Schaal wedstrijd seizoen F4C & Sportschaal 2008

Hey :D.., die ken ik!

Heb zelf deze keer geen foto's geschoten, geen camera bij. Was wel inderdaad een mooie vliegdag, mooie afsluiting van het wedstrijd seizoen. Begon wel een beetje vreemd met vliegen in richting van de zon en mist/nevel maar later verdween die achterlangs. Toevallig dat diezelfde dag er op de basis ook een NK full-size zweefvliegen werd gehouden zodat we moesten delen met het luchtruim maar daar zijn er op Deelen gelukkig prima afspraken voor. We hopen dan ook op die manier lang van de basis te kunnen genieten.

Groet,
Gerald

Mooie plaatjes Tim!

367888402_6_vR3r.jpeg

368098081_6_zKa1.jpeg

Hee wie vliegt daar die mooie Sopwith 1 1/2 Strutter?
(Robin van Rossum?)
Eigenbouw van tekening of Bouwdoos van VK models?

Groeten, Ralf

Klopt Alex heb ook nog een paar plaatjes geschoten.

Een zeldzaam mooi daggie met weinig wind en een lekker zonnetje.

Na dat de eerste ronde van Sportschaal was gevlogen toch maar de juryleden omstellen, omdat de zon wat verder was gedraaid.
Konden nu over de lengte van de startbaan vliegen en langzaam verdween de zon verder uit ons vlieggebied.

Helaas 1 crash te betreuren en dat van het enige model dat was uitgerust met 2.4Ghz, alle 35mhz vliegers hadden gelukkig geen problemen.
De oorzaak is nog niet achterhaald en des te meer balen dat dit gebeurde omdat we juist voor de zekerheid overgaan naar 2.4Ghz.

Super dat Han met de Beech ook een eerste poging kwam wagen en dat na wat instructie van de vliegers en vooral ook de jury, de figuren veel beter liepen en de scoren omhoog schoten.

Ook de helper van Han, Manfred gaat komende winter oefenen om volgend seizoen mee te doen:D.

Wil ook nog even Frank en Tim bedanken voor het invoeren van de punten, dat met het zonnetje op de laptop niet echt praktisch was, bedankt heren.

Nou dan nu maar wat plaatjes:D

schaalwedstrijddeelen20iv8.jpg

schaalwedstrijddeelen20fn5.jpg

schaalwedstrijddeelen20eu6.jpg

schaalwedstrijddeelen20wn1.jpg

schaalwedstrijddeelen20uj7.jpg

schaalwedstrijddeelen20wn1.jpg

schaalwedstrijddeelen20dy3.jpg

Frank ijverig bezig de punten in te voeren.

schaalwedstrijddeelen20kv3.jpg

schaalwedstrijddeelen20li2.jpg

schaalwedstrijddeelen20po4.jpg

schaalwedstrijddeelen20eu2.jpg

Han met de Beech

Zo dat zijn de eerste

Ton

Nog een paar

schaalwedstrijddeelen20tb7.jpg

schaalwedstrijddeelen20et5.jpg

schaalwedstrijddeelen20mz3.jpg

schaalwedstrijddeelen20wu4.jpg

schaalwedstrijddeelen20hf5.jpg

schaalwedstrijddeelen20vu7.jpg

schaalwedstrijddeelen20af4.jpg

Voor de afwisseling zitten de Juryleden een keer lekker in het zonnetje:zon:, wij als wedstrijd vliegers kunnen daar alleen maar respect voor hebben dat ze met weer en wind willen jureren, mannen bedankt maar weer:thumbsup:.

schaalwedstrijddeelen20kg0.jpg

schaalwedstrijddeelen20mg0.jpg

schaalwedstrijddeelen20kv5.jpg

schaalwedstrijddeelen20qz9.jpg

Voor deze F16 is de Vliegbasis gewoon open:thumbsup:.

schaalwedstrijddeelen20qy6.jpg

Mag drie keer raden waar de heren naar staan te kijken.

schaalwedstrijddeelen20ov2.jpg

Mooi he:thumbsup:

schaalwedstrijddeelen20jg0.jpg

Wat is tie groot en wat maakt tie een lawaai bij de landing.

schaalwedstrijddeelen20zr2.jpg

schaalwedstrijddeelen20vp2.jpg

schaalwedstrijddeelen20bp4.jpg

schaalwedstrijddeelen20hu4.jpg

schaalwedstrijddeelen20im5.jpg

schaalwedstrijddeelen20bn1.jpg

Hannesie nu nog met de Burda maar volgend jaar staat de Fieseler op het programma.

schaalwedstrijddeelen20rw1.jpg

schaalwedstrijddeelen20xy1.jpg

Start NU , ondanks pech met de auto was Hans toch van de partij:thumbsup:.

schaalwedstrijddeelen20rp2.jpg

schaalwedstrijddeelen20dp9.jpg

schaalwedstrijddeelen20fr0.jpg

schaalwedstrijddeelen20uk9.jpg

schaalwedstrijddeelen20ch4.jpg

schaalwedstrijddeelen20ke3.jpg

schaalwedstrijddeelen20ol8.jpg

schaalwedstrijddeelen20na7.jpg

schaalwedstrijddeelen20rw7.jpg

Alex met de Extra opweg naar de pits,

schaalwedstrijddeelen20zt9.jpg

schaalwedstrijddeelen20gp3.jpg

Zo dat waren de foto's.

Zijn er nog vliegers die volgend jaar ook mee willen doen:thumbsup:.

Ton

Wat is tie groot en wat maakt tie een lawaai bij de landing.

Ja, ik krijg vaak de opmerking; "Zou je die wielen niet eens smeren?" Helaas helpt dat maar voor ongeveer 2 landingen, dus dat doe ik niet meer:D

Mooie foto's Ton!:thumbsup:

Volgend jaar zijn we uiteraard weer van de partij:mrgreen:

Grt.

Hallo.

Net de uitslag gekregen met de punten van zondag.
Haha inderdaad de punten zijn flink gestegen.
Geeft veel moed voor de volgende keer.
Bij de laatste vlucht is 1 figuur de mist in gegaan en dan toch nog uitkomen op een hogere score intotaal.
Toch mooi 300 punten meer voor de laatste vlucht dan de eerste.
Snelle leerling.;)

Nogmaals iedereen bedankt.

Groeten Han.

Han,

Ja dat ging lekker he Han, effe door krijgen hoe de figuren moeten en dan schiet je als een speer omhoog met de punten.

Dat was ook al de opmerking van Gerard, die zij ook al dat het de derde vlucht lekker liep en dat er zeker nog veel meer in zit.

Weet niet zeker meer of ik je nog bedankt heb voor het komen naar de wedstrijd en de moeite te nemen eens een poging te wagen, voor alsnog bedankt:D.

Wat vond je er van om bewust figuren te vliegen is wel heel wat anders dan zo rond fladderen he.

Je zult ook zien dat je de kist ook steeds beter leert kennen en dat is best prettig.

Ton

Hoi,

Zoals al werd gemeld ben ik degne die met zijn toestel op 2,4Ghz gecrashed is. Ik was net overtuigt dat 2.4Ghz de toekomst had en dat dit de nieuwe standaard zou zijn voor mijn jet. Maar eerst ff op een benzine kist proberen want je weet maar nooit.
En inderdaad ging het na drie vlucht mis. Bij de tweede vlucht had ik al een signaal gekregen maar ik dacht dat dit aan de motor lag. Standaard heb ik failsafe, geen signaal, staan dat het gas dicht getrokken wordt. Op de grond bleek inerdaad de motor niet goed te lopen dus na enig bijstel werk was dat probleem verlopen. Dus op de eerste vlucht in de wedstrijd ging het weer mis. Ik vloog een zeer ruime bocht en toen werd het gas weer dicht gezet. Natuurlijk direct gereageerd door het gas volledig open te zetten en de duikvlucht geprobeert te corriegeren. De grond was sneller dus en een totale crash.

Alles opgehaald en getest. Accu 1 was defect door sluiting van de stekkers na de crash. Accu 2 was 6,9V onder 3 amps belasting. Alles van bedrading in de kist was beschadiging en ook de diode brug tussen de twee accu's werkt gewoon nog zoals het hoorde. De rest van de installatie, ontvanger en servo's werken gewoon goed.

Conclusie, ik ben niet niet gerust op het 2,4Ghz systeem (Spektrum). Die kist had namelijk al enkele jaren met 35MHz goed gevlogen.
Nu dus op een andere sporkistje eerst maar eens wat proeven gaan doen want een volgende benzine kist of erger mijn jet te verbouwen, daar heb ik geen zin in.

Schaalvliegers tot volgend jaar met 35MHz of 2,4GHz ik weet het nog niet.

FF een updatetje,

Vandaag op het veld opnieuwe een range check gedaan. Kwam niet verder dan een goede 300 meter wat veel te weining is met normaal vermogen. Had thuis al geprobeerd zoals Spektrum het aangeeft. Moet dan met minimaal vermogen 30 stappen = 90 feet zijn en daar kwam ik tot 45 stappen dus leek me dat genoeg.

Ik lees trouwens, een beetje te laat, maar dat er meer mensen problemen hebben met AR6200 ontvanger. Ook op RCunivers wordt er over gepraat.

Ga nu maar een de AR9000 ontvanger testen want deze zou in mijn nieuwe jet moeten komen.

Wordt vervolgd

Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van skycat: Crash - Afbeelding

He' skycat'

Balen dat je kist gecrasht is.
Ik vlieg zelf ook met 2,4Ghz, al zeker een jaar nu zonder problemen sterker nog
de storing die ik van mijn digitale servo's had met Robbe Fc 16 zijn nu verleden tijd.
Ik vlieg nu met een Robbe Futaba 6EX, kist waar ik mee vlieg is een Chipmunk
met 30 cc benzine, Moki

Ik hoop dat je het kan op lossen.

Groet Jan.

FF een updatetje,

Vandaag op het veld opnieuwe een range check gedaan. Kwam niet verder dan een goede 300 meter wat veel te weining is met normaal vermogen. Had thuis al geprobeerd zoals Spektrum het aangeeft. Moet dan met minimaal vermogen 30 stappen = 90 feet zijn en daar kwam ik tot 45 stappen dus leek me dat genoeg.

Ik lees trouwens, een beetje te laat, maar dat er meer mensen problemen hebben met AR6200 ontvanger. Ook op RCunivers wordt er over gepraat.

Ga nu maar een de AR9000 ontvanger testen want deze zou in mijn nieuwe jet moeten komen.

Wordt vervolgd

Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van skycat: Crash - Afbeelding

Sorry voor het verlies, ik weet niet of je een module gebruikte, een DX7 of anders maar hier
gegevens van mij, zeer recent door overschakeling van een DX7 naar DSX-9
Alles met range check knop. Alle receivers op v1.6

receiver DX7 DSX9
AR6100 38m 8m !!! (full range >400m)
AR6200 41m 17m
AR7000 42m 31m
AR9000/RD921 66m 98m

Zoals je ziet, een flink verschil tussen de DX7 en DSX9 ondanks beide europese instelling, maar de AR9000 / 921 heeft een gigantisch bereik en is een perfecte keuze.

Het bereik van de AR6200 op DX7 komt overeen met jouw meting.
De AR6200 gebruik ik in een Logo 500, een spitfire en een SebArt Angel 30 zonder problemen.

tip: antenneknik op zender naar boven gaf ruim 30% meer bereik.
Dit alles getest met 3 x DX7 en 2 x DSX9 op de club

Menno

Vliegen was gelukkig over de lengte van de baan en ja dan is er genoeg asvalt.

Tjen il Vec,:yes: kan ik jou ook nog overhalen volgend jaar mee te doen.

Ton

Vliegen was gelukkig over de lengte van de baan en ja dan is er genoeg asvalt.

Tjen il Vec,:yes: kan ik jou ook nog overhalen volgend jaar mee te doen.

Ton

Zeker wel! Alleen ben ik nu volop met de studie bezig en heb ik de hobby even gelaten voor wat het was gezien het weer de afgelopen 2 maanden.

Daarbij hoop ik nu eindelijk eens de P47 gereed te krijgen en de Spitfire is inmiddels geheel gereed en ik hoop daar deze maand of anders de volgende de eerste vlucht mee te makan na nogal wat veranderingen aan de kist.

Dus het is een beetje proefondervindelijk wat er de komende maanden gaat gebeuren wb de hobby maar ik zie het momenteel wat positiever in dan vorig jaar rond deze tijd ;-)

Mzzl,

Tjen

Tjen,

YES :music: dat klinkt als muziek in de oren.

Als het vliegen met de modellen goed gaat en je wil een keer de figuren oefenen, laat dat gerust even weten dan kom ik een daggie vliegen op Rozenburg om samen te trainen.

Wat heb je allemaal aan de Spitfire veranderd dat je twijfeld aan het vliegen van het model.

Ton

Back