Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi gemaakt, Jan. Dan kan je het nu weer in je hoofd vrij maken voor iets anders. En van je zakgeld lekker iets drinken …….. niet alles door elkaar hoor.Soms blijft een idee voor meer details op de helling maar hangen.
Bijv. Een fiets ergens tegen het hek.
Ik had al bedacht dat een frame wel te maken moest zijn , maar de wielen met de spaken daarvoor heb ik nog steeds geen goed idee.Velgen heb ik intussen wel gedraaid.
De banden worden dia 2 mm stukjes rubber slang of rubber ringen.
En een paar uur later is er dan toch ook een fietsframe…met een stukje hout als zadel…....de rest wordt waarschijnlijk weer een kwestie van “trial and error”.
Een opname, met mijn zakgeld voor de komende week erbij, voor de verhouding….
Bekijk bijlage 558492
Gr. Jan B.
Jan, zo’n plastic schijfje wil ik juist niet. Maar ik heb intussen wel een idee dat ik nog verder moet uitproberen.Mooi Jan, ik heb wel 0,33 mm metaaldraad maar dat is 4 x zo dik als de schaal.
Misschien mogelijk de wielen van plexiglas te maken en de spaken erop tekenen.
Groet, Jan.
Gaat goed komen, Jan. Mooi kruislings gespaakt!Het kostte wel wat moeite, maar ik heb de wielen gespaakt.
In totaal toch 32 gaatjes per velg geboord. Daarvan worden er bij het voorwiel twee gebruikt om de naaf te positioneren, en de rest is dan voor de “spaken”…Die heb ik gevlochten met naaigaren…kost een paar uur….maar dan heb je wat..
Bij het achterwiel kon ik een van de pennetjes er nog knippen zonder veel stabiliteit te verliezen.
Bij het voorwiel denk ik niet dat dit ook gaat omdat dit nergens anders vast zit dan alleen in de naaf…ik denk daarom dat ik dit zo moet houden.
Ook een eerste aanzet voor het achterspatbord.
Dat wordt onder bij de cranck gezekerd met het pennetje waarmee ook het achterwiel gepositioneerd is. Dan moet ik boven bij het zadel nog een bruggetje solderen. Of anders vastzetten aan een (nog te maken) bagagedrager….
Een stukje rond is nog even de mal voor het spatbord, maar die banden komt pas aan het eind….
Bekijk bijlage 559458
Gr. Jan