender. en met aanzetten andersom uiteraard. eerst zender aan dan je truck.

als een ontvanger geen signaal meer ziet snapt hij niet wat die moet doen en gaat die stoorpulsen ontvangen. daardoor komen dit soort effecten. wat ook kan helpen zijn fail saves installeren kosten 13 euro p/st ongeveer.

dan gaat die bij zender uit terug naar de vooraf ingestelde waarde.

Hoe zit je antenne ?
Misschien dat dit wat storing geeft, iemand bezig met zijn RC hobby ?

Ik heb zelf ook wat raars..

Als ik mijn zender aan zet hoor ik een dof dreuntje in mijn speakers van mij PC :D

ook dat is te verklaren..

koop afgeschermde speakers :D aka betere kwaliteit LOL zelfde als vroeger met paars beeld bovenin toen de 5.1 sets net uitkwamen.. iedereen klaagde erover tot de televisies afscherming kregen en de boxen ook.

Bedankt jongens voor de reacties het werkt wel eerst de auto uitzetten.
Alleen jammer voor het effect van de MFU.
Maar het werkt dus wel om eerst de auto uit te zetten.
Maar hoe doen jullie dat dan als jullie op een baan rijden.
Lopen jullie dan ook eerst naar je auto om hem uit te zetten?
Is dat niet een beetje lastig.

Groet henk.

hoi henkv8 ik heb ook een mfu in me truck zitten zonder trimmers dan en die kan ik ook gewoon me zender uit zetten maar en dan blijft tie gewoon stil het licht waarschijnlijk aan je antenne dan anders zou ik het ook niet weten groetjes patrick

ja maar dan blijft de mfu evenzeer opstaan , wat je ook kunt doen op de baan is de truck kort bij jouw parkeren en dan uitzetten

mvg bart

Bedankt jongens.
Ik ga in ieder geval even de antenne nakijken.
En kijken of het dan over is.

Groet henk.

maarre henk je moet niet de draad van je ontvanger om je antenne heen wikkelen he dat geeft storing je kan beter met een installatie klemmetje daar de draad erin knijpen en dan onder je antenne monteren dan moet het over zijn zo heb ik het ook gedaan mvg patrick

Neem aan dat je een PPM ontvanger heb?
daar kan het dus niet mee, Dan heb je een PCM ontvanger nodig!
Dan kan je wel gewoon je zender uitzetten en dat je truck helemaal niets doet!

Zo vrijdag en vandaag weer bezig geweest aan mijn project.
nu ben ik bezig geweest met het interieur van de cabine.
Heb van kunststof onderdelen gemaakt en deze in elkaar gezet.
Vandaag begonnen met het bekleden van het interieur.
De binnenkant van de cabine zelf komt ook nog aan de beurt.
En er komt nog wat apparatuur in zoals lcd tv met verlichting, navigatie met verlichting. En diverse andere dingen die verlicht gaan worden, zoals meters en schakelaars.
Ik heb nu wat foto's geplaatst van het interieur dat ik tot nu gemaakt heb (let op het is natuurlijk nog niet klaar).

Zo dit waren de foto's weer even voor nu.
Als ik weer wat verder ben plaats ik wel weer wat foto's.
Hoor graag wat jullie er tot nu toe van vinden.

Groet Henk.

Back