Ziet er geweldig uit. [emoji106]Helemaal in mijn nopjes. Heerlijk veel tijd en te koud en te nat om buiten wat te doen.. Dus. alle aandacht voor de hobby.
Vandaag verder gewerkt aan de oude binnenkant van de muur. Deze is nu zover klaar dat alleen op de buitenkant de steentjes nog moeten komen.Daarvoor heb ik intussen de bouwmaterialen uit de UK binnen, maar ik moet er nog even op uit voor een spuitbus met hechtlijm om het sjabloon tijdelijk fixeren.
Een beeld van de binnenkant van de muur.
Bekijk bijlage 309838
Tussendoor een klein muurtje gemetseld van "kurksteentjes".
De kurk is gezaagd van onderzetters uit het bekende Zweedse woonwarenhuis.
Tussenmuurtje is een steunmuurtje voor het dakje boven de opslagplaats. Hier denk ik later bijv. gas-/zuurstofflessen te zetten. Voorlopig een mooi plekje voor de flessenkar.
Voor het dak wil ik eigenlijk golfplaat gebruiken. Ben er alleen nog niet uit hoe ik deze op mijn schaal 1:25 zelf kan maken...
Bekijk bijlage 309840
Ook het watereffect heeft een kleurtje gekregen en moet nu een paar dagen goed drogen voordat ik die verder kan afwerken.
De overgang van het strandje naar dieper water door mengen van veel kleuren.
En de golftoppen een beetje opgewerkt met drybrushen met wit..
Op de rand van water en damwand zit een randje donkerbruin/zwart (vuile waterlijn) en daarboven zijn groene stippen gezet als aangroei imitatie.
Bekijk bijlage 309849
Ondanks de enorme hoeveelheid arbeidsuren die ik besteed aan het verouderen vind ik het een uitdaging en is het gewoon heel leuk om te doen..Veel. foto's kijken om inspiratie op te doen en dan is het een kwestie van gewoon maar doen...
Alle verf die ik tot nu toe gebruik heb voor de helling is goedkope acrylverf van de A. Ook voor het water.
Voor een paar euro een pakket kleuren voldoende voor weken plezier. Alleen wat extra gebruikt in zwart, wit en (roest)bruin.
Nu eerst het water een paar dagen goed laten drogen.
Volgende op de lijst worden de aanpassingen aan de hellingfundatie en de hellingkar.
Zoals ik eerder had aangegeven ga ik deze iets aanpassen. Daarbij hoort dan ook een nieuw set kabelschijven voor de hellinglier.
Dit moet nu eerst omdat ik dan de definitieve positie van de helling lier wil bepalen.
wordt vervolgd.
Sent from my HTC 10 using Modelbouwforum.nl mobile app