Scania T143H (Peter en Wil)

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door peter 55, 5 apr 2016.

  1. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    een heel net bumpertje Opa Wil, en ach, al heeft u hem niet zelf kunnen maken...... het is u vergeven na al dat moois aan de voorzijde van de truck.
    dit ga echt een hele mooie truck worden (is het eigenlijk al :beer:)
     
    arm1948 vindt dit leuk.
  2. arm1948

    arm1948

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.457
    Locatie:
    Sliedrecht
    @VOLVO FH 16 750

    Hallo Piet.

    Allereerst ga ik jou heel hartelijk bedanken voor jouw aanbod om eventueel voor mij onderdelen te maken. Ik hoop echter dat je het zult begrijpen dat ik op dat aanbod niet in ga. Ik heb hier al eerder geschreven dat de bouw van de Scania (door mijn slechtere ogen) anders zal gaan dan al het andere werk wat ik hiervoor gedaan heb.Alles wat ik zelf kan maken doe ikzelf en wat niet meer gaat dat koop ik. Ja,ik heb ook veel voor anderen gemaakt (geheel vrijblijvend) maar ook dat heb ik al een stuk afgebouwd. In het bouwen van dit model gaat veel meer tijd zitten omdat alles veel moeilijker gaat,dus blijft er minder tijd over om nog iets voor anderen te maken. Maar ik geniet nu meer van mijn werk dan vroeger. Nu moet ik er veel meer moeite voor doen. Jij bent nu zo heerlijk bezig met jouw eigen modellen (waar ik ook van geniet) dat ik zeg ga daar heerlijk mee door. Ook jouw tijd is beperkt, en op een dag zetten wij de modellen naast elkaar en dan genieten wij samen.

    Om jouw vraag over de bumper te kunnen beantwoorden heb ik deze even open gemaakt:

    [​IMG]

    Je ziet van boven naar beneden de afdekplaat, de printplaat,de reflectoren,de bumper met glaasjes en onder de bumper nog een printplaat met 4 witte leds.
    Aan deze printplaat zitten een zwarte en een rode draad. Deze is dus apart te schakelen.
    Op de volgende foto zie je de printplaat beter. Je ziet 3 rijen met 3 leds en een geel puntje aan de rechterkant. Dat is de led van de achteruitrijverlichting:

    [​IMG]

    Draaien we de printplaat nu om dan zien we 6 draden. Rechts de zwarte en de rode voor de achteruitrijverlichting en in het midden 4 draden. De zwarte draad is de - draad en de andere 3 zijn voor de 3 rijen leds. Naar mijn bescheiden mening moeten dus de drie rijen leds apart geschakeld kunnen worden.

    [​IMG]

    Er is geen beschrijving bij maar volgens de opgave is deze bumper geschikt gemaakt voor tamiya trucks. Dus 7,2 volt.

    Ondertussen toch ook weer wat aan de Scania gedaan. De pijpen van en naar de turbo zijn nu ook gebogen:

    [​IMG]

    Gelukkig past alles toch nog in de tunnel:

    [​IMG]

    Mvg.Opa Wil
     
    Rakthi, Richard 7930, ruitje en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Wil,

    Bedankt dat je even de lichtbak van achterbumper opengemaakt hebt, om te laten zien hoe de bedrading is aangesloten.
    Volgens mij lijkt het wel mogelijk om de verlichting te wijzigen, zodat de achterlichten aan de onderkant branden en de rem/stoplichten bovenkant branden.
    Nogmaals bedankt.


    Ik begrijp heel goed dat je alles zelf wil maken, dat gevoel heb ik zelf ook.
    Ik maak weleens wat onderdelen voor anderen, die de onderlen niet zelf kunnen maken.
    Maar ik beperk dit zoveel mogelijk en doe dit alleen voor goede modelbouwvrienden.

    Ik kan m heel goed voorstellen dat je dan de onderdelen die je niet meer kan maken, gaat kopen.
    Maar soms is iets niet te koop wat je zelf had willen maken, zoals de Scania 141 motor, die je nu hebt gebouwd. (niet te koop)
    Dit is echt modelbouwvakwerk van bovenste plank, Kunst met een grote K echt SUPER !!! SMILEY OK.png SMILEY DUIM OMHOOG.jpg

    Maar mocht het zich voordoen dat je iets gerealiseerd wil hebben, wat niet te koop is en je kan het zelf niet meer maken, mag je ten alle tijden een beroep op mij doen !!! (uiteraard kosteloos)
    Ik heb ook die trots om iets voor mezelf door anderen te laten maken, dus ik begrijp dit heel goed het dit voelt, iets niet meer te kunnen maken. SMILEY VERDRIETIG.jpg

    Ik krijg/heb nu wat meer tijd om aan de modelbouw te werken.
    Ik reed gemiddeld 1 tot 2 keer per week op de Volvo FH16 Zwaar Transportrekker van mijn schoonzoon, als invalchauffeur, dit waren meestal nachtritten.
    Mijn schoonzoon heeft nu een nieuwe invalchauffeur.
    Ik vond/vind dat het mooi was geweest, na ruim 12.5 jaar, ik rij nu alleen nog bij ziekte, vakanties en extreme drukte.
    Dit komt neer op gemiddeld 1 keer per maand.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2018
    demian1290 en arm1948 vinden dit leuk.
  4. demian1290

    demian1290

    Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rosmalen NB
    Hoi Wil, wat een mooie update weer!

    Je gaat bijna verwachten dat het blokje het ook nog echt gaat doen zo realistisch ziet het eruit.
    Misshien is het een idee om een rook generatortje nog ergens te plaatsen, mits je ruimte hebt, zodat je straks ook nog echte rook uit de uitlaten krijgt :yes:

    gr
    Marco
     
    Jan de Boeff, Catwoman en arm1948 vinden dit leuk.
  5. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    zou wel de extra kers op de toch al heerlijke taart zijn........ :banana:
     
    arm1948 vindt dit leuk.
  6. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Heb jij dan nog steeds een geldige code 95? want die hebben mensen zoals wij nu toch weer nodig (sinds 2 jaar)
    Hoe doe je dat?
    Cor
     
  7. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Cor,
    Ja,
    Je hebt een P.B.tje. dit in verband met topicvervuiling.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2018
  8. kha

    kha

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Amersfoort
    Wil, leuk om vandaag in Gorinchem de truck een keer echt te zien. Ik volg dit bouwverslag al heel lang en vind alles wat je gemaakt hebt prachtig. Petje af en ik blijf alles op de voet volgen.
     
    adrie van gerwen en arm1948 vinden dit leuk.
  9. FENDTJE

    FENDTJE

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    18
    hoi wil gisteren in gorichem de truck weer in het echt gezien .

    in een woordt prachtig .

    groet marc
     
    arm1948 en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  10. Herm

    Herm

    Lid geworden:
    1 dec 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    Stellendam
    Prachtig model !!! En dan krijg je m zo in handen gedrukt in Gorinchem!!! Echt heel leuk !! Dank je wel en ik blijf volgen hier!!
     
    arm1948 en adrie van gerwen vinden dit leuk.
  11. arm1948

    arm1948

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.457
    Locatie:
    Sliedrecht
    Zo,na een klein maandje van afwezigheid kom ik mijzelf ook weer eens aanmelden.
    De zomer was zo heet dat ik meer in de kelder was dan in huis. Dat hield wel in dat bepaalde zaken bleven liggen en dat heb ik nu weer recht getrokken.
    Ook ben ik nog een weekje op vakantie geweest en ja,dan is een maand zo voorbij.

    @demian1290 en @Jan de Boeff

    Ik waardeer jullie enthousiasme enorm maar een rookgenerator? Nee. Ik vind dat iets wat echt bij een stoomtrein past. Niet bij een truck. Bovendien een Scania die goed is afgesteld rookt niet.:p:p:p:p:p

    Ik wil ook even de bezoekers van de beurs in Gorinchem bedanken voor hun complimenten hier op het forum. Het was een leuke dag met hele leuke reacties.
    Afgelopen zondag dus maar weer heel voorzichtig met het motorblok verder gegaan.
    Jullie hebben al gezien dat ik de pijpen naar de intercooler heb gelijmd. Dat is niet zoals in het echt. Daar zitten flexibele aansluitingen tussen.
    Dus rubberen stukken er overheen gezet en met slang klemmen vastgezet:

    [​IMG]

    Ook de pijp van het luchtfilter heeft nu een flexibel stuk:

    [​IMG]

    Zo,dat is een ietsje realistischer.

    Mvg.Opa Wil
     
    ruitje, Tug.NL, Rakthi en 17 anderen vinden dit leuk.
  12. hobbyvanrobbie

    hobbyvanrobbie

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Nissewaard
    Hij stond er mooi bij, afgelopen zaterdag :)
    IMG_4719.jpg
     
    ahop, Richard 7930, Herm en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Belgiƫ
    mooi motorblok en radiator
     
    arm1948 vindt dit leuk.
  14. arm1948

    arm1948

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.457
    Locatie:
    Sliedrecht
    Zo,het is prachtig weer dus een mooi moment om even een filmpje te maken voor mijn volgers op YouTube. Natuurlijk hoop ik dat jullie er ook van kunnen genieten:



    Afgelopen maanden met verschillende andere dingen bezig geweest maar nu ga ik weer vol goede moed verder met de Scania.

    Mvg.Opa Wil
     
    Tug.NL, trialrolf, Ro-tje en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. peter 55

    peter 55

    Lid geworden:
    13 jun 2014
    Berichten:
    279
    Locatie:
    Burum
    :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
     
    Catwoman en arm1948 vinden dit leuk.
  16. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Lekker Opa Wil,
    kan ik mijn buro weer gaan schoon maken.........
    is een beetje erg vochtig geworden van het filmpje....

    :bye::bye::bye:
     
    Catwoman en arm1948 vinden dit leuk.
  17. Arie de Jager

    Arie de Jager

    Lid geworden:
    18 jan 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Genemuiden
    Alle complimenten wil wat een bijzonder mooie truck is dat aan het worden
     
    Catwoman en arm1948 vinden dit leuk.
  18. arm1948

    arm1948

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.457
    Locatie:
    Sliedrecht
    Hallo weer.

    Tsja, je bouwt een truck met een prachtige neus maar dat beleef je niet zoals in een echte truck. Juist dat wilde ik zo graag. Afgelopen weekend kwam ik echter deze camera tegen:

    https://www.spywebshoposs.nl/nl/spycaminbouwwifi

    De camera is maar 8 m/m in het vierkant. De prijs zodanig dat ik het gokje wel durfde te wagen.
    Vanmiddag het pakje binnen gekregen en ja, dan wil je beelden zien. De camera in de cabine geplaatst en even wat beelden opgenomen:



    Het zijn de eerste beelden die ik maakte met minder licht en waarbij ik nog niet alle opties heb benut. Toch ben ik over deze beelden niet ontevreden:
    Heerlijk he zo'n neus voor je .

    Mvg.Opa Wil
     
    bvdh, Ro-tje, MarlinNavigator en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    He Opa Wil,
    dat is echt niet verkeerd dat beeld en voor die prijs
    dat bied mogelijkheden......... ik vermoed dat er een run op deze camera;s gaat komen
    :bye:
     
    arm1948 vindt dit leuk.
  20. Groot 26

    Groot 26

    Lid geworden:
    6 mrt 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Malden
    Opa Wil,

    Ik volg je bouwartikelen al een tijdje omdat ik zelf ook de nijging had om een model te bouwen . Mijn conclusie is: Dat jij de man bent met de "GOUDEN HANDJES." Geweldig wat jij voor elkaar krijgt, mijn petje af voor je.

    Ik hoop nog veel van en over jou te horen.

    Opa Theo
     
    arm1948 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina