Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Lijkt mij ook erg leuk, altijd gezellig om je ervaringen met anderen te wisselen. Er zijn meerdere van dergelijke dagen geweest:
- Vliegclub "De Brik" te Deelen organizeerd ieder jaar een schaal meeting, altijd erg gezellig met koffie, soep en groot veld om met z´n allen uit de voeten te kunnen komen. Hebben echter een verscherpte arbo-beleid, weet niet zeker of deze nog door gaan...
- Vliegbasis Valkenburg. Meestal jaarlijkse schaal praatje in voorjaar vanuit KNVvL SC-Schaal georganizeerd door Stef v.d. Steen. Lijkt wat formeel maar is ook meestal wel gezellig en errug informatief.

Hoe dan ook, extra dagen lijken mij leuk, ik zal er graag bij zijn met m´n spullekkes.....kan er uuuuren over doorpraten....... :lol:

Groet,
Gerald

Vliegclub "De Brik" te Deelen organizeerd ieder jaar een schaal meeting
Nou . . . Achter organizeerd is een 'e' weggevallen. ( :wink: )

Dat waren fantastische meetings, ook bezoek uit het buitenland, vaak schitterend weer, en heeeeeeel veel modellen. :P

Maar die meeting gaat al jaaaaaaaren niet meer door (om allerlei redenen). :cry:

(Of Dick van Mourik zegt tegen mij dat het niet doorgaat, omdat 'ie me er niet bij wil hebben, maar dat kan ik me nou weer niet voorstellen . . .).

jan.

Dag Jan, ik denk (hoop) dat je twee meetings door elkaar haald;
Vroeger had je altijd de "large scale meeting", die is inderdaad al jaren niet meer. Daarnaast had je ook een door KNVvL (Groot woord, meer door enkele fanatiekelingen binnen sc-schaal..) georganizeerd(e) meeting. Doel hiervan was deels om wedstrijden te promoten maar ook om alles wat met schaal te maken had uit te nodigen. Ik hoop dat deze nog wel doorgang vind al ben ik zelf effe een paar jaar uit geweest......

uhhh, iemand anders nog zin op op zijn veld wat leuks te doen dan????

Groet,
Gerald

Gerald!

Eh . . . ik geloof dat je gelijk hebt . . . :oops:

Die meeting van de KNVvL: daar ben ik een (1) keer geweest; daar zwaaide je vader de scepter. :wink:

Maar da's ook al weer heeeeeeeeeel lang geleden . . . :yes:

Gezien het feit dat het schaal forum behoorlijk floreert, denk ik dat er best animo/emplooi/markt is voor een scale meeting. :P

Vliegend, dan wel gwoon elkaar ontmoeten, met de kistjes erbij, en alleen maar lekker kletsen. :teacher:

Ik zie ook wel iets in een markt: heb hier nog en paar heeeeele mooie tekeningen liggen! (P-51 van David Vaughan, C-45 van Nick Ziroli, etc.etc.)

Of dat allemaal gecombineerd (dan is het ook minder erg als het per ongeluk stormt! :wink: )

jan.

een gewone meeting is er wel. op aviodrome, maar dat is langzaam aan het uitsterven (kan ook niet anders, de avioDome sfeer is compleet weg..)

nadeel is ook dat er niet echt gevlogen kan worden op wat parkfly en heli's na.

Denk dat om dit een suc6 te maken een vlieglocatie een must is!

Mvg
R

Inderdaad worden (of werden) er verschillende meetingen georganiseerd. Zelf ben ik ook een paar keer bij een dergelijk evenement geweest en allemaal hebben ze wel iets.
Wat mij nu zo leuk lijkt aan een modelbouwforum-vliegende schaalmodellen- meeting, is om de modellen die op dit forum besproken worden in het 'echie' te zien en de mensen erachter te ontmoeten.
Uiteraard zijn andere schaalmodellen ook welkom, maar het accent zou ik toch graag leggen bij de gebruikers van dit subforum. Anders kan je net zo goed naar een 'gewone' schaalmeeting gaan.

Jan, een (ruil)markt vind ik een prima idee!

Misschien wordt het tijd om een datum en een veld te gaan vastleggen.
Pieteralje heeft al aangegeven dat het veld van zijn club waarschijnlijk wel gebruikt mag worden.
Misschien kunnen jullie eens informeren bij jullie eigen club (als die een beetje centraal in Nederland ligt) of een dergelijke meeting in mei-juni a.s. mogelijk zou zijn.
Mochten we er meerdere locaties aangeboden krijgen, dan kunnen we altijd nog kiezen welke het beste past bij onze meeting.

Bij het uit kijken naar een veldtje moet je er ook opletten dat er bij die club geen Knvvl brevet verplichting is (of verplicht Knvvl lid) Niet idereen is nl lid van de KNvvL :oops:
**iedereen moet natuurlijk wel verzekerd zijn :!: :!:

Zeker een gaaf idee.Is dit alleen een meeting of is er ook voor de fun nog een soort wedstrijdje aan verbonden.Ik kom in ieder geval ook graag naar deze meeting.Kan dan zeer zeker nog een hoop leren wat bouwtechnieken betreft.

Ik zou het alleen op een meeting houden, gewoon gezellig samen zijn elkaar eens in "real life" ontmoeten en een beetje vliegen maar zonder wedstrijd.

Super idee en doe natuurlijk ook mee.

Let wel op :? dat de datum voor de meeting niet op een schaal of elektro etc etc data wordt geprikt.

Een schaalmeeting is natuurlijk prima met alleen vliegen en kletsen, maar voor de liefhebber is het misschien ook leuk om de wedstrijd onderdelen eens door te nemen en te zien hoe dat in zijn werk gaat.

Misschien leuk om een model statisch te beoordelen en te bespreken, om te zien waar men naar kijkt en waar jij dus op moet letten, leuk om over te kletsen en wil dat ook regelen.

Dat is natuurlijk ook mogelijk met een wedstrijdvlucht, dat wij dan met zijn alle bekijken en beoordelen, daar kun je veel van leren.

Geen wedstrijd dus maar een knipoogje naar de wedstrijden.

Ton

Goed idee Ton, wellicht levert dit meer toekomstige schaalbouwers op :wink:

Lijkt me een leuke meeting ....... met mijn bouwtempo kan ik misschien over 3 jaar ook mee doen ;)

Momenteel bezig met een TF Mustang 1:7 en een RBC beaufighter... zal nog wel een jaartje duren voordat er een maiden aan komt.

Maargoed... wie weet.

Even were leven in blazen :roll:

Is er al een veld en club die de "schaal meeting" wil ontvangen? (en waar iedereen mag vliegen met of zonder brevet?)

Zal ik es vragen vanavond (BV) of DELTA Oss te gast kan zijn?
Oss is redelijk "centraal".
We hebben goede/zeer goede faciliteiten, het veld is ruim 100 lang.
Nadeel zijn de hekwerken van de buurman, maar iedereen die kan vliegen heeft daar geen last van.
Gerald, nee, een F16 zou ik er niet op los laten...ik ga hier ook mee op Deelen vliegen.

Lijkt mij een prima idee, Richard 8)

Misschien moeten we ook ondertussen gaan nadenken over een datum.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zaterdag omdat de meeste officiele wedstrijden op zondag worden georganiseerd en gewoon omdat ik 's zondags niet kan.
Za 17 juni valt wat mij betreft af: Open Dagen KLu op Leeuwarden.

Blijft een eindje tuffen voor de BosModelAir clan maar dat maakt niet zo gek veel uit.
Ik zal aanwezig proberen te zijn (moet geregeld zaterdags werken maar dan neemt een van de bazen die dag maar even waar 8) ).

Zaterdag is ok, maar ik kan niet in het weekend van 3-4 juni.

Even wachten op uitkomst van Richard vwb locatie, dan enkele data vaststellen, en dan meeste stemmen voor een datum wordt 'm dan??

Als het daar niet lukt kan ik het voorstellen op het veld van mijn club (soesterberg) ligt ook redelijk centraal. Ik heb alleen zelf nog geen schaalmodel, daarvoor moet ik wat meer ervaring hebben. Maar dat maakt niet uit, want ik vind het altijd prachtig...

Anders zou het ook een dorp verder dan Oss, namelijk Nistelrode, The Wings.
Hier is de baan z,n 150 meter maar staan er wat bomen om heen. Maar dat nag de pret niet drukken als er ook een Diablo van 2,50 kan opstijgen en landen. We zijn zelfs bezig om een Biglift van 4,85 hier te laten opstijgen.
Hier wordt elk weekend gevlogen, en is het zeker mogenlijk om z'n flyin te organiseren. Ook heli's zijn van harte welkom, want wij vliegen echt alles wat in de lucht kan.
Denk dat het bestuur dit ook wel gaaf zal vinden.

Groetjes Rob.

Back