Dan is de arnhemse een stuk goedkoper dan hier de Amsterdamse Fijnhout.
Berken vliegtuigtriplex 155x155 cm 0.4 mm € 145,04 € 175,50
Berken vliegtuigtriplex 155x155 cm 0.6 mm € 150,88 € 182,56
Berken vliegtuigtriplex 155x155 cm 0.8 mm € 57,12 € 69,12
Berken vliegtuigtriplex 155x155 cm 1 mm € 72,08 € 87,22
Berken vliegtuigtriplex 155x155 cm 1.5 mm € 69,50 € 84,10
Berken vliegtuigtriplex 155x155 cm 2 mm € 79,62 € 96,34
Berken vliegtuigtriplex 155x155 cm 2.5 mm € 99,44 € 120,32
Berken vliegtuigtriplex 155x155 cm 3 mm € 99,63 € 120,55
Bijna de moeite waard om daar even naartoe te rijden.
Ik zal ze eens bellen wat dat okoume 1,5mm daar kost.
En aangezien ik ook een runabout wil gaan bouwen in de toekomst kan dat misschien wel interessant zijn.
Maar ik ben inmiddels wel weer aan het bouwen aan de linker vleugel.
Nog even een foto van hoe strak en recht de achterlijst is van de rechtervleugel.
Gaat je niet makkelijk lukken met balsa of abachi.
En.. er zit sterkte in, dus je buigt het niet zomaar even.
De linkervleugel dus.
Ik ga voor een andere methode dan de rechtervleugel.
Ik heb de 2 beplankingen aan de achterlijst aan elkaar geplakt met schilderstape.
Dus eigenlijk een soort boekwerkje.
Dat ligt nu opengeklapt in de schaal, die ook opengeklapt is.
Het eerste deel, de wortelkant, ligt al op het hout om te passen.
Zo ziet het eruit aan de zijkant.
Je ziet de schaal die op de plank ligt en het schilderstape op de beplanking.
Nu is het zometeen alles uitlijnen, alle schuimdelen met elkaar verbinden (beetje 5min epoxy) en dan alles insmeren met de textiellijm en inklemmen.
Ik ben erachter dat de textiellijm het beste aangebracht kan worden met een vochtig sponsje, dat werkt het lekkerst.
Nadeel is dat het hout nat word en dan uit gaat zetten.
Dus.. eerst de buitenkant, die niet gelijmd wordt, wat benatten met een sponsje of plantenspuit en dan de lijm aanbrengen met een sponsje.
Dan trekt het niet meer krom.
Ik ga verder.
GJ