Scania r500 topline Bakwagen en Schamel aanhanger

Dank jullie.

Ik hoop het wel Ivar het is messing dus kan wel wat hebben mochten ze te zwak zijn solderen we er grotere onder. Gelukkig heb ik nog wel wat rijdagen voor dat ik aan afwerken van de aanhanger toe ben dus gaan we het mee maken. Ik hoop het wel dat het stevig genoeg is daarom had ik dat busje er al aan gesoldeerd om wat meer stevig heid en meer verbinding te krijgen

De rijdagen zijn ideaal voor test werk van het rijdend materiaal ;)

bij mij knikte de assen in het midden door , laatste keer bleef alles heel doordat ik dikkere buisjes had gemonteerd.

Maar een leuk idee zo met de bruder parts :)

groet Ivar

Ja idd, Mijn assen lopen helemaal tot de midden door en daarom heen heb ik een messing pijpje gedaan en is vrij stevig. We gaan het merken de eerste rijdag :D. Omdat mijn bakwagen zo laag mogelijk is op normale banden wou ik me aanhanger nog lager. en daar zijn de bruder assen perfect voor. dat is het enigste wat ik van de dieplader ga gebruiken.

vandaag de andere zijregelgemaakt en de voor en achterkant. alles geleik aan elkaar gesoldeerd en de achterkant verstevigt. Nu kan ik aan de oprij beunen en bevestiging beginnen.

IMAG0292.jpg

IMAG0295.jpg

IMAG0296.jpg

IMAG0297.jpg

IMAG0298.jpg

IMAG0299.jpg

IMAG0300_1.jpg

IMAG0301.jpg

IMAG0302_1.jpg

Dankje

Ja zeker de aanhanger word net zo aan gekleed als de bakwagen met alles erop en eraan. Duurt nog wel even want als het grondraam straks klaar is ga ik weer met de bakwagen verder om de cabine eens in de kleur te zetten en strak te make. Daar ontbreekt even de zin voor dus gaan we even aan het leuke werk

Dankje.

Na het eten nog even wat vrije tijd over gehad om toch nog even wat te maken en de beide beunen te monteren en de servo aansturing te maken. Nu nog even een goeie zware servo zoeken en dan is hij ook electies bediend

IMAG0313.jpg

IMAG0314_1.jpg

IMAG0316.jpg

IMAG0317.jpg

IMAG0318.jpg

IMAG0319.jpg

IMAG0321.jpg

Dankje remco. Dat duurt nog wel even denk voor dat alles klaar is. Helaas heb ik niet zo heel veel tijd elke week

Vandaag weer even verder gegaan met de oprijbeunen. Heb van de servo een motor gemaakt zodat ik bij open of gesloten beunen geen servo blijf bekrachtigen. daarna heb ik de rijbeun van traanplaat voorzien voor extra grip voor wat ik er op ga rijden. ook heb ik besloten om volgende week niet zelf te gaan rijden in utrecht dus de cabine gedemonteerd om verder strak te maken en te spuiten de eerste delen staan al in de grondverf

IMAG0332.jpg

IMAG0335.jpg

IMAG0336.jpg

IMAG0337.jpg

IMAG0338.jpg

IMAG0339.jpg

IMAG0340.jpg

Gister weer verder gegaan met de cabine. De grond verf aan geschuurd en begonne met alle losse delen in de verf te zetten. voornamelijk allen binnen kanten en moeilijke hoekjes waar je niet bij kan als het allemaal in elkaar zit. Vandaag alles in elkaar gezet en alles goed in de kleur gezet. nog niet echt duidelijke foto's maar die volgen nog wel

IMAG0346.jpg

IMAG0347.jpg

IMAG0348.jpg

IMAG0349.jpg

IMAG0350.jpg

IMAG0351.jpg

IMAG0352.jpg

IMAG0354_1.jpg

he jeroen ik zie dat je traanplaat op je oprijplaten gemonteerd hebt, het lijkt heel mooi maar in de praktijk werkt het helaas niet ook dit oppervak is te glad om tegenop te rijden, zelf heb ik zwart en redelijk grof schuurpaper gebruikt, werkt perfect.

afz jan

Back