Schemermodule - Flycamone2

Welke?

• J

Votes: 0 0,0%
  • A

• S

• P

• E

• R

• Total voters
    3
  • Poll closed .
Hallo mede-modelbouwverslaafden.
2 in 1

1. Ik wilde deze schemerschakelaar van Conrad in mijn servokabeltje naar mijn Led kit inbouwen, omdat ze altijd aan zouden staan en dat is zonde, toch?
5 stroomuitgangen, 1 stroomuitgant aan het servokabeltje + en min ofzo, kan dat?

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

2.
Ook had ik met een nerd op school gepraat (:rolleyes:)
Een bepaalde chip met miniprocessor met usb uitgang aan je flycam hangen, op webcam modus en een dongel eraan. 2e Dongel aan PC en : LIVESTREAM van de Flycamone2? Zou leuk kunnenzijn, desnoods voor heli in de achtertuin.

Dus wat vindt men hiervan?

Laatst bewerkt:
Op de controller van u sluit ik dus ook gewoon de + en - van het servokabeltje aan?

Met de schemermodule was mijn idee dat de lampjes aan gaan als het donker wordt xD

Beste Jasper kan je eerst eens vertellen wat je wilt, wat je hebt en hoeveel je van het geheel afweet? Je vraagstelling is namelijk zo helder als koffiedrap, sorry maar ik mag een boon worden als ik snap wat je wilt.

1. Ik wilde deze schemerschakelaar van Conrad in mijn servokabeltje naar mijn Led kit inbouwen, omdat ze altijd aan zouden staan en dat is zonde, toch?
5 stroomuitgangen, 1 stroomuitgant aan het servokabeltje + en min ofzo, kan dat?

En met die flycam: Wat vinden jullie hiervan/ zou dit kunnen/ goed idee?
Willen meer mensen zich erin verdiepen, ben ik revolutionair op dit forum?

Zo goed?

Jasper, je herhaalt jezelf en je verteld niets extra. Nog steeds heb ik geen idee waar je het over hebt! Ik zou je best willen helpen als ik dat zou kunnen maar dan moet ik wel weten waarmee je geholpen wilt worden. Lees zelf eens wat je hebt geschreven en bedenk je dan dat wij niet weten wat jij in je hoofd hebt.
Je wilt iets met een schemerschakelaar van Conrad. Welke schemerschakelaar bedoel je. Die "link" in je eerste bericht werkt niet, je kan namelijk geen rechtstreekse linken maken naar de site van Conrad. Bij het artikel staat meestal ergens "Directe product link". Als je daarop klikt krijg je een link die je wel kan plaatsen en die dus werkt.
Dan praat je over een Led kit. Wat is dat voor kit? Wat wil je ermee of wat kan je ermee? Hetzelfde geldt voor de Flycam. Ik weet wat dat is maar wat wil jij ermee doen waar wij wat van moeten vinden?
Sorry maar het is allemaal nog steeds zo helder als koffiedrap.

Laatst bewerkt:
Oke, opnieuw :p

Ik heb een ledkit van Hobbycity:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : R/C LED Lighting System $9.52

Die krijgt signal en stroom via een servokabeltje, vanuit de receiver naar die led kit. Nu is dus mijn punt: Er is bij conrad een schemerschakelaar.

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Als ik die + en - draden van dat servokabeltje opzoek, en die dan aan die schakelaar vast maak.. Als het dan gaat schemeren laat de schakelaar stroom door naar de + en - van dat servokabeltje en gaat dus mijn LED-KIT aan?

Dan over de flycam: Flycamone2 heeft webcammodus: Als we aan die mini-USB-uitgang van de flycamone2 een microprocessor met een dongel maken, en ook een dongel aan de PC, kan de Flycamone2 als draadloze webcamverbinding maken met de PC. Dan is het LIVE Beeld vanuit de Flycamone2!

Zo beter denk ik ;)

Kijk nu komen we ergens en begrijp ik wat je wilt! :thumbsup:
Om te beginnen bij die LED kit. Dat is een set om bij een vliegtuig (of een helicopter) de verlichting te symuleren. De stroomopname daarvan is heel gering. Je accu zal daar nauwelijks merkbaar sneller door leeg zijn. Daar komt bij dat deze verlichting bij een vliegtuig ALTIJD aan is wanneer hij vliegt. Wanneer de piloot de motoren gaat opstarten zal om te beginnen het beacon light boven op de romp of de staart aan geschakeld worden. Wanneer het vliegtuig in beweging komt zal ook de navigatie verlichting aangezet worden. De landingslichten zullen alleen tijdens de start en de landing aan zijn, tijdens de vlucht zijn ze uit. De rest blijft dus aan gedurend de hele vlucht.

De schemerschakelaar is een ander verhaal. Ik begrijp wat je wilt en in het bovenstaande heb ik geprobeerd duidelijk te maken dat het niet nodig is om die verlichting alleen aan te hebben als het donker is. Wil je dat toch doen dan prima, het is jou keuze maar dan zou ik een andere schemerschakelaar gebruiken dan jij nu wilt gebruiken.
In de Led kit zit de nodige elektronica die er voor zorgt dat een aantal Led's knipperd. Helaas zal die elektronica de mist in kunnen gaan wanneer de spanning langzaam aan wordt geschakeld zoals de schemerschakelaar doet.

De FlyCam heeft inderdaat een WebCam mode. Het probleem is alleen dat het verder een "dom" apparaat is. Je zal een computer nodig hebben die het signaal verwerkt en geschikt maakt om uit te zenden. De uitgang rechtstreeks op een WiFi apparaat (dongel) aansluiten zal niet lukken. Er bestaat namelijk niet zo iets als draadloze USB.
Je kan misschien zo'n zak computertje gebruiken, daar zit meestal ook al een WiFi of Blue-Tooth zender/ontvanger in. Met op de grond een LapTop zou je mogelijk beelden kunnen ontvangen. Het zal wel lastig worden want het bereik van die apparaten is meestal maar beperkt.
Nog even ter informatie, het is in Nederland verboden om foto en/of filmopnames vanuit en modelvliegtuig te maken.
Het is maar dat je het weet. (Ik doe het namelijk nooit :rolleyes: :oops: :yes: 8O).

Oke, bedankt!
FPV is toch alleen verboden, flycam toch niet? Ach nederland ga niet huilen.

Oke dat van die spanning opvoeren is inderdaad wel een goed punt, dus laat ik het idd gewoon zoals het is.

Aan de flycam wilde ik niet gewoon dongel hangen, wel met nodige chip/processor ertussen ;)

Ik zal nog even naar die nerd toegaan (als ik het durf) en anders, SD kaart werkt ook goed.

Oke, bedankt!
FPV is toch alleen verboden, flycam toch niet? Ach nederland ga niet huilen....

Even een verwijzing naar een ouder draadje van mij. Kijk HIER maar eens even.

Overigens is het ook voor de beeld kwaliteid veel beter om via de SD kaart te werken. In de Webcam mode worden er veel minder pixels gebruikt waardor de beeld kwaliteid zichtbaar minder is. Daar komt bij dat de draadloze verbinding ook kwaliteidsverlies veroorzaakt dus wat je uiteindelijk op de grond te zien krijgt zal veel slechter zijn dan wanneer je het opneemt op de SD kaart.
Opnames op de SD kaart vallen mij namelijk helemaal niet tegen voor zo'n kleine en simpele camera. Ik heb duurdere camera's gezien die duidelijk slechter presteerden.

Laatst bewerkt:
Back