Scania voor bouwmaterialen

Heb als proef één kant gemonteerd. Vindt de onderrijhekken zelf wel mooi maar misschien iets te breed. Heb nu 15mm aluminium gebruikt. Had in eerste instantie 10mm en dit leek te smal en heel iel aan de truck:?.

Hier de eerste foto's:

Onderrijhekken1_zpsb075019b.jpg

Onderrijhekken2_zps612c8e9d.jpg

Ik vind het super staan koos ziet er mooi uit zo en leuk dat je er zo een bouw verslag over schrijft ik blijf het volgen

de onder rijbeveiliging is misschien iets te breed maar het mag wel wat steviger zijn met dat rouw douwer gedoe op de bouwplaatsen :D:D:D

Ik laat hem ook zo. Heb er vandaag veel naar gekeken en het is massief maar dat mag een truck van bouwmaterialen ook wel hebben, aangezien er zware materialen/pallets met de heftruck op worden geladen. En het zal zijn werk goed doen als er wat tegenaan rijdt.

Wat zouden dan de juiste maten zijn? ;)

de alminium planken zijn 10 cm in het echt dus omgerekend naar schaal zit je
op 7 a 7.5 mm.
en al wil je echt tot in de detail treden :) maximaal 55cm van de grond en tussen de planken 35 cm maximaal :p

maar groot geleik dat je ze zo laat staat niet verkeerd

de alminium planken zijn 10 cm in het echt dus omgerekend naar schaal zit je
op 7 a 7.5 mm.
en al wil je echt tot in de detail treden :) maximaal 55cm van de grond en tussen de planken 35 cm maximaal :p

maar groot geleik dat je ze zo laat staat niet verkeerd

Die zijn echt breder dan 10cm in het echt, er zit gewoon heel veel verschil in die dingen.

die normalen aluminium planken zijn 10 cm hoog

P_425158030006000.jpg

Boyriven B.V
hier staan nog meer verschillende types. je heb ze in veel verschillende maten dit zijn
de meest voorkomende.

maar misschien nog leuk idee voor je truck een houten planken vloer dan ben je geleik je
schroef gaten wegwerken

Aangezien de bovenste chassisbalken erg waren beschadigd heb ik deze vanmorgen gedemonteerd en opnieuw gespoten, in de bijkeuken bij een goede temperatuur. Inmiddels zijn ze ook weer gemonteerd en ziet het er strak uit, sommigen zeggen: " het zit eronder en niemand ziet het" echter zit dat tussen de oren:p.
Ook de onderplaat die tegen het chassis is gespoten en wat beugels voor montage. Dit droogt allemaal wat langzamer en zal dus ook later worden gemonteerd.
Ook probeer ik dit weekend de tank en de Deense kist gespoten en gemonteerd te krijgen.
Langzaam aan begint de opbouw van de truck, en ben ik in mijn hoofd ook al bezig met mijn volgende project...:rolleyes:. Maar eerst deze perfect afwerken.

Chassis1_zps9db3e16e.jpg

Chassis2_zps0d07f2ad.jpg

Inmiddels de onderplaat gespoten en gemonteerd waar de lipo-accu op komt te liggen. De accu komt dus mooi tussen de chassisbalken in. Dus voor het gewicht ook niet zo'n verkeerde plek.

chassis1_zps59f427e9.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag de accu (Lipo 7,4V 5000Mah) tussen de chassisbalken gemonteerd, wel moesten alle kabels worden verlengt van het stroom maar ook de balancerkabel. Gelukkig alle soorten silliconenkabel op voorraad zodat ik dit gelijk in orde kon maken.
In de Deense Kist zaten al veel gaten voor alles wat er doorheen moet.
Dat zijn de accukabels en balancerkabels, motorkabels, servokabels en de lichtunit komt erin, dus wordt een drukke en gezellige boel.
Ik heb een verlengbalancerkabel gebruikt zodat alles origineel en overzichtelijk blijft.
Wel is het voorzichtig werken aangezien de Deense kist al is gespoten.
De tank is ook gespoten en ligt te drogen. Ik had de tank al 3 uur liggen drogen en leek goed, toen ik hem oppakte stond er toch een vingerafdruk in en kon de bovenkant opnieuw. Dus deze blijft liggen tot morgenvroeg:?.

100_4484_zps1f2bba73.jpg

100_4485_zps9bb6a187.jpg

100_4486_zps3e2f6e83.jpg

Back