Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Rusland heeft één type heli, uitgerust met schietstoel: de Kamov KA-50 "Hokum".
Tijdens een aantal ongevallen werd de piloot (de KA-50 heeft maar 1 bemanningslid) onthoofd toen hij z'n schietstoel wilde gebruiken.
Hij zal er weinig van gemerkt hebben, schat ik zo in.
Ja joh! In die tijd kostte één zo'n servo gerust honderd gulden of meer, en dat was begin jaren 70 voor velen een onverantwoordde bult geld. Dus als iets met één servo kon in plaats van twee, dan deed men dat. Sowiso had men nauwelijks zenders met mixers, dus ook al gebruikte je twee servo's, veel verschil maken deed het niet.gas en pitch op een servo?
De Ka 52 is niks anders dan de tweezits-versie van de Ka-50.Blijkbaar toch minstens twee types, en ook "bemanning" (wel twéé mensen), en inderdaad met explosiebouten in de bladhouders.
Want deze heeft het ook (ongeveer 3:40):
Ja, maar toch een ander type-aanduiding, dus "meerdere"...de tweezits-versie
Dat lijkt me HÉÉL stug, want de bemanning zit naast elkaar, en daarvoor moet je toch écht een andere romp bouwen, want daarvoor is behoorlijk wat meer breedte nodig.zelfde romp
Ja hoor, je hebt gelijk.Ja, maar toch een ander type-aanduiding, dus "meerdere"...
Dat lijkt me HÉÉL stug, want de bemanning zit naast elkaar, en daarvoor moet je toch écht een andere romp bouwen, want daarvoor is behoorlijk wat meer breedte nodig.