Tja, als je ooit deel uitmaakte van een kader (bestuursleden), leer je de denkwijze van je firma kennen.
Voor mij was het toen fotocopy toestellen, kopen of huren, geloof mij vrij, de klant maakt hun geen moer uit, het draait gewoon om geld.
Een model dat niet voldoende opbracht werd gewoon geschrapt, wie het gehuurd had kreeg een ander type toestel aangeboden, wie het gekocht had werd gewoon aan zijn lot overgelaten, het werd bij vraag nog wel onderhouden, mits meerprijs, jammer genoeg werden er geen onderdelen meer voor gemaakt, dus na een tijdje moest de koper het wel vervangen.
Niet moeilijk dat Oosterse landen invloed kregen op de markt.
De firma waar ik werkte is dan ook in faling moeten gaan en bestaat niet meer.
En de manier waarop, ondanks ik deel uitmaakte van het kader, heeft mij geen windeieren gebracht, mijn ontslag premie heb ik mooi mogen teruggeven onder de vorm van belasting aan vadertje staat.
Denk niet dat Phillips ook maar een schuldgevoel heeft, hun product bracht niet genoeg op naar verwachting en ze hebben het gewoon laten vallen.
En dit in een tijd dat we nog niet overspoeld waren met Oosterse producten.
Het is net als een regering van een land of de EU unie, geld is hun enigste zorg, als je ze bezig hoort, vind je kinderen van 12 verstandelijker, die hebben nog niet tot hun 24 geleefd op kosten van de maatschappij of ouders, en die denken ook nog niet na hoe ze later hun zakken gaan vullen op de kap van de bevolking.
Zo hadden wij ooit een minister die 5 miljoen liet verbranden, na komentaar een tijdje aan Harvard ging studeren en dan minister werd van onderwijs, hij was blijkbaar door studeren slimmer geworden.
Johan.