Scania Torpedo

Super!!!
Maar zit altijd nog veel werk in he?:)

ja klopt verwacht ook voorlopig nog niet klaar te zijn met het project
gok nog minstens een jaar

verder hoop ik dat mijn bumper project ook een beetje uitkomt zoals ik in mijn gedachte heb

gr
Koos

Ziet er zeer goed uit altijd wel stoer gevonden.
Vraag me wel af wat je gaat doen met de skirts, ga je deze zo laten of het nieuwe type namaken/kopen of gaat het allemaal net zo strak worden als je deensekist?
suc6 verder

@boi

aan de ene kant waar de deense kist zit komt word het netjes met abs dicht gewerkt en aan andere kant blijft de side skirt zitten, eigenlijk net als bij het origineel.

mijn streven is de truck gelijk te maken aan het origineel

gr
Koos

Hallo Allemaal,

hier weer een kleine update omtrent de bouw van de torpedo
aangezien ik toch niet de ander gril kreeg zoals ik wilde heb ik toch besloten om deze om te bouwen naar een nieuwe R gril. zoals het origineel nu ook rond rijdt.
inmiddels is het topline dak binnen en en zijn de spoilers gemonteerd.
ook ben ik nog even bezig geweest met de deense kisten.
ben zelf erg tevreden over het resultaat.

1k0.jpg

1k0.jpg

ook was heb ik de bumper helemaal uitgetekend in 3d deze wilde ik eigenlijk in 3d laten printen maar de kosten zijn niet gering +/- 60 euro, dus ik moet nog even denken of dit het wel word. of misschien maak ik hem dan alsnog van abs

tot zo ver
ben benieuwd naar jullie commentaar/reacties

gr
Koos

Laatst bewerkt:
Hoi Koos,

ziet er allemaal al goed uit.

Over dat 3D-printen heb ik wel een opmerking: ik heb nu een paar onderdelen (kist voor oplegger, deurpanelen en de toplichten) laten 3D-printen. Om deze echt strak te krijgen moet je zelf wel gaan nabewerken. De oppervlakte blijft wat ruwer na het printen. Je ziet (vooral van dichtbij) de laagjes.

grt,
Erik

@ erik

bedankt voor deze info, toch wel even in me achterhoofd houden dan.
beetje nabewerken is opzich niet heel erg maar het moet ook geen plamuur project worden

gr
Koos

3d ontwerp

Hallo Allemaal,

hierbij van een kleine preview van de bumper op verzoek van Erik, hij is ingestuurd om te printen en nu maar hopen dat het ontwerp en resultaat ook naar tevredenheid is.

1k0.jpg

ben benieuwd naar de reactie

gr
Koos

Laatst bewerkt:
hoi koos

wat kost dat nou zone bumper printen.
maar ik zie de licht gaten er niet in zitten. maak jij die er dan later in of er op?

en als hij jou goed bevalt dan wil ik hem ook wel :D.

gr willem

Leuk ontwerp. Kan zeker mooi worden. Ik ben ook benieuwd naar jou bevindingen qua 3D-printen (eventueel na bewerken.)

@vonk
ik gebruik revell plasto als plamuur.

@willem
kosten zijn nu +/- 55 euro, de achterlichten maak ik er laten op/in

@erik
ben zelf ook heeeeel erg benieuwd kan eigenlijk niet wachten tot hij geleverd word

gr
Koos

Vandaag toen ik thuis kwam had de postbode me blij gemaakt. het pakket van shapeways was binnen gekomen met de bumper, deur interieurs en de zijkanten voor de lichtbalk
ik wil nog wel een paar aanpassingen doen aan de bumper qua ontwerp maar verder ben ik dik tevreden

1k0.jpg

1k0.jpg

binnenkort de bumper maar eens monteren om te zien hoe het allemaal past.
en dan ook de ophanging voor de achteras even verbouwen. maar dat komt in de volgende update

gr
Koos

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Heb je de bumper ook laten 'polishen'?
Ik ben benieuwd als hij verder is bewerkt en gespoten.

nee ik heb gewoon de white strong and flexibel gedaan

ik detail laten printen kost bijna het drie dubbele
de bumper moet nog wel wat bewerkt worden. alleen de uitsparing voor de nummerplaat is weg gevallen met uploaden. ik denk dat er ergens wat mis gaat met het converten naar andere bestandstype

gr
Koos

Back