SCX10 II Power Wagon crawler

De cabine heeft zijn eerste montagepunten gekregen, en het interieur krijgt vorm.

P1190222-Medium.jpg

De bodyposts maak ik met magneten. Voor onder twee 10mm exemplaren in een 3D geprinte steup geplaatst die op de meegeleverde bodyposts past. En onder de motorkap van de cabine zitten twee contra-delen die met dubbelzijdige tape tegen het lexan geplakt zitten. Aan deze twee steunen kan ik de voorzijde zoals hij nu is optillen.

P1190223-Medium.jpg

P1190224-Medium.jpg

De achterste steunen worden nu geprint, die dienen tevens als bevestiging voor de bank.

De bevestiging achter zit er ook in, en de kap heeft zijn eerste laklaag gekregen. Ik spuit hem dus aan de buitenkant. Eerst zwart omdat dan het interieur meteen zwart wordt, en de spatborden zijn makkelijker af te plakken om de pastel blauw-groene kleur er straks op de zetten.

P1190226_(Medium).jpg

Kan aan mij liggen, maar ben ik de enige die hier iets van Darth Vader in ziet ... ?

P1190225_(Medium).jpg

:D:rolleyes:

Had al zo'n vermoeden met de gekleefde bodyposts, dat de body dan wel langs buiten zou gespoten worden.
Doe je dit met gewone lexaanverf? Glimt precies wel wat op de foto's.
De grille staat hem goed trouwens :thumbsup:.

Er zijn weer wat details toegevoegd: lijnen rondom de 'te openen' delen, de lier, voor en achter sleepogen, en de ramen zijn opengemaakt.

P1190236-Medium.jpg

P1190233-Medium.jpg

P1190234-Medium.jpg

P1190235-Medium.jpg

Nog niet helemaal af. Interieur moet er nog in, koplampen en richtingaanwijzers er op, en spiegels en ruitenwissers om het af te maken. Maar voor nu gaat hij zo mee op vakantie, eerst eens wat meters onder de wielen door!

Testrit:

geft het niet nog een extra punch door de lijsten rond de ramen zwart te maken? De rubers zogezegd? Of kunnen de lijsten ook koetswerkkleur zijn?
Heel gedetailleerd gedaan! Nice

Ja, zou meer contrast geven, maar de originele heeft dat ook niet. Was te nieuwerwets voor die tijd denk ik :rolleyes:

Knipsel1.jpg

De printer heeft ondertussen ook niet stilgestaan met wat attributen voor straks in de laadbak:

P1190240_(Medium).jpg

Toch nog wat tijd gevonden om het interieur en de bestuurder er in te zetten:

20190706_152530_(Medium).jpg

IMG-20190706-WA0001_(Medium).jpg

IMG-20190706-WA0003_(Medium).jpg

De bank paste toch niet helemaal over de gearbox, daar heb ik een gat in moeten maken om de boel passend te krijgen. Het gat wordt gemaskeerd met wat vakliteratuur.

20190706_175546_(Medium).jpg

En met stap voor stap de handleiding volgen is het gelukt om een eerste proefpartij uit de still te kunnen tappen...

P1190249-Medium.jpg

Daarmee is echter dan de tijd aangebroken om ook aan de persoonlijke veiligheid te gaan denken. Het was een ruige tijd toen tijdens de drooglegging, en voor je het wist werd je overvallen, en weg was de met bloed zweet en tranen gestookte moonshine ... Daarom wat vuurkracht binnen handbereik:

P1190257-Medium.jpg

P1190255-Medium.jpg

Prachtig geworden, al vind ik de kleur niet helemaal je van het, misschien een oude look geven, maar dikke complimenten

Paar foto's genomen in een Deens bos.

20190726_150216.jpg

20190726_150105.jpg

20190726_145319.jpg

20190726_145524.jpg

Ik heb ook wat bewegend beeld, maar denk dat ik dat na thuiskomst pas post. Kan er niet veel mee doen op de mobiel...

Dit is een mooie wagen geworden, vooral ook met alle details erbij.
Ben zelf ook begonnen aan een dodge power wagon, maar dan geprinte body en passend op een jjrc q60.
Je hebt de lat wel hoog gelegd... ;)

Weer wat in ontvangst kunnen nemen vandaag:

De velgen

Rims-received-all-black-1-Medium.jpg

Daar is echter wat mee, het hadden velgen met gun-metal spaken en kernen moeten zijn, niet volledig zwart....

Rims-received-all-black-2-Medium.jpg

Volgens de Oosterse heren aan de andere kant van de internet verbinding mag er "a slight color variance due to monitor specifications" in zitten. Ja, kan ik me voorstellen, maar dit vind ik niet meer 'slight' !! Na ja, weinig aan te doen, terugsturen kost weer teveel, dan spuit ik de binnenzijdes zelf wel in gun metal, ook niet zo'n probleem. De velgen zijn wel mooi zuiver gemaakt, kwalitatief niets mis mee. En demonteren is helemaaaal niet zoveel werk met die 32 schroefjes per velg .. :hammer::rofl:

Ook het 'verplichte' setje crawler gereedschap is er, en de accu's zijn aangekomen.

P1190130-Medium.jpg

Ik ga dus met een kleinere accu werken, die netjes boven de vooras geplaatst kan worden zonder met het dashboard ruzie te gaan krijgen. De tweede kan makkelijk in de kontzak meegenomen worden en onderweg gewisseld als dat nodig is. De lier hierboven ga ik trouwens niet gebruiken, er komt een werkend exemplaar tussen radiator en bumper, zoals het origineel die ook heeft.
Hallo Lex,
Mooi project deal echte lier is een PTO aangedreven lier, ga je die book op schaaf maken, of word het een standaard crawler lier?
Mg,
Roald

Sent from my SM-T590 using Modelbouwforum.nl mobile app

Ik heb besloten om ipv een opening in de kap het huis van de slipperclutch in te korten, zodat daarmee de kap 5 tot 7mm naar voren kan.

Allereerst een korter veertje gemonteerd, en de as ingekort

P1190146-Medium.jpg

Aanlegdruk is met het sterk ingedrukte veertje zo goed als gelijk met origineel

Dan het rechte deel van de uitstulping er tussenuit gezaagd, en het dan overgebleven dopje op de afdekkap gelijmd

P1190149-Medium.jpg

Dan krijg je dit met de cabine op het chassis, achter aanliggend tegen de kap van de slipperclutch

P1190151-Medium.jpg

Hier een totaalplaatje met het inmiddels achter verlengde chassis

P1190152-Medium.jpg

Daarbij blijkt dat ik de verlenging nog een 30mm langer moet maken om alles in in originele verhoudingen te krijgen. Printer loopt al ... :D De kap wil ik nog 5 tot 10mm naar beneden brengen, maar daartoe wacht ik eerst de uiteindelijke banden af, kijken hoe groot die dan werkelijk uitvallen.

Hier de achterbumper en verlenging. Beiden 3D geprint in PETG.

P1190153-Medium.jpg
Hi Lex,

Normal bij een fullsize offroader Komen de dorpels niet under de frame rails uitzoals nu de cabine op het chassis staat , zit hijab mooi op Google

Mvg,
Roald

Sent from my SM-T590 using Modelbouwforum.nl mobile app

Al weer een tijdje niets gepost, maar ondertussen ben ik weer wat verder. De laadbak is nu klaar, voorzien van een destilleer installatie op transport naar één of andere afgelegen schuur, en wat spullen mocht de truck vastlopen op weg daar naartoe ... ;)

P1190321_(Medium).jpg

P1190318_(Medium).jpg

P1190320_(Medium).jpg

Nu verder met de koplampen, en wat details aan de cabine.

Met de details aan de cabine ben ik tegen een praktisch probleem opgelopen. De spiegels van het origineel zien er zo uit:

spiegel-3.jpg

Dat is natuurlijk te maken (lees CAD en 3D printen), maar dat is wel heel kwetsbaar als de cabine ergens tegenaan tikt, of de hele auto van een helling af kukelt ...wat niet ondenkbaar is voor een crawler. Daarom heb ik bedacht de steeltjes van de spiegels met veertjes te maken. Die buigen in dat geval gewoon mee, en komen daarna weer terug in de oorspronkelijke positie. Dit soort:

spiegel-ali.jpg

Ali: https://nl.aliexpress.com/item/32943878298.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d2LttI7

Ik heb de kleinste variant met 2.1 mm buiten bestelt, en ondertussen in CAD het ontwerp getekent

spiegel-1.jpg

spiegel-2.jpg

De steel = veer hier in geel, wordt straks ook zwart.

De onderdelen zijn inmiddels geprint, en de verf droogt nu. Ben benieuwd of het uiteindelijk werkt zoals beoogt.

Laatst bewerkt:
Back