Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nadat ik het zijaanzicht getekend had (in het 'right' view) heb ik wat referentielijnen gezet voor de hoogte van de romp op de punten waar ik doorsnedes wil maken. Daarna wissel ik naar het 'front' vieuw en teken daar de doorsnede. Als ik die klaar heb schuif ik 'm in het 'right' view op z'n plek.
Oke, zolang je maar alleen de omtrekken overhoudHezik, hoe doe je dat man...? Misschien dat Nando ook advies heeft...? Ik loop vast als ik eea wil natekenen met Rhino... Het gaat als volgt:
-Ik vectoriseer een model met WinTopo
-Open het in Rhino
-Zorg ervoor dat alleen de omtrek overblijft van de romp en vleugels
zelf vezinnen, bij die click zat er geen1 en het zijn doorsnedes (cross sections)*soms ziten er tekeningen bij van de spanten, die trek ik ook over, wat moet ik doen als ik spanten mis of als die ontbreken?
eigelijk moet die erin zitten maar je kunt die vaak ook nog redelijk gokken, zodra je alles in rhino hebt moetten alle middenlijnen 1 worden moet je bepaalde dingen dus ook draaien*soms zit er zo een "middenlijn" in de tekening, soms niet, wat moet ik als die er niet in zit?
alles op zun plek, ook die "spanten" - doornedes.Neem aan dat ik dan die spanten moet plaatsen en dan eea moet Sweepen om te kunnen renderen...?
Nee maar dat helpt wel met het maken van de doordsnedes en als een soort controle lijn.Moet ik voor het Sweepen ook de omtrek van het "bovenaanzicht" overtrekken en plaatsen?
Umm, ik denk at ik begrijp wat je bedoeld, ja.(houd ctrl ingedrukt voor haaks roteren, of type 90 in)Neem aan dat de omtrekken met "rotate" perfect haaks geplaatst kunnen worden?
Umm, ik denk at ik begrijp wat je bedoeld, ja.En kan ik "losse" delen, dus bijvoorbeeld een paar lijnen opslaan en die importeren als ik die nodig heb...?
Lagen, layers zijn handig, hoeven niet perse, op mijn plaatje kun je rood blau groen en zwart zien dat zijn allemaal verschillende lagen/layers, hoe complexer de tekening word hoe meer ik het gebruik zodat ik weet wat bij wat hoort.Heb weleens de term/uitdrukking "werken in meerder lagen" gehoord/gelezen, wat houd dit concreet in en hoe werkt het/pas ik dat toe...?
Dat mag op dit forum niet gezecht worden.Nog 1 laatste vraag: heeft iedereen die Rhino gebruikt het ook gekocht..? Bij mijn versie, die "gratis" is krijg ik steeds aan het begin een melding dat er een cruciale update beschikbaar is... deze kan ik alleen downen als ik geregistreerd ben... hoe hebben anderen dat opgelost, of heeft iedereen een eerlijke versie...?
Je heb helemaal gelijk!Mooi programma