Scania R620 Topline 6x2/4.

hoi Raymond

ik vind het jammer dat jij niet tevreden bent over het setje
ik heb het vandaag ook mogen ontvangen en vind het echt een mooi setje ik vind het knap hoe iemand dat toch kan maken .

en ja volgens zijn ebay site is iedereen wel tevreden dus dat zegt ook wel iets.

maar ja het ziet er wel mooi uit wat je zelf gemaakt hebt

ik doe het jou niet na dus ga zo door

mvg mario

Laatst bewerkt:
Hallo Mario,

ik ben niet geheel ontevreden hoor!
De boven- en onder grille evenals de side skirts zijn wel netjes.

Alleen die bumper was niet helemaal zuiver.
Ook de communicatie mag bij de persoon wel wat vlotter.

Maar misschien stel ik wel te hoge eisen. hahaha;)

MVG,

Raymond.
-\8/-

Raymond. Ik heb contact met een duitse man die maakt me de uitlaten en bij hem is de contact ook niet hoog.
Dus voor mij word het ook afwachten of het wat word, want zou vandaag prijzen krijgen via mail. Maar nee hoor, niks binnen.

Ben benieuwd naar je volgende Update. Succes! P.s bedankt alvast zie PB!

Met Vriendelijke Groet,
Jordie Bouwens.

wederom knap hoe je met die plastiek omgaat Timmi ;)

maar eum let op dat je niet met hetzelfde probleem komt te zitten als mij,
namelijk dat je maar blijft bijverzinnen waardoor hij niet afraakt :lol::lol::lol:

wordt zeker een pareltje als ie af is :D

wederom knap hoe je met die plastiek omgaat Timmi ;)

maar eum let op dat je niet met hetzelfde probleem komt te zitten als mij,
namelijk dat je maar blijft bijverzinnen waardoor hij niet afraakt :lol::lol::lol:

wordt zeker een pareltje als ie af is :D

Ha die Bert,

maak je maar niet druk hoor, ooit komt hij wel af.:D:D:D

Het verwerken van styreen is overigens wel een favoriete bezigheid.
Het werkt zo lekker met dat spul.;)

MVG,

Raymond.
-\8/-

[mod]Topic opgeschoond, gequote foto's verwijderd. [/mod]

Update 21:

Zo, hier weer eens een update.;)

Eindelijk na 6 weken wachten vorige week m'n Scania R type 2 faceliftset van m'n Chineese vrienden mogen ontvangen.

Vol verwachting klopte m'n hart. Echter na het openen van het pakketje was ik een beetje teleurgesteld over de kwaliteit van de set.:(

De boven- en ondergrill waren goed echter de bumper was krom en sluit niet goed op de beide spatborden aan. Ook de belijning van de bumper was niet overal even zuiver. Sommige lijnen waren wat uitgevloeid, mogelijk het gevolg van een niet zo goede kwaliteit van de gietmal voor de PU-hars.

Dit heeft mij doen besluiten om de bumper zelf te gaan maken.:D
Als basis heb ik hiervoor de standaard Tamiya Scania bumper gebruikt welke door mij onder handen is genomen. Ondanks dat deze nog niet geheel klaar is toch een update van gemaakt.

De foto's:

De Scania upgradeset van m'n vrienden uit het verre oosten.;)
Merk op dat er standaard siteskirt bij zitten voor een 4x2 en een 6x4 uitvoering.:D

Begin van de Tamiya Scania bumper aanpassing. (excuus voor de slechte foto):p

Boven de originele bumper uit de upgrade set, onder mijn bumper in aanbouw.
De groeven en verdiepingen zijn opgevuld met styreen strips en daarna geplamuurd.

Doordat de oude bevestigingsgaten niet meer bruikbaar waren nieuwe draadeinden aangebracht.

M'n eigen verbouwde bumper met de nieuwe grille.
De uitsparingen boven de koplampen worden nog dichtgezet. De verdiepingen onder de mistlampen worden ook nog aangebracht.

Even ter vergelijk, aangepaste bumper met oud type grille.

Omdat ik toch bezig was, gelijk even de sparingen bij de spatborden open gemaakt. Hier komen oranje lampglaasjes in die verlicht worden.

Tot zover deze update volgende keer weer meer.:D

Wat vinden jullie ervan wordt het nog wat?
Tips zijn uiteraard welkom.

Raymond.
-\8/-

ziet er gaaf uit!
was allang opzoek naar die set want zocht niet heel de cabine enzo te kopen, waar (website) heb je deze set aangekocht?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ScaniaFreak,

Zou je de volgende keer de afbeeldingen uit een quote willen knippen?Nu moeten we steeds scrollen en dat is erg vervelend als er veel afbeeldingen in zitten.

Gr Robin

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Raymond,

Zou je de volgende keer de afbeeldingen uit een quote willen knippen?Nu moeten we steeds scrollen en dat is erg vervelend als er veel afbeeldingen in zitten.

Gr Robin

Hoi Robin,

als je een reactie plaats over quoten met foto's, kijk dan wel even goed wie er quote.;)

MVG,

Raymond.
-\8/-

Update 22:

Vanavond een paar uurtjes besteed aan het aanpassen van de Tamiya bumper.
Door middel van een multitool en grof schuurpapier onder de mistlampen aan weerszijden de haakvormige uitsparingen gemaakt.

Vooraf de vraag zou dit wel gaan lukken. Achteraf kan ik zeggen dat het toch aardig gelukt is.:yes:
Alhoewel nog niet klaar begint het er al op te lijken.;)

De volgende update zal de verdere afwerking van de bumper zijn. Hier en daar plamuren, schuren en als laatste in de kunstof primer zetten.

182945_highres_10205-004.jpg

Boven origineel Scania, onder mijn uitvoering.

P3300544.jpg

Tot de volgende update.

MVG,

Raymond
-\8/-

Hoi Timmie,

Ik zie dat je jouw deense achter bumper aan Jordie hebt verkocht. Gaan de plannen aan de achterkant ook veranderen of had je er 2 gemaakt?

Volg overigens je verslag nauwlettend. Ziet er perfect uit.

Hoi Timmie,

Ik zie dat je jouw deense achter bumper aan Jordie hebt verkocht. Gaan de plannen aan de achterkant ook veranderen of had je er 2 gemaakt?

Volg overigens je verslag nauwlettend. Ziet er perfect uit.

Hallo Max,

de plannen zijn niet veranderd hoor. Ik heb inderdaad twee uitvoeringen gemaakt waarvan ik er 1 aan Jordie heb verkocht.:yes:
De reden was dat ik niet geheel tevreden was met de gekozen uitvoering.:(

Hieronder twee foto's van m'n nieuwe versie die op de breedtelampjes en een hoeklijntje voor de spatlap na, klaar is.

P4180562.jpg

P4180563.jpg

MVG,

Raymond.
-\8/-

Hallo Max,

de plannen zijn niet veranderd hoor. Ik heb inderdaad twee uitvoeringen gemaakt waarvan ik er 1 aan Jordie heb verkocht.:yes:
De reden was dat ik niet geheel tevreden was met de gekozen uitvoering.:(

Hieronder twee foto's van m'n nieuwe versie die op de breedtelampjes en een hoeklijntje voor de spatlap na, klaar is.

P4180562.jpg

P4180563.jpg

MVG,

Raymond.
-\8/-

heb je er 1tje gemaakt..of ook een paar om te verkopen?

Hallo modeltruckers,

even voor de goede orde.

In princiepe maak ik geen onderdelen voor derden (anders hou ik helemaal geen tijd meer over), echter wil het wel eens zo zijn dat ik iets heb gemaakt waar ik later toch niet zo content mee ben.:(
Dan ga ik het onderdeel dus weer opnieuw maken.

Op dat moment laat ik wel weten of dat het de verkoop of de kliko ingaat.:yes::yes::yes:

MVG,

Raymond.
-\8/-

Hallo modeltruckers,

vanavond eens bezig geweest met wat rode en oranje folie die ik nog had liggen.

Ik wilde namelijk een indruk krijgen van de lichtunits met gekleurde glaasjes.
Hiertoe de folie op maat geknipt en wat stripjes styreen gesneden.

Later komen hier uiteraard echte kunstof glaasjes in.

Moet zeggen dat het zeker niet tegen valt.
Wat vinden julie ervan?

MVG,

Raymond.

P9110301.jpg

P9110302.jpg

Waar kan ik ook die kleur glaasjes krijgen voor mijn bumper?
Want dit ziet er super uit.

MetVriendelijkeGroet,
Jordie Bouwens

Back