Schultze en Graupner Falliet

Graupner biedt qua modellen niet veel antrekkelijks meer, het meeste is ernstig te duur voor wat het is. Ze hebben wat leuke servo's en de HOTT zenderlijn lijkt interessant.
Maar of dat voldoende is om er iets levensvatbaars van te maken?

Vergeet het succesnummer Micro Magic niet. Dat was/is toch wel een schot in de roos geweest, een kleine zeilboot die goed genoeg presteert om wereldwijd in competie gevaren te worden. zelfs in bijvoorbeeld Australië om een land te noemen.

Doomsday preppers :-)

(ik ben er helemaal klaar voor, ik kan jaren vooruit)

Je hebt alle te verkrijgen accesoires al ingeslagen?
Gps modules, ontvangers, bluetooth enz enz.

8OMisschien moet ik ook maar wat in gaan slaan8O, wil eigenlijk nog wel een variomodule8O, en een ontvanger extra is ook niet verkeerd?:confused:

ruime voorraad 6- en 8-kanaals ontvangers, 2 MX-16 zenders, gps, vario, GAM, toerenteller sensor, 2 maal Smart Box....
Ik kan in ieder geval de komende jaren vooruit, alles werkt naar behoren en betrouwbaar. Toch zou ik wel graag zien dat HoTT blijft bestaan. Maar ja.

Men is bezig om sowiezo HoTT, de servo's en laders verkoop voort te zetten.
De 28e deze maand valt de beslissing.

GJ

Och, als het verdwijnt, heb je gewoon pech.
Phillips had ooit ook een soort Play station, mensen hadden er ook geld aan uitgegeven en stonden ook iets later in de kou.
Phillips bestaat nog, maar licht er niet wakker van dat ze zoveel mensen hebben bedrogen.
Net zomin dat Graupner gaat wakker liggen van eenieder die een product van hen gekocht hebben.
Die famillie gaat echt geen honger leiden hoor, hun fortuin is al lang gemaakt.

Johan.

Phillips bestaat nog, maar licht er niet wakker van dat.....
Net zomin dat Graupner gaat wakker liggen van ......

Sorry dat ik het zeg maar dat is een wel heel erg cynische kijk op de zaak. Ik denk eerder dat Philips er niets aan kon veranderen, net zomin als de mensen van Graupner er iets aan kunnen doen dat ze failliet gaan en daarmee de service stop moeten zetten.
Hoe zie je dat dan voor je, dat een bedrijf failliet gaat en gewoon doorgaat met het leveren van hun spullen?????

Jij stelt dat ze dat niet meer doen en er dus niet wakker van liggen. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze dat niet meer kunnen doen en daar vreselijk van balen.

Johan,

Daar gaat het volgens mij ook niet over (helemaal niets verkeerd met mensen die iets opbouwen en daar ook rijk van worden...)

Wat me wel relevant lijkt is het aantal mensen die het Graupner HoTT systeem links laten liggen en voor de concurentie gaan door de weinig transparantie manier van communicatie door hen (zelfs gerenommeerde winkeliers die heel wat Graupner spul weten te slijten weten van toeten nog blazen wat de huidige stand van zaken betreft..) Weinig bemoedigend als je die spullen moet verkopen (of het moet zijn om er vanaf te geraken wat dan weer niet de juiste benadering is van het verkopen van spullen...)

Stevo

Als ik dit lees is het net of Graupner zoveel de laatste jaren heeft ontwikkeld, maar zó als het de laatste decennia met deze firma gaat was deze alleen maar een handels onderneming , spullen bij andere kopen en een sticker van Graupner er op en de prijs verdubbelen.
En zovele hier vele roepen dat de meeste modelbouwers er schuld aan zijn aan het debacle van de firma, maar Graupner kocht ook hun spullen bij die chinezen wat men hier chinatroep noemt.
En ook hebben ze voor de chinezen hun spullen ingeslagen bij de Joegoslaven en tsjechen, en dan zullen we het maar niet over hun 2.4 debacle hebben.
Dus de firma heeft eigenlijk zijn eigen graf gegraven, en voor de werknemers die ontslagen worden is dit zeer vervelend.

Ik moest toch even kwijt na al dat op gehemel

Tja, als je ooit deel uitmaakte van een kader (bestuursleden), leer je de denkwijze van je firma kennen.
Voor mij was het toen fotocopy toestellen, kopen of huren, geloof mij vrij, de klant maakt hun geen moer uit, het draait gewoon om geld.
Een model dat niet voldoende opbracht werd gewoon geschrapt, wie het gehuurd had kreeg een ander type toestel aangeboden, wie het gekocht had werd gewoon aan zijn lot overgelaten, het werd bij vraag nog wel onderhouden, mits meerprijs, jammer genoeg werden er geen onderdelen meer voor gemaakt, dus na een tijdje moest de koper het wel vervangen.
Niet moeilijk dat Oosterse landen invloed kregen op de markt.
De firma waar ik werkte is dan ook in faling moeten gaan en bestaat niet meer.
En de manier waarop, ondanks ik deel uitmaakte van het kader, heeft mij geen windeieren gebracht, mijn ontslag premie heb ik mooi mogen teruggeven onder de vorm van belasting aan vadertje staat.
Denk niet dat Phillips ook maar een schuldgevoel heeft, hun product bracht niet genoeg op naar verwachting en ze hebben het gewoon laten vallen.
En dit in een tijd dat we nog niet overspoeld waren met Oosterse producten.
Het is net als een regering van een land of de EU unie, geld is hun enigste zorg, als je ze bezig hoort, vind je kinderen van 12 verstandelijker, die hebben nog niet tot hun 24 geleefd op kosten van de maatschappij of ouders, en die denken ook nog niet na hoe ze later hun zakken gaan vullen op de kap van de bevolking.
Zo hadden wij ooit een minister die 5 miljoen liet verbranden, na komentaar een tijdje aan Harvard ging studeren en dan minister werd van onderwijs, hij was blijkbaar door studeren slimmer geworden.

Johan.

Phillips bestaat nog, maar licht er niet wakker van dat ze zoveel mensen hebben bedrogen.
Net zomin dat Graupner gaat wakker liggen van eenieder die een product van hen gekocht hebben.
Die famillie gaat echt geen honger leiden hoor, hun fortuin is al lang gemaakt.

Johan.

Denk je dat echt?En in hoeverre is het een vorm van bedrog als een product niet meer gemaakt wordt?
Ze hebben wat geprobeerd en blijkbaar zagen ze er geen voortbestaan meer in.
Bedrog is bij mij iets wat moedwillig gebeurd.
Denk ook niet dat Graupner met bedrog bezig is geweest.
Dit is hun overkomen en kan mij niet voorstellen dat het moedwillig was.
Of de familie Graupne er wakker van ligt...denk van wel...
Hoe zou jij je voelen als een drie generaties lang familibedrijf te gronde gaat?
Tevens kunnen eigenaren van bv´s wel degelijk persoonlijk aansprakelijk gesteld worden als er blijk is van onbehoorlijk bestuur.
Is er bij Graupner geen onbehoorlijk bestuur geweest,dan is het doodzonde dat Graupner zou verdwijnen.
Dan voelt de familie Graupner het bedrijf als los zand uit hun vingers glippen.
Indien er eventueel wel onbehoorlijk bestuur is geweest zien ze eventueel hun prive vermogen als los zand door hun vinges glippen.
In beide gevallen zou ik als de heer Graupner zijnde er nu goed beroerd van zijn.

Denk dat ik hier gisteren wat lang aan de toog heb gehangen.
Precies wat nonsens geplaatst.;)
Maar ja, het is een kroeg voor iets.

Johan.

Betreffende Graupner: de curator heeft vandaag bekend gemaakt dat er een overnamevoorstel ligt waarbij Graupner wordt voortgezet met een ontwikkel- en servicegroep (+ leiding) van 38 personeelsleden. 80 werknemers verliezen hun baan. De logistieke operatie wordt in een half jaar afgebouwd.
Als donderdag de regeling v.w.b. het personeel tot stand komt, zou de overname vrijdag een feit kunnen zijn.
Dan weten we dus ook wie de overnemende partij is.

Als ik dit lees is het net of Graupner zoveel de laatste jaren heeft ontwikkeld, maar zó als het de laatste decennia met deze firma gaat was deze alleen maar een handels onderneming , spullen bij andere kopen en een sticker van Graupner er op en de prijs verdubbelen.
En zovele hier vele roepen dat de meeste modelbouwers er schuld aan zijn aan het debacle van de firma, maar Graupner kocht ook hun spullen bij die chinezen wat men hier chinatroep noemt.
En ook hebben ze voor de chinezen hun spullen ingeslagen bij de Joegoslaven en tsjechen, en dan zullen we het maar niet over hun 2.4 debacle hebben.
Dus de firma heeft eigenlijk zijn eigen graf gegraven, en voor de werknemers die ontslagen worden is dit zeer vervelend.

Ik moest toch even kwijt na al dat op gehemel

Vliegman ik zou het niet beter kunnen verwoorden: kompleet hun eigen graf gegraven.

Back