Scania T143H (Peter en Wil)

Hallo Wil,
Toch wil ik je een compliment geven wat je allemaal weet te maken, ondanks je beperkte zicht, je bent een echte modelbouw kunstenaar.
Ik heb diepe bewondering wat je tot heden heb gemaakt en nog gaat maken, ga vooral zo door Wil.

@marcelinets

Hartelijk dank voor het mooie compliment. Ik zal zeker zo doorgaan in het vervolg maar dan hopelijk zonder al te veel ongelukjes.
Het leed is al bijna weer geleden hoor. Ik heb al weer een nieuwe ventilator:

360.jpg

De lijm van de bladen staat nu uit te harden. Morgen de bladen weer even rond vijlen en ik ben weer net zo ver als vorige week.

Mvg.Opa Wil

Ziet er weer mooi uit Wil, ook je rust nemen met dit mooie weer.

@marcelinets

Mijn werkplaats ligt onder onze appartementen in de kelder. Als er één plaats is waar het op dit moment lekker is dan is het daar wel. Heerlijk koel.
Met dit weer hardt de lijm wat sneller uit dus de bladen ook al rond gevijld. Ja,dan is het even kijken hoe het staat in de tunnel:

360.jpg

Tot zover ben ik dik tevreden. Morgen een filmpje maken om te kijken hoe de slingering is.

Mvg.Opa Wil

Hal Wil,

Weer een mooi stukje Modelbouw Vakwerk.:thumbsup::yes:
Goed om te zien dat de 2e ventilator weer klaar is, ik zie geen verschil. :thumbsup: :thumbsup:
(Volvo) petje af voor jou bouwkunsten. :yes:

Jammer om straks het motorblok in de Scania Groen kleur te spuiten. :( :(
Ik zou het motorblok zo laten !

Hallo Wil,

Misschien is het vertekent beeld in het filmpje, maakt de ventilator niet iets te weinig toeren ?
Het is en schitterend motorblok geworden en geen slingering in de ventilator.

Hier mag je terecht trots op zijn op zo'n mooi stukje Modelbouw Vakwerk ! :thumbsup: :thumbsup: :worship: :yes:

Hallo Piet

Het toerental kun je met een camera niet goed vast leggen. Kijk maar naar films waar draaiende objecten worden gefilmd. De snelheid van de camera is gewoon te laag.
Gisterenavond is @demian1290 (Marco) bij mij langs geweest en samen hebben we even snel het volgende filmpje geschoten. Omdat dit onder een andere hoek is gefilmd kun je zien dat de ventilator best wel snel draait. Het motortje wat ingebouwd zit draait (volgens opgave) 300 toeren:

Mvg.Opa Wil

Hallo Piet

Het toerental kun je met een camera niet goed vast leggen. Kijk maar naar films waar draaiende objecten worden gefilmd. De snelheid van de camera is gewoon te laag.
Gisterenavond is @demian1290 (Marco) bij mij langs geweest en samen hebben we even snel het volgende filmpje geschoten. Omdat dit onder een andere hoek is gefilmd kun je zien dat de ventilator best wel snel draait. Het motortje wat ingebouwd zit draait (volgens opgave) 300 toeren:

Mvg.Opa Wil

Hallo Wil,

Bedankt voor je antwoord en het nieuwe filmpje.

Het was ook geen kritiek hoor, ik was alleen even benieuwd, want op het filmpje lijkt het net of de ventilator weinig toeren draait.
Op het nieuwe filmpje is het beter te zien dat de ventilator op een mooie snelheid draait. :thumbsup:

Inderdaad is op filmpjes is vaak moeilijk te zien hoe hard iets draait. :(

Je ziet wel eens op filmpjes, dat een vrachtauto vooruit rijd en de wielen achteruit draaien.

Hallo maar weer

Uiteraard ga ik een ieder weer bedanken voor de mooie complimenten en het drukken op de "leuk" knop.

Deze week begonnen met het monteren van de achterste motor steunen. Om zo zuiver mogelijk te werken heb ik de chassisbalken gedemonteerd en op de freesbank geboord:

360.jpg

Daarna de chassisbalken en de motor weer gemonteerd:

360.jpg

Toen ben ik de radiator en de intercooler gaan bewerken. Omdat ik niet tevreden was met de tunnel ook een nieuwe tunnel gemaakt. Om het geheel te kunnen monteren ook twee plaatjes gemaakt:

360.jpg

Omdat ik de intercooler aan de binnenkant heb uitgefreesd kan ik nu de tunnel vanaf de voorkant van de radiator vastzetten:

360.jpg

Vervolgens het geheel samen gebouwd:

360.jpg

En als laatste het geheel op het chassis vastgezet:

360.jpg

360.jpg

De bovenkant van de radiator is nog niet helemaal klaar en ook de vuldop zit er nog niet op maar dat komt nog wel.

Mvg.Opa Wil

Back