Toch vreemd dat ik eigenlijk alleen op dit forum het bericht over het faillissement van Graupner kan vinden.
Als je gaat rondzoeken veel heisa over de "insolvenz" verklaring in december, maar van daarna niets dat erop wijst dat er een definitief faillissement is uitgesproken. Wat er het dichtst bij kwam is dat ze tot 1 maart de tijd hebben
Helaas echt wel wat te vinden
https://www.insolvenzbekanntmachungen.de/cgi-bin/bl_suche.pl
geef de naam Graupner maar in en meerdere bedrijven van Graupner staan er bij 13 en 14 februari.
Net wat Gerben al zegt..wat is er nu nog bijzonder aan Graupner?
Ja, ze hebben best wel leuk dingen.HoTT is fantastisch.Maar wat modellen aangaat....
Heb zelf een tiental Graupner kisten uit de jaren 70 en 80.
Als ik mijn Amateur zie staan,mijn Topsy,Taxi,Cumulus 2800,Cirrus.....geweldige dingen die voor geen goud weggaan
Kijk ik naar de potjes Alkyfix,dan heb ik prachtige herinneringen aan toen ik nog klein was en mijn Airfish ermee beschilderde.
Maar er zijn nu meer soorten verf te krijgen.
Het gevoel wat ik met Graupner heb is meer de sentimetele kant ervan,de herinnering aan midden jaren 70 toen ik met modelvliegen begon.
Het is zonde dat het merk ter ziele gaat,maar de modelbouwwereld zal er wel om verder draaien.
Van mij mag Graupner blijven,maar als ik de introductie van HoTT zie in het filmpje van FMS waar Stefan Graupner en zijn ontwikkelingsingenieur het HoTT introduceren,dan verbaasd het me niets dat ze het niet gaan redden....