Scania R620 cabine spuiten

Ik heb overwogen mijn bestelling verf te plaatsen bij de website van Hiroboy.com in Engeland maar ze leveren niet snel genoeg de bestelling uit die ze hebben ontvangen van mij, een week geleden. De keus van verf in 2 komponenten lijkt het meest voor de handliggende. Meestal betekent het over de kleur een laag vernis opzetten. De vernis kan je goed polijsten maar ook wegpoetsen van krassen is makkelijker te doen dan bij de 'uni' laksoorten. De verf wordt dan geleverd eventueel met verdunner =spuitklaar, en additieven zoals matteer of elastic, speciaal bedoeld voor kunststof. Sowiezo geleverd in de kleur die je wilt hebben en dat is goed nieuws. Met deze body set wil ik geen risico lopen op afbrokkelen van de verf en de elastic toevoeging in ieder geval erbij nemen.

Wordt vervolgd.

De weersomstandigheden zijn perfect dus waarom niet een begin maken met spuiten van de onderdelen.

De delen worden nog overgespoten in de kleur maar voorlopig is het grijs.

In één keer spuiten op de werkstandaard is wel zo makkelijk.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
hoi ik heb eigenlijk een vraagje,

je hebt best veel energy en vooral geld gestoken in het spuiten van je cabine.
nu heb ik al een paar truckjes gespoten met simpele spuitbussen van tamiya en een super resultaat nu zie ik dat je de luchthappers hebt gespoten en toch zie ik een sinasappel structuur,
voor het geld had je hem ook kunnen laten spuiten bij een autospuiter waarvan je zeker een nog mooier resultaat krijgt.waarom niet laten spuiten als ik vragen mag

Gr randy

@randy kolenbrander, het spuitwerk is nog niet klaar want de kleur wordt nog gespoten dus wat betreft het spuitwerk, kom daar op terug pas als het klaar is? De kosten voor mijn hobby draag ik zelf daar hoef je je geen zorgen om te maken. Het resultaat wordt heel goed, zeker weten.

Laatst bewerkt:
mijn vraag ging vooral om waarom je er uiteindelijk voor kiest om hem zelf te spuiten,
ik bedoel het niet als kritiek.
ik vind het verdere zeker interessant om te zien hoe jij het allemaal doet

als je alles laat doen is het geen modelbouw meer.
dan kan je net zo goed een complete rijklare truck kopen waar je verder niets aan hoeft te doen.

zore,
spuitwerk ziet er goed uit hoor.

randy,
de primer laag is altijd een beetje grof vandaar dat het lijkt dat het een sinaasappelhuidje is.
maar jij gebruikt volgend mij geen primer???

gr

hoi ik heb eigenlijk een vraagje,

je hebt best veel energy en vooral geld gestoken in het spuiten van je cabine.
nu heb ik al een paar truckjes gespoten met simpele spuitbussen van tamiya en een super resultaat nu zie ik dat je de luchthappers hebt gespoten en toch zie ik een sinasappel structuur,
voor het geld had je hem ook kunnen laten spuiten bij een autospuiter waarvan je zeker een nog mooier resultaat krijgt.waarom niet laten spuiten als ik vragen mag

Gr randy

Hallo Randy,

Volgens mij kijk jij niet goed hoor, het spuitwerk ziet er perfect uit.

De sinasappelstructuur aan de binnenkant van de luchthappers heeft niet met het spuiten te maken, maar dit zit in het kunststof zelf en is niet op zichzelf erg, want dit is aan de binnenkant.

Zore zelf een spuitkcabine gebouwd, dus gaat hij zijn spuitwerk niet uitbesteden.
Je zal zien dat het spuitwerk goed komt !!

@Zore,

Netjes gespoten hoor, mooi dat je de zelfgebouwde hulpmiddelen al gebruikt hebt.

Hallo Randy,

Volgens mij kijk jij niet goed hoor, het spuitwerk ziet er perfect uit.

De sinasappelstructuur aan de binnenkant van de luchthappers heeft niet met het spuiten te maken, maar dit zit in het kunststof zelf en is niet op zichzelf erg, want dit is aan de binnenkant.

Zore zelf een spuitkcabine gebouwd, dus gaat hij zijn spuitwerk niet uitbesteden.
Je zal zien dat het spuitwerk goed komt !!

@Zore,

Netjes gespoten hoor, mooi dat je de zelfgebouwde hulpmiddelen al gebruikt hebt.

ik heb net nog even goed gekeken en van mijn truck even een luchthappers los geschroeft en gekeken en inderdaad heb ook iets van de structuur erin zitten,
zoals ik eerder al zei ik bedoelde het niet als kritiek en was gewoon nieuwschierig waarom deze keus.

De verfspuit gericht op het werk houden en de hevel bedienen is wat ik deed. Geen last van sinaasappel effect heb je als je de verfspuit over het werk laat lopen ahw. Hoop dat het helpt.

Hallo allemaal, de onderdelen in de kleur/basislak had ik op gehoopt, echter het spuitwerk gaat met 2 stappen vooruit en één stap terug. De grondverf schuren moet nog gebeuren, dat dan weer wel.

het standaard "highline" dak is vervangen voor een "normaal" dak

Wordt vervolgd.

De schroefjes die ze veel gebruiken bij tamiya draai je dol zonder veel moeite. Blijkbaar kun je lastig bepalen wanneer het schroefje goed is vastgedraaid, en dan is het al te laat voor de schroefdraad van het plastic onderdeeltje. De schroefjes uitzoeken van de juiste lengte en ze vervolgens heel voorzichting indraaien is het beste wat je kunt doen. Het indraaien kan je makkelijker maken door het tappen van schroefdraad. Je komt dit probleem tegen bij zowat alle onderdelen van deze kits dus het kopen van een schroefdraadtap is geen overbodige luxe. De achterspatborden werden klaargemaakt en zijn gereed voor het spuiten:

de schroefdraad M2 getapt:

het spatbord geplaatst op het rekje:

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Als beginnende spuiter/airbrusher moet je de technieken beheersen zoals het verfpistool leren instellen op de verfmix. Het oefenen met verwerken van deze 2 komponenten verf is ook echt nodig want zo voorkom je teleurstellingen en krijg je het resultaat wat je verwacht. Het spuiten van test plaatjes werd mij al aangeraden door de verfwinkel. De volgende afbeeldingen werden gemaakt onmiddelijk na het opspuiten van de verf.

Wordt vervolgd.

netjes hoor.
mooi kleurtje ook.

ook even een foto als hij droog is he ;).

mocht hij dan nog iets sinaasappellig wezen, probeer dan iets meer lucht en iets minder verf.

maar als je op een meter afstand kijk zie je er niks meer van :D.

dus goed bezig hoor.

en succes straks met de truck te spuiten.

gr Sander.

Hallo Zore,

Het spuitwerk ziet er goed uit hoor !

Als alles zo wordt, dan mag je tevreden zijn.

Succes met het spuitwerk.

Hallo Zore,

ziet er netjes uit hoor.
Heb je overigens de grondlak ook met de Airbrush gedaan?

MVG,

Raymond.
-\8/-

De lak oppoetsen helpt de laatste stofjes weghalen indien nodig en geeft net dat beetje extra glans, zo is het vooruitzicht. De bedoeling is blanke lak zonder krassen spiegelglad afwerken en ik ben heel benieuwd hoe dat precies gaat. De levering poetsmiddelen met doeken is binnengekomen dus kan ik alvast beginnen met de test plaatjes.

Wordt vervolgd.

Back