Scania R620 Topline 6x2/4.

Deze vrachtwagen is fantastisch. U hebben any more updates/foto' s? Droevig, is mijn Nederlands niet zo goed.

Update 20:

Na een lange tijd niets aan de Scania te hebben gedaan, hier een mini update.

Ben verder gegaan met de Deense kisten. Het was de bedoeling dat hier nog lichtlatten onder zouden komen.
Echter vond ik het mooier om deze in de kisten zelf te integreren.

Ook nog even een vulopening voor de dieseltank en tankdop gemaakt. Wel moet ik nog even een gat in de tranenplaat maken om de vulopening nog wat te laten zakken. Hieronder enkele foto's van de stand van zaken tot nu toe.

P2200504.jpg

P2200506.jpg

P2200500.jpg

P2200497.jpg

P2200507.jpg

1 gedaan, nog 1 te gaan.

P2200510.jpg

Over de ledjes onder de kisten met de nog aan te brengen weerstanden komt nog een afdek kap ter bescherming.

P2200513.jpg

Tot zover deze update, volgende keer meer.

MVG,

Raymond.

ziet er weer knap uit he Raymond,

ik zie nu maar pas dat je een stuk uit je cabine gezaagt hebt vanachter
wat is de reden hiervoor eigenlijk?
Want zo hoog komt de motor toch niet.

ziet er weer knap uit he Raymond,

ik zie nu maar pas dat je een stuk uit je cabine gezaagt hebt vanachter
wat is de reden hiervoor eigenlijk?
Want zo hoog komt de motor toch niet.

Bert,

je hebt een goed oog.

Het was inderdaad de bedoeling dat deze opening t.b.v. de motor tunnel iets lager zou zijn. Maar ik was met het zagen iets te ver gegaan.:onweer:
De opening wordt nog wel verkleind hoor.;)

MVG,

Raymond.

hey raymond.

dat ziet er weer netjes uit! erg strak gedaan.

leuk dat je er was in goes! hebben we elkaar eens live kunnen spreken!
is de schermafbeelding van de black amber een stille hint???

heb je trouwens nog wat gehoord van de upgrade set?

succes met de andere kist, en alle andere aanpassingen die nog gedaan moeten worden.

m.v.g. jordi

hey raymond.

dat ziet er weer netjes uit! erg strak gedaan.

leuk dat je er was in goes! hebben we elkaar eens live kunnen spreken!
is de schermafbeelding van de black amber een stille hint???

heb je trouwens nog wat gehoord van de upgrade set?

succes met de andere kist, en alle andere aanpassingen die nog gedaan moeten worden.

m.v.g. jordi

Hey Jordi,

je hebt de hint begrepen.
De schermafbeelding is inderdaad van de Svempa Black Amber Edition

Vandaag eindelijk een mailtje gehad van m'n Aziatische vrienden :mad:, deze gaf aan dat het pakketje bij de douane lag en dat het mogelijk vandaag al op transport zou gaan.
Mag ook wel na ruim twee weken.:onweer:
Afwachten dusssss.

Overigens voor de liefhebber en andere geintresseerden de Svempa Black Amber nogmaals:

Zou dit wat zijn in een 6x2/4 uitvoering???;)

227244_highres_10884-002.jpg

MVG,

Raymond.

oei das wel jammer dat je iets te ver gegaan bent, maar jij gaat dat wel weer inorde brengen :D

zou zeker niet misstaan, dan wordt het een Timmi black Amber edition
nog specialer :lol:

ik denk dat het wel mooi zal staan! even jou model en de black amber samen in de fotoshop trukendoos stoppen, en je weet het haha

dus met een beetje mazzel heb je deze week de set binnen. ben benieuwd hoe hij staat op een voorloper in jou style!

voortaan moeten ze denk alleen de speaker van de omroep instalatie wat harder zetten in goes. misschien horen we dan wel dat er iemand naar je op zoek is.:D

m.v.g. jordi

oei das wel jammer dat je iets te ver gegaan bent, maar jij gaat dat wel weer inorde brengen :D

zou zeker niet misstaan, dan wordt het een Timmi black Amber edition
nog specialer :lol:

Hoi Bert,

opzich de kleur zal uiteindelijk het probleem niet zo zijn, echter de vlammen/slierten wel.
Of ik moet heeeeeel erg lang gaan oefenen met m'n airbrush.

We zien wel, over de kleur heb ik nog niet echt een beslissing genomen.
Ik heb wel een aantal ideeen maar ben er nog niet uit.:confused:

MVG,

Raymond.

Laatst bewerkt:
voortaan moeten ze denk alleen de speaker van de omroep instalatie wat harder zetten in goes. misschien horen we dan wel dat er iemand naar je op zoek is.:D

m.v.g. jordi

ssssssttt, eeuuuhhh ik was op dat moment even afgeleid hahaha!:grin::grin::grin:

ssssssttt, eeuuuhhh ik was op dat moment even afgeleid hahaha!:grin::grin::grin:

stond de papa weer te lang naar de vrachtwagentjes te kijken ja :lol::lol::lol:

je kan er ook stickers van laten maken en je vernis er mee overheen spuiten, dan valt het niet echt op dat het stickers zijn he ;)

Hoi Timmi, ik heb je hele topic uitgebreid doorgenomen en heb er veel tips aan over gehouden. Ik ben zelf bezig met een SCANIA 6x4. [125647] scania-r620-6x4. Ik doorloop een ander volgorde dan jij met bouwen (ben begonnen met de elektronica) maar als WTB'er loop ik niet weg voor mechanische aanpassingen. Nu heb ik ondertussen wel door dat de verhoudingen van de 6x4 niet realistisch zijn en zoek naar anderen die dit hebben aangepast. Jij begint je topic ook met info over het overnemen van de verhouding van de tekeningen van SCANIA. Waar haal je deze info vandaan. Heb je nog meer info over het ombouwen naar een realistisch schaalmodel van de 6x4 dan hoor ik het graag.

Groet Max.

Laatst bewerkt door een moderator:
Update 21:

Zo, hier weer eens een update.;)

Eindelijk na 6 weken wachten vorige week m'n Scania R type 2 faceliftset van m'n Chineese vrienden mogen ontvangen.

Vol verwachting klopte m'n hart. Echter na het openen van het pakketje was ik een beetje teleurgesteld over de kwaliteit van de set.:(

De boven- en ondergrill waren goed echter de bumper was krom en sluit niet goed op de beide spatborden aan. Ook de belijning van de bumper was niet overal even zuiver. Sommige lijnen waren wat uitgevloeid, mogelijk het gevolg van een niet zo goede kwaliteit van de gietmal voor de PU-hars.

Dit heeft mij doen besluiten om de bumper zelf te gaan maken.:D
Als basis heb ik hiervoor de standaard Tamiya Scania bumper gebruikt welke door mij onder handen is genomen. Ondanks dat deze nog niet geheel klaar is toch een update van gemaakt.

De foto's:

P3220520.jpg

De Scania upgradeset van m'n vrienden uit het verre oosten.;)
Merk op dat er standaard siteskirt bij zitten voor een 4x2 en een 6x4 uitvoering.:D

P3220523.jpg

P3180497.jpg

Begin van de Tamiya Scania bumper aanpassing. (excuus voor de slechte foto):p

P3190500.jpg

P3190505.jpg

P3190501.jpg

P3220524.jpg

Boven de originele bumper uit de upgrade set, onder mijn bumper in aanbouw.
De groeven en verdiepingen zijn opgevuld met styreen strips en daarna geplamuurd.

P3220526.jpg

Doordat de oude bevestigingsgaten niet meer bruikbaar waren nieuwe draadeinden aangebracht.

P3220527.jpg

M'n eigen verbouwde bumper met de nieuwe grille.
De uitsparingen boven de koplampen worden nog dichtgezet. De verdiepingen onder de mistlampen worden ook nog aangebracht.

P3220529.jpg

Even ter vergelijk, aangepaste bumper met oud type grille.

P3220528.jpg

Omdat ik toch bezig was, gelijk even de sparingen bij de spatborden open gemaakt. Hier komen oranje lampglaasjes in die verlicht worden.

Tot zover deze update volgende keer weer meer.:D

Wat vinden jullie ervan wordt het nog wat?
Tips zijn uiteraard welkom.

Raymond.
-\8/-

Hallo Raymond,

Hmmm, ik vind het jammer als je een upgrade set besteld bij Tamiya en achteraf blijkt dat het er niet echt goed uit ziet.
Ik vind dat persoonlijk slecht.

Op Ebay.DE staan regelmatig een upgrede sets Te Koop, die zien er op de foto's wel goed uit.

Nou, succes met de ombouw naar de nieuwe R serie.

Hallo Raymond,

Hmmm, ik vind het jammer als je een upgrade set besteld bij Tamiya en achteraf blijkt dat het er niet echt goed uit ziet.
Ik vind dat persoonlijk slecht.

Op Ebay.DE staan regelmatig een upgrede sets Te Koop, die zien er op de foto's wel goed uit.

Nou, succes met de ombouw naar de nieuwe R serie.

Hoi Piet,

even voor de goede orde, het betreft hier geen upgradeset van Tamiya maar van een Chinees op Ebay.

Ik had geen zin om de persoon hierover te mailen en 1 week te wachten op antwoord en daarnaast mogelijk weer 6 weken te wachten op een vervangend exemplaar.
Vandaar dat ik zelf maar aan de gang ben gegaan, dan komt het zeker weten goed.:wink::D:wink:

En het is nog leuk werk ook. hahaha:banana:

Raymond.
-\8/-

Back