Scania R620 Topline 6x2/4.

hallo
zit er nou een spiraalveertje in die luchtbalg???!!!!
of is het zeer soepel rubber??!!
potlood schuifmaat misschien ook handig,
mvg markioo

Hallo Raymond,

Tja, nou weet ik nog niks !

Heb je die steunen nu wel of niet zelf gemaakt ???

Hallo Piet

de steunen zijn volledig zelf gemaakt uit aluminiumstaf en platstaf, dus zagen, frezen, vijlen en polijsten.:cool:
De draagarmen idem maar dan uit messing.

De luchtbalgen komen van EBH. Ik had deze in princiepe ook zelf willen maken maar zag dat niet zo zitten.:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Update 005.

het is al weer tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, dus hier een kleine update.

Ik ben begonnen met het uitzagen van de stryreen delen voor de cabine.
Tevens heb ik een tweetal aluminium beugeltjes gemaakt om de cabine vertikaal te kunnen afnemen, ivm met het tussenschot waar de MFU en nog wat andere electronica op komt.

P7180465.jpg

Achterschot, bodemplaat en aluminiumbeugels voor de cabine.

P7180466.jpg

Dak op maat gemaakt voor de nieuwe dakhemel welke op de tussenwand komt te zitten waarop onder andere de speaker (MFU-01) en de accu komen.

P7190468.jpg

P7220474.jpg

De Reefer trailer als volgend project.

P7220476.jpg

Nieuwe aluminium koppelschotel met brug voor montage op het chassis.

Update 006:

Zo hier weer even een update met wat foto''s.

Verder gegaan met de binnencabine, bodemplaat met motortunnel gemaakt, achtershot geplaatst en het dak erop gelijmd. Deze zal in de sparing van de buitencabine (verticaal afneembaar) vallen.

P9130382.jpg

P9130383.jpg

P9130384.jpg

Onderkant van de bodemplaat met nylon afstandsbusjes waarmee deze op het kunstof montageframe van de truck wordt geschroefd.

P9130385.jpg

Speakermontage op het dak van de binnencabine.

P9130386.jpg

Plaatsing van de MFU-speaker en accu op het dak van de binnencabine.

P9130387.jpg

P9130388.jpg

Plaatsing van de trilmotor linksachter het schot, rechtsachter wordt de MFU-01 aangebracht.

P9130389.jpg

is de accu alleen voor de mfu of ook voor het rijden?

het lijkt mij lastig accu's verwisselen of kan de binnenkant blijven staan bij het voorover kiepen?

als ik het zo lees word de cabine rechtstandig van het chassis gehaald. net als opa wil een binnen cabine plaatsen. dus kan je goed bij de accu komen. beter als de standaard plaats!

is de accu alleen voor de mfu of ook voor het rijden?

het lijkt mij lastig accu's verwisselen of kan de binnenkant blijven staan bij het voorover kiepen?

kiepen doet hij niet, kan de buitencabine verticaal verwijderen (optillen)
Zodoende kan ik altijd bij de accu en electronica.:-D

als ik het zo lees word de cabine rechtstandig van het chassis gehaald. net als opa wil een binnen cabine plaatsen. dus kan je goed bij de accu komen. beter als de standaard plaats!

Helemaal goed, zorgt weer voor extra ruimte onder het chassis t.o.v. de standaard accuplaats.;-)

Update 007:

Zo, na een lange tijd weer eens wat aan m'n project kunnen doen.:-D
Een paar relatief kleine aanpassingen gedaan.

Foto's zeggen meer dan woorden:

PC300195.jpg

Zo staat hij er nu bij.

PC300179.jpg

PC300196.jpg

Dakklima en Hadley jumboluchthoorns van Verkerk geplaatst.

PC300197.jpg

PC300178.jpg

Windafwijzers boven de ramen van de deuren geplaatst.

PC300183.jpg

Zijfenders verlengd.

PC300187.jpg

Uitsparing aan de achterkant t.b.v. de motortunnel.

PC300189.jpg

Nieuwe aluminium koppelschotel geplaatst.

PC300193.jpg

PC300194.jpg

Hallo Tim,

Gave Scania hoor !!

Supermooie lampenbeugels en luchthoorns.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !!

Hoi Piet,

voor het eindresultaat zal je nog wel even moeten wachten vrees ik, heb momenteel weinig tijd en heb bovendien last van het Timmi precies syndroom.:mrgreen:
Liever 3 keer over doen dan dat het goed is, dan 1 keer half werk leveren.:-D

de scania ziet er al goed uit!

heb je misschien een foto van de deur wanneer de spiegel wat meer uit het zicht is? voor mijn scania wil ik ook wildgeleiders bij de ramen maken.

heb jij dit van 2/3mm kunstof gemaakt? en is hij hol aan de raam-zijde?

het word een nette wagen zo! ga zo door.

enne....liever 2 keer over hoor! komt het model ten goede als alles naar je wens is. anders blijf je je ergeren!

de scania ziet er al goed uit!

heb je misschien een foto van de deur wanneer de spiegel wat meer uit het zicht is? voor mijn scania wil ik ook wildgeleiders bij de ramen maken.

heb jij dit van 2/3mm kunstof gemaakt? en is hij hol aan de raam-zijde?

het word een nette wagen zo! ga zo door.

enne....liever 2 keer over hoor! komt het model ten goede als alles naar je wens is. anders blijf je je ergeren!

Hallo Jordi,

De geleiders zijn uiteraard hol aan de raamzijde voor een zo realistisch mogelijk model.:-D

Ik heb de windgeleiders uit 1 mm. kunstof gemaakt.
Eerst het model uittekenen, uitsnijden en dan op de kopse kant van het kunstof een 3 a 4 mm breed stripje plakken met de vorm van de geleider mee.
1 dag laten drogen, en dan ruw uitschuren/vijlen als laatste met lauwwarm water en waterproof schuurpapier polijsten.

Als je het goed doet kun je een spiegelglad resultaat bereiken.:mrgreen:

de foto's:;)
PC300009.jpg

PC300008.jpg

Laatst bewerkt:
Back