Scania R620 uit Leiden

Zo ben het weekend ook maar eens begonnen met een start te maken van Scania. Eerst een deel van het chassis in elkaar gezet. Mijn eerste idee was om alleen het raamwerk te doen en gelijk te spuiten. Maar dat is veranderd. Zet m eerst in elkaar om te kijken wat ik precies ga spuiten van het chassis ivm veranderingen in de toekomst

full

Vervolgens maar ook gelijk me versnellingsbak aangepakt met de eerste aanpassingen hierin. De metalen tandwielen:D

full

full

Zoals men ziet zijn alle glijlagers ook vervangen door rollagers (kogellager)
Wat ik me wel afvraag is waarom ze de vertanding schuin hebben gemaakt. De bak is namelijk een meeneem as en geen schakel. Ach....

full

full

Alleen in de mountingplates zitten nog glijlagers die ik met de tijd ook ga vervangen door rollagers

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Zoals men ziet zijn alle glijlagers ook vervangen door rollagers (kogellager)
Wat ik me wel afvraag is waarom ze de vertanding schuin hebben gemaakt.

Tandwielem met schuine tanden zijn veel sterker, omdat je meer grip per tand hebt.
Bovendien zijn schuine tanden stiller dan rechte tanden.

In een 1:1 versnellingsbak (eigenlijk is het een vertragingsbak0, ziiten ook schuine tanden met sigmesringen voor het soepel kraakvrij schakelen.

Onder tussen weer even een kleine slag gemaakt met de assen.

full

En ook hier de lagers vervangen.
full

full

Zal zeker lekker rollen. Alleen nog de glijlagers in de bak (mountingplate) vervangen. En ook die van het stuurheuvel. Dan is echt alles met rollagers. Volgens mij moet dit dan wel heel lekker rollen en draaien.

Zo weer even wat gedaan in me vrije uurtje die ik had. Heb me bak eruit gehaald en nu de laatste glijlagers ver vangen.
full

En vervolgens alles geprobeerd zo veel mogelijk in elkaar te zetten.
full

full

Ga je die 27 Turns Silvercan nog vervangen door
een langzaamdraaier ?

Anders heb je racetruck :(

nee de motor sander. De standaard motor heeft hij er nog op zitten dat is een 27 turns motor en draait redelijk snel

Je kan niet alles weten he.

Mooi project mike. De bussies vervangen door lagers ga je zeker merken met rijden. Heb ik bijmijne ook gedaan. Heb je ook je stuur inrichting al aan gepast? Mijne had een draaicirkel van een tank met de orginele stuurinrichting

@ Jeroen het is zeker wel de bedoeling dat ik de motor nog ga veranderen mede omdat er in de toekomst nog veranderingen komen met metalen of alu.
En ik heb de TRU021 al besteld voor de stuur inrichting.
En nu zit ik te tobben met me zender of de Spektrum dx(i) 6 of de dx 8

even ook bekeken voor de plek voor me mfc en de rest.
full

full

full

mijn andere optie was tussen de stoelen in en daar overheen dicht maken.
daar ben ik ook nog niet over uit

Back