Schaal wedstrijd seizoen F4C & Sportschaal 2008

(Wel effe aub minimaal een béétje in de figuren inleven aub;))
Grtz,
Gerald

@Gerald.

Vorige week woensdag, afgelopen zondag en dinsdag 'getraind' 16 vluchten gelogd, dus zeg niet dat het niet serieus is :wink: we moeten je wel een béétje partij geven toch.

Zie je, Ger.

Bij sommige figuren (in de reglementen) staat dat je "Nu" en "Einde" moet roepen bij aanvang en einde van een figuur. Bij anderen staat dit weer niet, dient dit bij ieder figuur te gebeuren? (gaat dus nog steeds om sportschaal)

Nog een vraagje; Moet er bij elke keer dat je de jury passeert een figuur gevlogen worden, of mag je tussen de figuren door ook wel eens de jury passeren zonder een figuur uit te voeren, bijvoorbeeld om het model weer tegen de wind in te krijgen voor het volgende figuur?

Grt.

Laatst bewerkt:
nog even een vraagje,
door mijn geringe brandstof voorraad in de kist word het krap tijd voor mij met alle figuren.
mag je als je een figuur van links naar rechts gedaan hebt gelijk een ander figuur doen maar dan van rechts naar links bijvoorbeeld
of moet je altijd het in dezelfde richting doen(dus weer het circuit vliegen)

gr maikel

Alex,

Jij bepaalt wanneer je het figuur vliegt en dat doe je met begin en einde te roepen.

Uiteraard wordt ook tussen de figuren door het vliegbeeld op schaal beoordeeld en is mede bepalend voor het totaal vliegbeeld.

Je moet je vlucht zien als een soort van demovlucht van begin tot eind.

Ger,

16 Vluchten dat zijn al meer oefenvluchten dan ik in mijn hele leven hebt gedaan, gentlemen we have a winner:zon:.

Ton

Inderdaad, ik heb ook geen enkele oefening gehad, maar ach, als de zon maar schijnt:)

Grt.

Ehhh, je doet toch mee aan een wedstrijd? ik heb dat altijd zo'n zw#k argument gevonden om te zeggen "meedoen is belangrijker" GAAAAAAAAAN met die kisten en laten zien wat ze kunnen.

(Niet stiekum een paar vluchtjes geoefend Alex? :wink: )

@Maikel, die figuren vlieg je gemakkelijk in 4 á 5 minuten, je snelheid ligt veel hoger als bij een prop kist.Trouwens zo'n turbine kan ook zuinig zijn hoor, kwestie van 'trottle management' vlieg nu makkelijk 9 minuten met 3 liter in de F86K.
Ook die ellendige storing ben ik weer kwijt gelukkig. Dus met andere woorden, heb ook wat 'test' vluchten gemaakt.

Zie je Ger.
@Ton, dat van die 'winner' zal ik maar met een schep zout nemen hé.

Laatst bewerkt door een moderator:
mag je als je een figuur van links naar rechts gedaan hebt gelijk een ander figuur doen maar dan van rechts naar links bijvoorbeeld
of moet je altijd het in dezelfde richting doen(dus weer het circuit vliegen)

Da's precies hoe ik het ook doe om brandstof te besparen. Daarnaast oogt het ook wel leuker dan de hele tijd nutteloos rondjes te vliegen. (Ik geloof dat er zelfs internationaal een voorstel ligt om alles verplicht "turn-around" te gaan vliegen om het interessanter voor publiek te maken..... een oude dubbeldekker heefd zijn volle tijd nodig terwijl ik in de halve tijd al weer aan de grond sta.)

Na mijn start (+90 graden bocht zoals beschreven) vlieg ik wel een downwind leg om te kijken of onderstel binnen is en of trimming ok is, daarna weer upwind de vlucht in rechte lijn met de rest iedere keer achter elkaar. K'heb geen geheimen, hieronder mijn programma, duurt bij mij meestal ongeveer 7 minuten:

1.start
2.vlucht in rechte lijn
3.vlakke acht
4.dalende cirkel
5.rol
6.looping
7.rugvlucht
8.immelmann
9.spilt-s
10.circuit + landing

..einde;)

Gerald

Helaas kan ik niet meedoen omdat ik wat probleempjes heb waardoor ik niet met de typhoon kan vliegen. Ik kom wel kijken en bert helpen.

K'heb geen geheimen, hieronder mijn programma, duurt bij mij meestal ongeveer 7 minuten:

1.start
2.vlucht in rechte lijn
3.vlakke acht
4.dalende cirkel
5.rol
6.looping
7.rugvlucht
8.immelmann
9.spilt-s
10.circuit + landing

..einde;)

Gerald

ik heb maar 5 minuten en dan heb ik nog net genoeg voor 1 overshoot voor een 2e landingspoging(maar ik land altijd wel in 1 x dus moet er 6 minuten van kunnen maken)

maar we doen gewoon ons best.

gr maikel

Zondag overdag ontstaan in de ochtend in het westen enkele buien, mogelijk met onweer. In de middag krijgt het oosten met steviger onweersbuien te maken. Er is daarbij kans op zware windstoten, tot zo'n 90 km/uur. In de middag klaart het van het westen uit op. Het maximum loopt uiteen van 20 graden aan de westkust tot 28 plaatselijk in het oosten van het land. De wind draait van zuid naar zuidwest en neemt toe tot matig, kracht 3 of 4, aan de kust tot krachtig, 6, mogelijk hard, 7 Bft. Boven land komen er dan windstoten tot ongeveer 70 km/uur.

Dus....:(

Zondag overdag ontstaan in de ochtend in het westen enkele buien, mogelijk met onweer. In de middag krijgt het oosten met steviger onweersbuien te maken. Er is daarbij kans op zware windstoten, tot zo'n 90 km/uur. In de middag klaart het van het westen uit op. Het maximum loopt uiteen van 20 graden aan de westkust tot 28 plaatselijk in het oosten van het land. De wind draait van zuid naar zuidwest en neemt toe tot matig, kracht 3 of 4, aan de kust tot krachtig, 6, mogelijk hard, 7 Bft. Boven land komen er dan windstoten tot ongeveer 70 km/uur.

Ja, en? vat hem niet geloof ik.

Wij hadden ook zo´n pessimist in de oude club .

Die praate de regen gewoon erbij .

Mvg Johan

Zo, kom net terug van de wedstrijd, door de wind konden we maar 1 ronde vliegen, desondanks toch een leuke dag gehad. Ik zal vanavond de foto's plaatsen:)

Grt.

Alex,

Zet je plaatjes even hierbij is veel leuker om alles van de wedstrijden bij elkaar te houden.

Had je trouwens snel voor elkaar die plaatjes.

Effe kijken of het mij lukt ze er vandaag nog bij te zetten.

jetpropdlx,

Klopt dat is de nieuwe kist van Gerard ziet er schitterend uit, formaat is trouwens ook mooi geeft een mooi realitisch vliegbeeld, jammer dat het windkracht VEEEELLL was.

Ton

Back