Update 048
Hierbij een update van een langduriger karweitje.
Nadat ik de gehele laadvloer al een keer had geplamuurd en geschuurd, is hij met een dunne laag primer gespoten. Zo kun je mooi zien waar er nog wat meer aandacht nodig is en er dus een tweede keer geplamuurd en geschuurd mocht worden. Dat kost dan weer een avondje:
En na het schuren en schoonmaken, was het de volgende dag gelukkig droog rond het avondeten en kon de primerlaag opnieuw aangebracht worden:
Met het resultaat ben ik (redelijk) tevreden. Goed voor een echt gladde zijkant was er nog wel meer schuurpapier nodig geweest, maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn geduld ook wel zijn eindje heeft

. En zeker als het om plamuren en schuren gaat.
Dus heb ik besloten om door te gaan. De zwarte spuitbus werd gepakt:
Met dit resultaat ben ik erg tevreden. En dit zorgde voor enige druk om voorafgaand aan het aanbrengen van de rode verf om goed af te plakken. Hiervoor heb je dan wel een tweetal uurtjes, zeer veel afplaktape en een blokkerfolder nodig.
En toen kwam de rode spuitbus. En het resultaat was niet onaardig. Nog wel even spannend of het afplakken secuur genoeg gedaan was.
En zo kon ik vandaag in het stralende weer voorzichtig het papier en plakband verwijderen. Het resultaat was prima (vind ik tenminste). Door goed de tijd te nemen voor het afplakken was de zwarte laag niet geraakt.
En terwijl ik het chassis even wilde ophalen voor een paar overzichtsfoto's kwam de kwaliteitscontroleur even langs

:
En dan hier het resultaat tot nu toe:
Rest mij qua kleurstelling alleen nog het witte deel van de achterzijde. Maar voordat ik hiermee verder kan, moet er eerst nieuwe afplaktape gehaald worden. Tsja, bij een oplegger van een meter schiet het aardig op ...
Tot de volgende update!