Daar ben ik weer.
Wederom mijn hartelijke dank voor de mooie reacties en het drukken op de leuk knop.
Afgelopen tijd mijzelf bezig gehouden met de onderdelen die nog gemaakt moesten worden.
Tijdens de bouw van het motorblok zijn er van verschillende mensen ideetjes gekomen van wat er nog op het blok moest komen. Zo schreef iemand dat er nog hijsplaten op moesten komen, dus dat heb ik als eerste gedaan. Hiervoor moest ik het blok voor een groot gedeelte demonteren:
Ook aan de voorzijde op het distributiedeksel een hijsplaat gemaakt maar tegelijkertijd ook een beugel voor de pijpen naar de intercooler:
Echter het belangrijkste was natuurlijk de compressor die ook nog een plaatsje aan het distributiedeksel moest krijgen:
Op de volgende foto kunnen jullie zien dat de pijpen naar de intercooler nu mooi hun vaste plekje hebben gekregen:
Er kwam ook nog iets te berde van een wel hele grote zeurpiet, een oliepeilstok. Nou bij deze dan:
Tot slot een wel heel markant onderdeel van deze motoren,de luchtleiding van de compressor naar de luchtdroger:
Bij deze is voor mij het motorblok af. Ik weet dat er nog een vuldop voor olie en water gemaakt moeten worden maar dat doe ik pas als ik de spantanghouder weer in de draaibank heb staan. De versnellingsbak is een ander verhaal.
Ik wil bij deze ook mijn hartelijke dank uitspreken aan Toostbeek. Door zijn foto's en feedback was het voor mij mogelijk om van een ds-14 motor een dsc-14 motor te maken. Nogmaals mijn hartelijke dank.
Mvg.Opa Wil