Scania R620 cabine spuiten

Hallo Zore,

ziet er netjes uit hoor.
Heb je overigens de grondlak ook met de Airbrush gedaan?

MVG,

Raymond.
-\8/-

Ik heb geen airbrush gebruikt nee. In de autobranche werkt men verfpistolen speciaal voor spot-repair en bijspuiten. Het is precies zo'n verfspuit, een Sata Minijet om precies te zijn, die ik gebruik voor alle laklagen.

@ Piet, bedankt voor je compliment

@ Raymond, je hebt PB

Laatst bewerkt:
als je 2k lak gebruik laat hem dan wel goed drogen onder je lamp, + - 6 uur.
en het beste is hem om pas na 6 weken te polijsten.

dan pas is de lak volledig uitgehard.

succes.

gr Sander.

Hier zie je welving in het onderdeeltje en ik gebruik daarom schuurpads met schuim. De groeven vullen nabij de randen doe ik door spuiten van filler primer en schuren. Het afschuren van de primer is wat er nu gebeurd, precies op de hoekjes en dat is heel vervelend. We zien wel...

@ xsanderxx,

@ Volvo_freak,

Bedankt voor jullie reactie's

Wordt vervolgd.

Ik hoop op goede resultaten door veel oefenen. Hier is het fout gegaan met de blanke lak:

gebruik je wel zelfde merk blankelak als de kleurlak ??

terpentine lak kan niet op waterbasis verf, en andersom ook niet.
ook verschilende 2k lakken kunnen op elkaar reageeren.

en zo te zien in de lak ook nog te dik, en te dun gespoten;).

en laat de kleurlak minimaal 24uur drogen voordat de blanke lak erop gaat.

dus hou alles bij 1 merk verf, of je moet getest hebben.

nou succes er mee :D.

gr Sander.

gebruik je wel zelfde merk blankelak als de kleurlak ??

terpentine lak kan niet op waterbasis verf, en andersom ook niet.
ook verschilende 2k lakken kunnen op elkaar reageeren.

en zo te zien in de lak ook nog te dik, en te dun gespoten;).

en laat de kleurlak minimaal 24uur drogen voordat de blanke lak erop gaat.

dus hou alles bij 1 merk verf, of je moet getest hebben.

nou succes er mee :D.

gr Sander.

Nee de verf is één systeem en sommige basislak soorten kan je niet verwerken idd, maar qua lagen van de verf is het goed gegaan. De uitleg erbij is, het proefplaatje werd uitgespoten om juist deze foto te kunnen maken. Zie de sinaasappelhuid maar ook, let eens op de stofdeeltjes in de lak. Het komt door hard wrijven met een doek en dit alles werd gedaan met opzet.
@ Sander, bedankt voor je reactie.

Deze problemen zie jullie niet terug op de Scania, dat beloof ik.

Wordt vervolgd.

Hallo allemaal,

Het wil nog niet vlotten met spuitwerk. Eigenlijk, het zit flink tegen mag je wel zeggen. Het ene plaatje is "goed" qua hechten, opschuren enz. van de grondverf. Het andere plaatje is een ramp door loslaten van de verf.

Wordt vervolgd.

Hallo Zore,

Laat hij los van de primer of van het kunstof en krijg je eerst belletjes.

Ik heb niet helemaal terug gelezen dus vandaar deze vragen.

De grondverf laat los van het kunststof onderdeeltje, dat klopt. @ Jhon, of je zoiets merkt tijdens of vlak na het spuiten?

Is het alleen met dit stuk kunstof of bij diverse delen anders denk ik misschien aan een soort silicone in het kunstof omdat hij kompleet niet houdt anders toch een kunstof primer spuiten.

Vreemd genoeg de hechtprimer is erop gespoten incl. primer bedoeld voor kunststof. Siliconen zou dat het probleem kunnen zijn? @ Jhon, bedankt voor het advies.

kunstof prijmer hoeft niet op alle kunstoffen te hechten.

je hebt zoveel zorten.

kijk maar eens hier op.
Kunststof - Wikipedia

maar wel vreemd dat het op het eene deel wel hecht en het andere niet :confused:.

ik weet wel dat de tamiya prijmer goed hecht.
alleen weet ik niet wat het doet met jou lak als je die er over heen spuit.

je kan een testje doen natuurlijk.

gr Sander.

@ xxsanderxx, op dit moment ben ik niet zeker van onderdelen die siliconenvrij waren. Van de mislukte grondverf zijn meerdere onderdeeltjes gespoten, die wil ik schuren om te proberen of het wel goed uitpakt met de hechting. De voorschriften van de verf zal ik nog eens goed nalezen, mss dat het helpt. Bedankt voor je reactie.

De blanke lak droogt gewoon zoals iedere andere verf doet, echter het perfecte resultaat krijg je door spuitwerk in de oven te doen. Deze heteluchtoven werd gemaakt voor de horeca en is bedoeld voor het opwarmen van grote kannen gevuld met bijv. melk. Anders dan bij bakovens heb je extra ruimte want het plaatwerk is zonder warmte isolatie. Het grote aantal onderdelen op de spuitrekken vergt nu eenmaal veel ruimte dus ik ben zeer blij met deze aankoop.

Wordt vervolgd.

Hallo allemaal,

De hechting van de verf is heel wisselend en het waarom is op z'n minst verwarrend te noemen. Het onvoldoende ontvetten van het plastic zou de reden kunnen zijn en ik wil daarom het middel Isopropanol (=isopropylalcohol 99%) proberen. We zullen zien ik ben benieuwd...

Edit: project is geannuleerd. Het is tijd om verder te gaan. @ allemaal, hartelijk bedankt voor jullie reactie's. Gr. Marc

Laatst bewerkt:
Back