Scania R620 uit Leiden

Hallo ik zal me mij even in het kort voorstellen. Ik ben Mike uit Leiden, heb vroeger altijd met Nitro gereden. Alleen het bloed gaat waar het niet kruipen kan en mijn intresse is gewekt (opnieuw) alleen dit maal trucks.
Zit voor mij meer uitdaging in. En mijn oog is gevallen op een scania R620.
Ik heb een hele was lijst voor liggen wat ik allemaal wil, maar ben op een ongewone manier begonnen met met waslijst af te werken. ik ben namelijk begonnen met de losse onderdelen te zoeken en te bestellen. Zal de foto's straks posten. Ik heb de volgende onderdelen al in huis.
Elec. poten
full

MFC 01
full

Lagerset
full

Bluethooth set
full

messing tandwielen voor de bak(is nog onderweg)

full

alu. coopler

Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen de scania ook besteld. Was wel een puzzel omdat ie bijna nergens is te verkrijgen ivm lange levertijden.

Ja dank jullie wel. De bluetooth is. Voor de trailer en trekker het zelfde als infrarood. Komt uit amerika en voor zo ver ik weet ben ik de eerste hier die het gaat gebruiken en proberen. Ik had ook begregen dat er een set komt die volledig aan te sluiten is op de mfc. Gezien dat ik ook met mijn eerste truck een mfc gebruik leek mij dit wel een gepaste oplossing omte gebruiken. Dus ben benieuwd.

Ja dank jullie wel. De bluetooth is. Voor de trailer en trekker het zelfde als infrarood. Komt uit amerika en voor zo ver ik weet ben ik de eerste hier die het gaat gebruiken en proberen. Ik had ook begregen dat er een set komt die volledig aan te sluiten is op de mfc. Gezien dat ik ook met mijn eerste truck een mfc gebruik leek mij dit wel een gepaste oplossing omte gebruiken. Dus ben benieuwd.

Ben zelf ook een trailer aan het bouwen en dit klinkt goed. Kun je mij meer info geven?

Wat wil je weten? Anders maak ik van de week wel een topic aan met het hele pricipe uitgelegd. Als hier ook intresse voor is. Ben namelijk ook bezig om hiervoor een distributie punt te zoeken.
En anders zou je een pb achter kunnen laten met je fb of nummer dan kan ik je gebruiks aanwijzing en schema sturen.

Wat wil je weten? Anders maak ik van de week wel een topic aan met het hele pricipe uitgelegd. Als hier ook intresse voor is. Ben namelijk ook bezig om hiervoor een distributie punt te zoeken.
En anders zou je een pb achter kunnen laten met je fb of nummer dan kan ik je gebruiks aanwijzing en schema sturen.

Ik ben ook wel geintereseerd naar meer info!

@volvo nog bedankt....
@ de rest ik ben ff aan het uitzoeken hoe je het beste een pdf naar jpg kan converteren. En dan zal ik een topic maken......

Ik ben ook wel geïnteresseerd in het bluetooth verhaal. een topic hierover met de werking, de mogelijkheden en waar te verkrijgen zou inderdaad een mooi iets zijn.

Dat zal wel gaan lukken heren.... Ik heb ook ondertussen een topic gemaakt over de Bluetoothset.
En ik hoop dat ik snel een start kan maken met me truck en dat me andere onderdelen binnen gaan lopen......
Het enige waar ik aan twijfel is of het chasis ook zal spuiten...

Laatst bewerkt:
Wie o wie kan mij helpen hiermee chassis wel spuiten of niet.
En welke plamuur gebruikt men om de gaten te dichten?????

Een chassis spuiten is een persoonlijke keuze.
Heb het zelf ook gedaan zodra het een roller was, dus
inclusief de assen.

19.jpg

32.jpg

Zelfde manier die ook in een echte fabriek wordt gebruikt.
Zie voetnoot voor mijn website met voorbeelden.

Gaten dichten.
In metaal zou ik autoplamuur gebruiken dat hecht op metaal.
Ondergrond wel vet- en lakvrij maken.
In styreen gebruik ik zelf Revell Plasto (tube).

@ cor bedankt voor de info. En die foto's hebben mij wel over de streep getrokken om het chassis idd mee te spuiten. Ik denk alleen dat het chassis accentueer donker een tint donkerder te maken dan de rest.

Eindelijk me spullen binnen. Me Scania r620 met gearset en me alu coopler
kwamen tegelijk binnen>>>>:D

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back