Update 79
In de laatste week druk bezig geweest om enkele delen van de kraan in de kleur te zetten. Met name het strak maken van de 3D-geprinte materialen kost veel tijd. De tip als in de berichten hiervoor beschreven werken prima: spuitplamuur, schuren, grondverf en dan lak. Wel een opmerking: hoe moeilijker de delen gevormd zijn, hoe moeilijker het is om ze strak te krijgen. Maar het resultaat is naar tevredenheid.
Nog aan aantal rode delen:
Na wat spuitplamuur moest ik even prutsen met een dun draadje styreen en precies-op-maat gaatjes. Zo heb ik de hydrauliekleidingen op de mast weten te simuleren.
Wat delen in de grondverf:
De eerste delen in wet (en beetje aluminium)
En even een dryfit om het gehele resultaat wat beter te bekijken.:
En even met de onbehandelde delen erbij:
En nu nog door met de rest, maar eerst moet ik de delen beter bewerken. Het spuiten van de cilinders heeft me verteld dat er duidelijk speling moet zijn om de verflagen niet te beschadigen. De cilinders moet ik dan ook nog iets ruimen.
In de laatste week druk bezig geweest om enkele delen van de kraan in de kleur te zetten. Met name het strak maken van de 3D-geprinte materialen kost veel tijd. De tip als in de berichten hiervoor beschreven werken prima: spuitplamuur, schuren, grondverf en dan lak. Wel een opmerking: hoe moeilijker de delen gevormd zijn, hoe moeilijker het is om ze strak te krijgen. Maar het resultaat is naar tevredenheid.
Nog aan aantal rode delen:

Na wat spuitplamuur moest ik even prutsen met een dun draadje styreen en precies-op-maat gaatjes. Zo heb ik de hydrauliekleidingen op de mast weten te simuleren.

Wat delen in de grondverf:

De eerste delen in wet (en beetje aluminium)

En even een dryfit om het gehele resultaat wat beter te bekijken.:

En even met de onbehandelde delen erbij:

En nu nog door met de rest, maar eerst moet ik de delen beter bewerken. Het spuiten van de cilinders heeft me verteld dat er duidelijk speling moet zijn om de verflagen niet te beschadigen. De cilinders moet ik dan ook nog iets ruimen.