Net terug van maiden, het kistje houd het beter uit dan ik.. koud zeg.. :lol:
Zoals verwacht, veel te overpowered, maargoed, dat maakt niet echt uit.. toch? volgas schat ik 15 ampere, bij 11 volt, dat komt op dik 150 watt. Dus 300 watt/kilo.
Hoveren zou kunnen, maar daar zijn de roeruitslagen te klein voor. (verder niet echt geprobeerd.)
Volgas gaat hij vertikaal omhoog, tegensturen is nodig om een beetje realistische baan aan te houden. Op 1/4 van het gas vliegt hij prima en komt goed op hoogte, loopings blijft hij maar maken, komt geen eind aan.. (als je dat zou willen)
Zweven doet dit kistje het best, hij wil eigenlijk niet meer naar beneden. Naar boven gaat als een hotliner, naar beneden als een HLG.
Het zwaartepunt ligt vrij ver naar voren, ongeveer 2 cm van de voorlijst van de vleugel.
Op 2s is half gas meer dan genoeg, op 3s is een vierde al genoeg om lekker te vliegen. Ongelofelijk motortje, in deze combinatie.
Mijn doel is bereikt, hij zweeft net als de eon 600, maar dan minder log en lomp. Eventuele verbetering zou het toevoegen van rolroeren zijn, omdat de vleugel in vergelijking tot de het roer best groot is. Een beetje extra stuurkracht zou dit model niet misstaan, zeker als je met dit model wilt raggen, in plaats van zweven.
Filmpje komt eraan, evenals de tekeningen, die ik nog moet uitwerken. (stiekem hopend dat iemand dit model ook gaat bouwen...)
Groeten
Tim