Scania T143H (Peter en Wil)

Hallo allen

Zo,na twee weken van ziekte, deze week de draad weer opgepakt.
Eerst maar even de dingen gedaan die waren blijven zitten. De sproeiers vast gelijmd in de koppen en een gat er dwars in geboord voor de retourleiding.

360.jpg

Vervolgens diverse onderdelen gemaakt voor de aandrijving plus deksels op de inlaatspruitstukken.Ook ervoor gezorgd dat de brandstofpomp vast gezet kon worden.

360.jpg

Links zien jullie de motor met een eenvoudige koppeling en de as met lagers,daarnaast een as met koppeling en lagers voor de brandstofpomp daar weer naast de aangepaste inlaatspruitstukken en daaronder de brandstofpomp.

Toen de motor voor de aandrijving geheel gemonteerd in het motorblok:

360.jpg

Ik ben nu al geruime tijd met dit blok bezig en iedere keer als ik het vast heb gehad en weer weg zet valt het om. Dus ook maar een standaard gemaakt voor het motorblok:

360.jpg

Aan de voorkant zien jullie dat de deksels ook al gemonteerd zijn.
De volgende foto heb ik van bovenaf genomen. Hier zien jullie de as met koppeling naar de brandstofpomp. Gaat straks de ventilator draaien dan zie je ook deze koppeling draaien. Vind ik wel leuk:

360.jpg

Toen kon ik de poelies gaan draaien:

360.jpg

Tot slot de ventilator erop en nu ben ik dus op dit punt beland:

360.jpg

Mvg.Opa Wil

hallo wil geloof dat u peter maar weer moet bellen en vragen of hij de moterkap van door zichtig kunstof kan maken dit moterblok is zo tot in de puntjes perfekt dat het zonden is als je hem niet meer ziet in die dichten kap :worship:

Hoi maar weer

Over het algemeen ben ik best wel gehoorzaam dus ben ik direct voor jullie aan de slag gegaan:

360.jpg

Er steken nu draden achter uit de motor dus dat kan maar één ding betekenen, het uur van de waarheid:

@trialrolf

Hoi Rolf. Ik kan nu wel zeggen het zit onder de motorkap,je ziet er niets van dus dan hoef ik het ook niet te maken maar zo werkt het bij mij niet.
Ik wil graag met dit model verder gaan dan met de Volvo.Jezelf doelen stellen en dan die doelen ook werkelijk zien waar te maken.
Mijn doelen bij deze truck waren:
1. Een beweegbare motorkap
2. De besturing met een pittman arm
3. Een werkend motorblok er in.
Dat is mij tot nu toe al aardig gelukt. Als ik nu de motorkap open dan zie je dit:

Ik heb dit nog niet eerder gezien. Ook niet op de diverse beurzen en dat vind ik dan ook wel weer leuk.

Mvg.Opa Wil

Geweldig mooi nu nog wat motor geluid er bij
Wij als modelbouwers hebben niets meer te zeggen wij staan met de mond open mat een zakdoek onder de kin :koud::koud::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

hoi wil .

ziet er super uit de moter met vin die draait , leuk filmpje .

hoop hem in ede in het echt te kunnen bewonderen :yes::yes:

groet marc

Zo Wil, jij hebt voor aankomende zomer wel een hele mooie ventilator voor op jouw bureau:-)

Ziet er geweldig uit! Nu nog een versnellingsbak, turbo en uitlaten

Wat ik me als modelvliegpiloot nog wel even afvroeg, kan die propeller aan de voorkant ook de andere kant op draaien of kan hij alleen vooruit rijden?

[emoji3][emoji3][emoji38]

Wat ik me als modelvliegpiloot nog wel even afvroeg, kan die propeller aan de voorkant ook de andere kant op draaien of kan hij alleen vooruit rijden?

[emoji3][emoji3][emoji38]
Kunnen jouw propellers op vliegtuigjes dan wèl andersom draaien, en zo ja, wat gebeurt er dan tijdens de vlucht?

Trouwens, wat dacht je dat die "propeller" voor dient op een truck?

Back