Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Yo !!!
Het bestuur gaat accoord, met dien verstande dat we vanwege vergunningen etc een maand tussen evenementen moeten houden, dit beperkt onze keuze:

Zaterdag 20 mei!!!!!!!!!!!!!!!

Er kan de hele dag gevlogen worden, ook heli's, als het maar schaal is.
Het zou mooi zijn, als jullie tenminste deze dag accoord vinden, dat we een beetje weten hoeveel er komen, ivm de catering, want we zorgen voor broodjes en soep etc.
Geen entree, gewoon een leuk model meenemen en goeie zin.
Zorg wel dat je spullen in orde zijn, we wonen stik dicht tegen de bebouwde kom en we kunnen ons geen ellende veroorloven.

Omdat we het aanvragen als een evenement hebben we onze normale geluidlimiet niet van toepassing, maar meer als 94 Db op 3 meter willen we toch niet hebben...

20 mei..... wat mij betreft prima :banana:
En we mogen daar ook vliegen zonder brevet???

Ben alleen bang dat ik m`n P-40 dan nog niet af heb ondanks dat ik nu nog 3 maanden heb :(

Is het misschien een idee dat een ieder aan geeft met welk model hij van plan is om te komen zowel vliegend als nog in opbouw.

en wat zijn de criteria voor het "Schaal" model?

Maar het lijkt me wel een erg gezellig daggie te worden :yes:

May 20 it is!!

Ik heb geen KNVvl brevet, ben uiteraard wel verzekerd. Ik hoop dat dit geen probleem is :roll:

Ik neem dan twee electro semi-schaal kisjtes mee de Hurricane en de Bf 109, dus over de geluidsnorm ...geen probleem! Is er trouwens 220V aanwezig? Anders moet ik even wat loodaccu's meenemen.

Nu alleen nog hopen dat de weergoden ons gunstig gezind zijn :zon: Ik heb er nu al zin in!

@Berto,

het idee was geboren om de mensen van dit subforum eens te zien. Dus lijkt me dat deze schrij(fst)(v)ers dus daar bij kunnen/mogen/moeten zijn.

Even een kleine opsomming van de eerste pagina Vliegende schaalmodellen. En daar zijn er nog veel meer te vinden:
Bouw en ontwerp Me 1092/3 edf , luftwaffe geheim project, Peter Pankras
Lockheed C-130 Hercules 100" van Palmer Plans, jan brilman
Avonds F-16, Gerald Rutten
Bouwverslag: [depron] Fokker G1a, T800
Bouwverslag: Hawker Hurricane MkI (Balsacraft), Phoenix
TF P-51 Mustang, Ben Postmus
Liberty Sport, renerene
Gaint scale P-47, iemand ervaring???, franky
P-40E Warhawk, Berto
DC7, Tom Verstappen
Bouwverslag Miles M5 Sparrowhawk, WV
wing joiner tubes, jan brilman
Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, Arvid
Stinson Reliant, Berto
hulp tailwheel retracts p51d topflight 1/7, mvdb
60" GeeBee ARF (JR models) White&Red/Fat&Fast, MarcelB
siai marchetti sf260, matt4
De servo torque mythe, jacques
Zelfbouw retracts voor een Mosquito, Huib
ov-10 bronco, pieteralje
Dornier Do335, Muxje
F4U-1A Corsair van Top Flite, Berto
Bouwverslag: Messerschmitt Bf-109E (Rödelmodell), Phoenix
Bouwverslag Top Flite C-47 Dakota (DC-3), Huib
Canard Maiden flight, Gert Jan Bastiaans
Schaalmodellen Flying Styro, green thunder

Er is 220 enneuhhh: Een super clubgebouw/kantine/ keuken met ijskast, friteuse, magnetron, toiletten (H/D en invaliden), douche.
Warm en koud stromend water, filpperkast, PC.
Op het veld 2 veldtafels met ook daar nog 220, grote schuilhut (zeg maar kleine hangar) van 6 X 10 meter (of zoiets)
Fatsoenlijk hekwerk en vangnet.
Meer dan voldoende parkeerplaatsen.

KNVvL brevet geen vereiste, wel VERZEKERING.

Diverse schaalvliegers in de club, oa iemand met een zeer grote 4mot B17 en 2mot P61.

Ach, "schaalmodel" is een ruim begrip. Halfschaal, standoff scale, het kan allemaal, als het maar geen Charters of ander spul is, het moet voor de ANDERE deelnemers wel leuk blijven.

Graag ook een turbine heli!

Ook schaalzwevers mag, er kan gesleept worden met een schaal Piper.

Toppie :thumbsup:

mhhh, "schaal" Tipsy Nipper kan dus ook wel mee :wink:
Eens kijken wat we verder nog in het "hok" vinden.

Gaat een geweldig daggie worden jongens ik heb er nu al zin in :yes:

Ik zal er zijn en zal mijn Beech meenemen. Ik vind het een super idee om zo'n dag te organiseren. :banana:
Ik benieuwd wie er allemaal hier op het "schaal"forum zit. :wink:

tot dan :celebrate:
Groetjes

Leuk,
Ik wil ook wel komen met 2 personen. We hebben een grote Robin, schaal 1: 3.5. Gebouwd naar een voorbeeld dat op Vliegveld Seppe is gestationeerd, de PH-VSU.

Groeten uit Middelburg,

Hans G.

Wat Richard Schrijft dat klopt, dat van die grote B-17 Flying Fortress (spw 4m, 4x 11,5cc 4-takt Laser) + P-61 Black Widow (spw.3,10m, 2x 40cc V-twin 4-takt Laser). Beide zijn trouwens eigenbouw van eigen tekening en winners van vele internationale wedstrijden.
Als er op 20 mei geen warbird meetings of schaalwedstrijden zijn in de omringende landen, dan zal ik in Oss van de partij zijn, waarschijnlijk met deze beide modellen.
Maar ik heb ik ook nog andere schaalmodellen die ingezet zouden kunnen worden, zoals een
Corsair F-4U (spw. 1,95m, 40cc V-twin 4-takt Laser), of mijn biplane Waco (spw. 1,85m, 40cc V-twin 4-takt Laser), we zien wel.
Groetjes aan alle geintereseerden voor de meeting en hopenlijk tot ziens.

Jan Hermkens.

Hoi Jan,

Welkom op het forum en nu dus ook lid van het forum.

Zou leuk zijn als je wat plaatjes van je modellen op het forum zou kunnen plaatsen, of beter nog als je iets nieuws aan het bouwen bent een verslag te maken.

Ton

Ik ben er bij. Lijkt mij super gaaf. Alleen is mijn Spitfire MKIXc niet voor die tijd af. Kan wel na vragen of er een turbine heli aanwezig kan zijn. Het gaat hier om een EC 135 ANWB ambulance heli.
DSCF0010-500-3.jpg

Groetjes Rob

Ik ken de situatie daar verder niet en weet niet of je daar met jets kan vliegen maar je bent natuurlijk ook van harte welkom met een "statisch" schaalmodel :yes:

Zeg WV, kun je misschien ook je RBC Beaufighter meenemen? Ik wil er wel eens eentje in het echie zien.

Geweldig Richard! 8) :banana:

Ik dacht al, ik hoor niets meer - blijkt dat mijn abonnement op dit draadje niet meer werkt :?
Ik ga het meteen in de agenda zetten, voordat mijn vrouw een dagje winkelen pland :wink:
Lijkt me vreselijk leuk, ik heb er nu al zin in :D
Als ik nog iets kan betekenen hoor ik het wel.

Jan Hermkens,
Ik heb de bouwverslagen van de B-17 en Short Sunderland gekopieerd uit Hobby-bulletin en regelmatig pak ik ze er nog even bij. :worship:
Van bouwers zoals jij kan ik (en ik denk ook veel anderen) nog erg veel leren.

Iwan,
Ik zal de Beaufighter meebrengen, hij is alleen nog niet af - en ik denk niet dat hij dat ooit komt. :cry: Ik ben wel in onderhandeling met Wimpy die nog een bouwdoos heeft liggen :)

Ben straks wel erg benieuwd wie wie is...., zie nu een hoop namen (sommige pseu..) voorbijkomen :!: heb een hoop nog nooit ontmoet!

Groet,
Gerald

jammer dat ik er niet bij kan zijn :oops: daar ik dat WE in oost duitsland ben op een Europa Star Cup Wedstrijd, ik had graag wat Nederlandse schaal en semi/schaal modellvliegers leren kennen mischien lukt het en volgende keer?
Groetjes
Juliaan

Back