Schaalmeeting Stadskanaal 2009

knikvleugeltje

In Memoriam
DSC_4521.jpg

:p:p:p;)

ook in Aug. 2009 hopen we een meeting te organiseren voor de schaal- en semischaalliefhebbers.
Dit beloofd een mooi evenement te worden. In ieder geval beter dan die van 2008, want die is verregend. Maar ondanks alles hadden we toch een erg fijne dag. En we hebben ondanks het weer toch mooie vliegtuigen gezien en nieuwe mensen leren kennen.

De gehele dag kan er vrij gevlogen worden. De frituur is vanaf 12 uur op temperatuur. En rond 5 of half 6 is er bbq á 10 euro per persoon.
Voor een beetje extra spanning zijn er een publieksprijzen voor de mooiste vliegtuigen. Wát er te winnen valt zeg ik nog niet, want dat is nog niet bekend. Alle vliegtuigen worden in een rij opgesteld met een nummer er bij, zodat het publiek de vliegtuigen goed kan bekijken en alleen het nummer op hoeft te schrijven van het vliegtuig dat hij of zij het mooiste vindt. Ook is er voor iedere deelnemer een aandenken.
Ik hoop dat jullie weer mee willen doen, dus geef je op, met daarbij de vliegtuigen die je meeneemt; of je vliegt op 35 mHz of op 2,4 gHz; en of je meedoet met de bbq (incl. het aantal personen) en het benodigde aantal meters om je vliegtuig(en) te showen.
Bij grote deelname zullen we misschien overgaan tot zenderbewaking. Hieronder vallen natuurlijk alleen de 3,5 mHz-vliegers. Daarom is het ook belangrijk dat je opgeeft op welke frequentie je vliegt. Ik hoop dat de zenderbewaking niet nodig is, want dat geeft maar extra veel werk.
Houd deze dag dus vrij in je agenda of op de kalender, want het kan wel eens heel mooi worden. En het is leuk als er veel deelname is. Gezelligheid is gegarandeerd.
Omdat het nu nog winter is, hebben we genoeg tijd om onze vliegtuigen klaar te maken voor de meeting. Heb je geen vliegend exemplaar, dan kun je ook komen met een statisch model. Of dat model klaar is, of nog maar in ruwbouwstaat, dat geeft niet. Het is mooi als het publiek ook het inwendige van vliegtuigen kan zien. Ook deze statische modellen doen mee aan de verkiezing van het mooiste vliegtuig.
Heb je zo’n zweefvliegtuig, turbinekist, heli of ander vliegtuig, doe dan mee.

Gr.
Taco en Pieter.

Laatst bewerkt:
Wel wat heeeeeeeeel erg vroeg, maar ik kon het niet laten om alvast een draadje te openen :pc: en een flyer te posten.;)

We hebben er hier veel zin in, en we kijken met plezier terug op de meeting van 2008.
Van verschillende kanten is er gereageerd op de meeting, allemaal positief, en met de vraag er bij of we in 2009 weer een meeting organiseren.
JA, NATUURLIJK.

Dus bij dezen.

Gr.
Taco.

Hehe, lekker vroeg hoor.

Gaan we ook al een lijstje bij houden wie met wat komt ;-)

Ach Berto, je bent maar enkele minuten later als ik;) Haha. Snel hoor.

Lijstje bij gaan houden kan later wel eens, of je moet persé bovenaan de lijst willen staan met de nodige vliegtuigen, dan plaats ik je.:D;);)

Leuk

Dan hoop ik men Clipped Whing met die 4cil 4T af te hebben, dan kom ik zekers af, lijkt me leuk.

Of mij A300 kan natuurlijk ook, die schiet ook al op.

Groet Jaap

Het staat hier ook al weer genoteerd. :D

Met wat zien we tegen die tijd wel weer.

Gr. Teus

lijst met deelnemers

Ik wilde deze keer maar het voorbeeld overnemen van de andere meetings.

Eerst je naam invullen, dan de vliegtuigen die je meeneemt, dan wel/geen bbq., en tot slot 35 / 2,4 (of 40)

Voorbeeld:

Jantje - mega_airmachien - ja - 2,4

Als je jezelf wilt toevoegen, de eerder opgegeven namen kopiëren, plakken in je eigen post, en je eigen geg. toevoegen.

Dit systeem voorziet in het probleem van allerlei mutaties doorgeven.
Kanaalnummer doorgeven hoeft van mij niet, het gaat mij er alleen om dat we kunnen inschatten hoeveel er op de 35-mHz-band zitten. (steeds minder hoop ik;))

Taco.

Taco,

Is alleen maar slim dat je het nu al vast zet en omdat Berto niet durft te beginnen doe ik dat.

1. Ton van Munsteren - FIAT G50/TEMPEST/SPITFIRE - ja - 2.4 en 35 kan 80.

Wie volgt.

Ton

:p:p:p

2. Teus Houweling - Spacewalker/SE-5a - Nee - 35.

Jahahahahahahaha nu mag ik (wij ;-) )
Wat er exact meekomt zien we wel maar hierbij alvast een opgave van wat ik denk dat het gaat worden ;-)
Eventueel interesse in een Excel sheet????

3. BosModelAir / Berto - Cessna 337 Skymaster / Super Decathlon 1:4 / Hercules ??? - ja - 35mHz kan. 62
4. BosModelAir / Onno - Fournier 4 / Decathlon / Saab Viggen ??? - ja - 35mHz kan. 64

Ik kom ook weer maar dan met de Fiesler Storch!
Hans Korbee- Fiesler Storch- ja-35mhz- kan 74!

Heb helaas niet met de Pup kunnen vliegen vanwege de regen maar volgend jaar een nieuwe kans met de Storch!
Ik wil ook even opmerken dat ik de flyer super vindt!!!!!

Mvgr hans

3. BosModelAir / Berto - Cessna 337 Skymaster / Super Decathlon 1:4 / Hercules ??? - ja - 35mHz kan. 62
4. BosModelAir / Onno - Fournier 4 / Decathlon / Saab Viggen ??? - ja - 35mHz kan. 64
5. Hans Korbee- Fiesler Storch- ja-35mhz- kan 74!
6. Taco. Klemm KI32, B25 Mitchell, ASK 21- ja- 35

alles op een rijtje.

Nog even alles op een rij:

-de hele dag (vanaf 9 uur) kan er vrij gevlogen worden.
-rond een uur of 5 / 6 is er een bbq. á 10 euro.
-er zijn publieksprijzen voor de 2 mooiste vliegtuigen.
-iedereen die meedoet krijgt een aandenken.
-vanaf 12 uur is frituur aanwezig.
-in het clubhuis is 220V. (zelf verlengsnoer meenemen indien nodig).
-er is een 12V. / 10A. voorziening aanwezig.
-bij aankomst namen opgeven (en adressen indien nog niet bekend).
-legertent van ong. 10 x 5 is aanwezig voor eventueel onderdak.
-catering is aanwezig
-200 meter vliegveld in NO-ZW richting.

vliegveld~0.jpg

-aanrijroute is aangegeven dmv. bordjes.
-start- en landingsbaan op het veld geschilderd.
-helivak wordt geschilderd
-bij minder geschikt weer( :rolleyes:) schuift alles een week op.

Taco.

.

Hoi Taco,
Je mag mij ook registeren.
Het toestel moet nog wel worden gebouwd, maar is tegen die tijd wel klaar.
Evert Tjepkema Pilatus 7 K72 35 mHz.

Groet,
Evert.

Evert heb ik in het lijstje gevoegd.

1. Ton van Munsteren / FIAT G50/TEMPEST/SPITFIRE / ja / 2.4 en 35 kan 80.
6. Taco Westera- Klemm KI32/ B25 Mitchell / Dornier Merkur - ja - 35
7. Evert Tjepkema / Pilatus 7 / ja of nee:confused: - K72 35

6. Taco. Klemm KI32, B25 Mitchell, ASK 21- ja- 35
8. Gerard Stockmann. Piper PA 18 en/of ???? - nee - 35Mhz kanaal 62

Laatst bewerkt:
even bijwerken

1. Ton van Munsteren / FIAT G50/TEMPEST/SPITFIRE / ja / 2.4 en 35 kan 80.
6. Taco Westera- Klemm KI32(statisch?)/ B25 Mitchell / Dornier Merkur - ja - 35
7. Evert Tjepkema / Pilatus 7 / ja of nee?? - K72 35
8. Gerard Stockmann. Piper PA 18 en/of ???? - nee - 35Mhz kanaal 62

8 piloten waarvan 7 op 35 mHz.
5 personen voor bbq.
17 vliegtuigen waarvan 1 statisch.

Gr.
Taco.

Laatst bewerkt:
Doe ook een prijs voor de mooiste heli ;) :)

9. Herman Kruisman /Christen Husky/MD530 Defender/Bae 146(indien gereed) - ja - 2.4ghz

Back