Intussen gaat ook het verder detailleren van de helling door.
Nadat op de hellingvloer nog wat lichte kleuraccenten van gemorste antifouling verf en groene rompkleur verf waren aangebracht, zijn daarna nog de (aanvankelijk vergeten...) kabelgeleiders naast de middenrail geplaatst en qua kleur aangepast aan hun roestige omgeving.
Deze driehoekige gebogen buizen op kleine fundaties zijn op regelmatige onderlinge afstand geplaatst en dienen om de kabels van de hellingkar te geleiden/positioneren als de kar lager op de helling is en de kabels door hun eigen gewicht, of omdat er geen spanning op staat, gaan doorzakken. In zo'n situatie liggen de kabels dan netjes opgeborgen tussen de "driehoeken" en de fundatie van de rails.
Verder is er aan een kant van de helling meer wildgroei aangebracht.
Inclusief dode stengels gemaakt van haren uit een oude borstel.
Hier is e.e.a te zien bij de intussen ook aangebrachte tandenrij die dient om de helligkar te zekeren tegen terugzakken.
En hier de wildgroei bij de poten van de stelling bij de lier. (de spetters van "gemorste" verf , antifouling en groen van de romp, zijn hier iets beters te zien).
Nog een overzicht vanaf de hoge helling kant. Het groen, de geleiders en wat spetters (en een licht waas vooraan) van "antifouling" op de vloer.
In de volgende week volgt de andere kant van de helling.
Ik besef dat heel veel van deze details straks niet of nauwelijks zichtbaar zullen zijn, maar het hoort er gewoon bij. Dus vooruit maar.
Wordt vervolgd
Nadat op de hellingvloer nog wat lichte kleuraccenten van gemorste antifouling verf en groene rompkleur verf waren aangebracht, zijn daarna nog de (aanvankelijk vergeten...) kabelgeleiders naast de middenrail geplaatst en qua kleur aangepast aan hun roestige omgeving.
Deze driehoekige gebogen buizen op kleine fundaties zijn op regelmatige onderlinge afstand geplaatst en dienen om de kabels van de hellingkar te geleiden/positioneren als de kar lager op de helling is en de kabels door hun eigen gewicht, of omdat er geen spanning op staat, gaan doorzakken. In zo'n situatie liggen de kabels dan netjes opgeborgen tussen de "driehoeken" en de fundatie van de rails.
Verder is er aan een kant van de helling meer wildgroei aangebracht.
Inclusief dode stengels gemaakt van haren uit een oude borstel.
Hier is e.e.a te zien bij de intussen ook aangebrachte tandenrij die dient om de helligkar te zekeren tegen terugzakken.
En hier de wildgroei bij de poten van de stelling bij de lier. (de spetters van "gemorste" verf , antifouling en groen van de romp, zijn hier iets beters te zien).
Nog een overzicht vanaf de hoge helling kant. Het groen, de geleiders en wat spetters (en een licht waas vooraan) van "antifouling" op de vloer.
In de volgende week volgt de andere kant van de helling.
Ik besef dat heel veel van deze details straks niet of nauwelijks zichtbaar zullen zijn, maar het hoort er gewoon bij. Dus vooruit maar.
Wordt vervolgd
Laatst bewerkt: