SCX10 II Power Wagon crawler

Vandaag ben ik na van de zon te hebben genoten nog wat aan het tekenen geslagen voor de laadbak. Hier op de tekening bijgetekend:

laadbak-ontwerp.jpg

In CAD voor het idee:

bak3.jpg


En wat passende lading toegevoegd ..... ;)

bak1.jpg


bak2.jpg
 
Het frame voor de bak is nu ook getekend, en inmiddels gedrukt

frame_2.jpg


En ook zijn de bandjes nu binnen, meteen maar eens op de velgen gemonteerd.

P1190167_(Medium).jpg


En zo op de wagen:

P1190165_(Medium).jpg


P1190166_(Medium).jpg
 
de 1e foto waar de wielen op de auto zitten, lijken toch niet mooi in het spatbord te vallen. Volgens mij mag de body nog zeker wel een cm naar achteren, anders valt de punt precies in de band bij het inveren.
 
De wielen staan op zich goed tov de cabine, daar zijn de wielkasten nog maar gedeeltelijk uitgeknipt. Straks blijft alleen het platte deel boven als spatbord over.

In de loop van de week zijn ook de stuurservo en motor binnen gekomen. Die zijn nu dus in het chassis gemonteerd:

P1190171-Medium.jpg


Alle electronica inclusief accu zit voorin onder de motorkap.

P1190170-Medium.jpg


P1190169-Medium.jpg


Helemaal voorin, onder de ontvanger, heb ik van twee oude printjes servo-electronica een module gemaakt voor de lier. Het eerste printje schakelt door omzetten van het derde kanaal op de zender het stuursignaal van de servo naar printje twee. Die tweede speelt dan voor regelaar voor de lier, die kan dan proportioneel vooruit en achteruit. Of het ding kracht genoeg heeft moet zich nog uitwijzen.

P1190172-Medium.jpg


Uiteindelijk ben ik blij voor het SCX10 II chassis te hebben gekozen. Alles loopt erg mooi, soepel en mooi stil. Enig minpunt is het schokken in krappe bochten, veroorzaakt door de kardan's in de aandrijfassen van de voorwielen. Ik denk dat ik er CVD assen voor ga bestellen, ik ga me anders flink ergeren aan dat schokken.
 
De voorbumper is nu ook klaar, met kabelgeleiding en versteviging boven

P1190173-Medium.jpg


Toen heb ik de bumpers en spatborden in de spuitplamuur gespoten en geschuurd. Het frame voor de laadbak is daarmee ook klaar. Na de cabine verder uitgesneden te hebben is dit nu zoals de wagen er uit ziet:

P1190179-Medium.jpg


P1190176-Medium.jpg


P1190177-Medium.jpg
 
De 'opplakgrill' vond ik maar niets, daarom een grill met daarachter een radiator getekend en geprint:

P1190205-Medium.jpg


Ik moest wel een beetje creatief met de radiator omgaan, om die een de onderkant tussen de chassisbalken te kunnen laten vallen. Voorafgaand aan het inlijmen in de kap heb ik wat lijmproeven gedaan met reststukjes lexan en het PLA, daarbij kwam Bison hard plastic lijm als beste uit de bus.
 
Laatst bewerkt:
Ja die hardplastic van bison lijmt veel. Maar2 verschillende kunststoffen ook? Gezien het de stukken min of meer aan elkaar last. PLA en PC ook dus?
Wist ik nog niet.
 
Ik heb een test gedaan met Secondenlijm (CA), 30 minuten Epoxy, en de Bison hardplastic. Ik dacht zelf dat de Epoxy zou gaan winnen, maar dat bleek dus de Bison te zijn!
 
Laatst bewerkt:
Zo, het gaat langzaam weer verder met de Power Wagon. Het frame voor de laadbak is in elkaar gelijmd, in kleur en blanke lak gespoten. Het hout is gebeitst, en de overige delen ook gespoten.

P1190207-Medium.jpg


Ik kan aan de afbouw van de bak beginnen!
 
Je maakt het erg mooi allemaal, ben dan ook erg benieuwd naar het eind resultaat.
Echter het chassis vind ik zelf niet top, heb net een SCX10 UMG10 gebouwd en het valt me erg tegen als je ook al een kit van Traxxas heb gebouwd.
De portaalassen is een veel beter product en de Traxxas kit is net allemaal wat degelijker en sterker.
 
Heren, dank voor de complimenten!

Iedereen heeft zo zijn favoriet. Portaalassen horen niet onder deze wagen, en met een SCX10 chassis is het eenvoudiger zaken naar je wensen aan te passen. Lees verlengen en bumpers maken. Het Traxxas chassis is zonder meer goed, maar lastiger custom aan te paseen. Vandaar dat ik voor dit chassis gekozen heb.
 
De zijwanden zitten er ook op.

P1190217_(Medium).jpg


P1190218_(Medium).jpg


Ik wil nog even kijken voor een achterklep. Ik heb heel veel foto's gevonden van het origineel zo zonder, maar ik vind het er toch wat vreemd uitzien. Daarna verder met de cabine.
 
Dat ziet er weer goed uit!
Hoe houd u de klep dicht?
Met sluitingen of gewoon een klempassing van de planken?
 
Back
Top