Seabottom Subsail 2006

Discussie in 'Duikboten' gestart door Lex Verkuijl, 5 okt 2005.

  1. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Gertjan,

    Daar is een reden voor. De meeste mensen kunnen juist wel op zondag, met name ook de leden van MBC Isis, waar toch de meeste mankracht voor de organisatie vandaan moet komen. :? Ik begrijp dat je dan helaas niet kunt komen, maar wellicht dat we er volgend jaar er een weekend van proberen te maken. Dat schept dan weer mogelijkheden, niet?
     
  2. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    @Friko,

    In principe is aanmelden handig. Niet dat we je ergens contractueel aan gaan binden :wink: :lol: maar dan weten we hoeveel mensen er te verwachten zijn, en ook belangrijk, hoeveel tafelruimte er voor de modellen nodig is!

    Ik zet je in ieder geval vast op de lijst erbij, laat s.v.p. nog even weten met hoeveel boten je mee denkt te nemen.
     
  3. Ben er ook een keertje bij. In ieder geval met m'n kleine dappere U25 en misschien (als ie eindelijk klaar is) m'n VIIC/41 U-boot.

    grtz.

    Danny
     
  4. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Allemaal

    Lex, ik wil mij ook aanmelden voor dit treffen en ik zal waarschijnlijk met Jos meekomen mits we al die boten bijelkaar in één auto kunnen proppen,en anders rijden we wel achter elkaar aan.

    Ik neem mijn Lafajette nu S.Grand 631 geheten mee en zeer mischien één helft van de UU 5080 mee.

    groeten

    Jan
     
  5. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Prima Jan, en volgens mij moet Jos met al z'n plannen eens gaan uitkijken naar een Turbo-Pompoen !!!! :bye:
     
  6. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Kan ik als geinteresseerd bezoeker gewoon langskomen?
    Ik heb helaas geen sub, maar ben wel geinteresseerd. (Nu alleen nog het budget)
     
  7. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Zelfs toevallig voorbijgangers zijn welkom, dus hobby-genoten met interesse zeker! Wel oppassen, want dat duikboot-gebeuren is nogal aanstekelijk....

    Jos
     
  8. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Allemaal

    Ik kan er over mee praten 8O 8O 8O 8O

    Groeten Jan :lol: :lol:
     
  9. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Helaas ben ik al aangestoken. Mijn profielwerkstuk is een duikboot die een module kan vervoeren, en zo een taak kan vervullen.

    Helaas heb ik nu dus ook plannen om een Typhoon (of andere raketsub) te gaan bouwen. Voorlopig moet ik me eerst verdiepen in de bouwmethodes, want ik wil hem dan ook zelf bouwen (geen gekochte set dus). Ik heb alleen totaal geen ervaring met glasvezel of epoxy dus dat kan nog even duren.

    Ik denk dat ik wel even langs kom als ik de tijd heb en vervoer kan regelen.

    Groeten,

    Ivar
     
  10. nijsinkgj

    nijsinkgj

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    1.043
    Locatie:
    rijssen
    hoi
    ik zou je er zeer erkentelijk voor zijn want het lijkt me een mooie en leerzame aangelegenheid.
     
  11. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hi Lex

    Verleden jaar hebben wij het er over gehad om het geheel te combineren met grijzebovenwaterschepen (marineschepen)is daar noch verder over nagedacht en of daar event.ruimte voor is.Ik heb inmiddels een torpedojager gebouwd,een four piper"flushdecker"uit de eerste-wereldoorlog met twaalf torpedobuizen en 2,25 mtr.lang en een mede colega bouwer heeft een slag schip van 2.25 mtr. met het nodige vuurwerk om af te schieten.deze schepen kunnen wij event.meenemen.Laat e.a. van je horen.

    ps;Ik kan hier geen speciale topic voor marine schepen vinden of ik kijk er helemaal overheen.

    GrJoop
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Joop. en is ook geen topic of deelforum voor de 'grijze vloot' hier...
    Marineschepen zijn in onze optiek 'werkschepen'.
    Maar volgens mij zijn ook marineschepen van harte welkom; vorig jaar stond er tenminste ook een eenzaam Flowerclasskorvet op de stand.
    Zij durfde waarschijnlijk het water niet in met al dat "U-geweld", maar ze was er wél...
     
  13. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Sub Sail 2006 wordt toch een duikboot treffen he???
    Daar kunnen toch geen bovenwaterschepen bij op het water?
    Dat werkt niet, schepen onder water en dan ook nog bovenwater varende.
    Dat is vragen om ongelukken.
    Zij durfde waarschijnlijk het water niet in met al dat "U-geweld", maar ze was er wél...
    Dat is wel zo veilig voor beide partijen.
    Er heeft een bovenwaterschip even gevaren bij de lijn maar het was dus ook meteen prijs.

    Hein
     
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo luitjes,

    De Subsail is inderdaad voor de duikboten bedoeld, maar net als verleden jaar mag men uiteraard ook oppervlakteschepen meenemen. We zullen weer een lint spannen zodat de beide disciplines gescheiden kunnen blijven. Volgens mij werkte dat goed,
    dat heb ik dan gemist, wat is er precies gebeurt, dan kunnen we daar lering uit trekken.

    Mij lijken die twee schepen die Joop noemt toch erg leuk om eens in actie te zien! Wij duiken dan wel weg als er een torpedo de verkeerde kant op gaat ...... :wink: :lol: Wat mij betreft kan Joop die schepen dus prima meebrengen.

    Binnenkort is er een vergadering van Isis waar we de details van de organisatie weer door gaan nemen. Eigenlijk zal denk ik alles zo'n beetje net als vorig jaar gaan, alleen de afzetting moeten we anders regelen. Vorig jaar liepen er op een gegeven moment hele hordes mensen beneden bij het water. (En mogelijk dan ook de scheiding verbeteren naar de oppervlakteschepen.) Zodra ik er meer van weer volgt weer een update!
     
  15. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ik snap Hein zijn standpunt wel,als het niet gescheiden gebeurd vraagd het om moeilijkheden,maar omdat het verleden jaar tersprake kwam ben ik daar nú op teruggekomen en als het niet doorgaat is er nog geen man overboord.

    Het kan ook zijn dat Hein bang is dat hij zijn duikboot verliest door al dat vuurwerk en torpedo geweld(geintje)

    Gr.Joop
     
  16. :alien: Hoi Lex.
    Zet mij maar ook op de lijst.
    Kom wel weer met de Walrus en de Seawolf.
    Harry.Gr.
     
  17. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    [​IMG]

    * * * * * * U P D A T E * * * * * *

    Hallo onderwatervrienden

    Afgelopen Maandag is de Subsail door de Isis-ledenvergadering gegaan. Hierbij dan weer een update over de laatste ontwikkelingen. Maar eerst de aanmeldlijst zoals die er nu uitziet:

    Vaarders:
    Rene Witteman: U 47, U 2540, Nemo (Shark)
    Mathijs de Jong: U 177, duikuitrusting
    Jos Toonen: U 30 (type 206), U 96 (type VII), Halve UU 5080 (?)
    Mart Deelder: U 177
    Joop Olde Heuvel: Type XXI, Torpedojager, Slagschip
    Fred Huijgen: K18, M1, O8 in aanbouw, Biber in aanbouw
    Jeroen Kok: Delta, Skipjack, Orca, Patrick Henry (?) ruwbouw mogelijk Deep dive, 212A, Lafayette
    Douglas van den Heuvel: ?
    Lothar Mentz (DU): Tijgerhaai, Gotland
    Johann Mentz (DU): Sjöormen
    Dirk Graumann (DU): Alpha
    Jörg Behlau (DU): Tamoio (klasse 209), Type XXIII
    Danny van Dijk: U 25, Type VIIc (?)
    Jan Huizenga: Lafayette, andere helft UU 5080 (?)
    Harry Grapperhaus: Walrus, Seawolf
    Hein Kinds ?
    Jan Kraak: Tonijn
    Bart Muller: Potvis
    Dirk Stolk: Dolfijn (3 cylinder), Dolfijn (Walrus)
    Theo v Oeveren: Zeehond (in aanbouw)
    Lex Verkuijl: Walrus, U 2540

    Kijkers:
    Floris Dijker
    Friko
    Kloppertjes

    Pers:
    Roel van Essen: Parat, fototoestel + notitieblok

    Dat zijn dan al 21 vaarders, de duikbotenteller staat op rond 41! Dat begint er al goed op te lijken, en van Lothar Mentz heb ik begrepen dat we zeker nog wel enkele Duitse U-Boot bouwers erbij kunnen verwachten.

    Hoe gaat de dag er uitzien?

    Om 8:00 uur willen we (Isis) beginnen met opbouwen.

    Vanaf 10:00 uur kunnen we dan jullie ontvangen. Mochten jullie eerder willen komen en helpen met opbouwen, prima, dat is natuurlijk van harte welkom!

    We willen met varen beginnen rond 11:00 uur. De frequentiebewaking dan weer met knijpers op een frequentiebord. Wil je gaan varen eerst kijken of je frequentie vrij is, dan de knijper op de zenderantenne en varen maar. Na afloop de knijper weer terug. Dat werkte vorig jaar prima, en zijn er dubbele frequenties is er in overleg altijd uit te komen. (35 mHz toegestaan)

    Om 12:00 uur is er weer soep bij de catering, (iemand voorkeuren ...?) We zullen bonnen uitdelen voor de soep en de eerste twee kopjes koffie. Verder is er de hele dag van alles te krijgen tegen redelijke prijzen. Waarschijnlijk zal iemand zich ook wel weer uitleven op broodjes worst, bal gehakt, of iets dergelijks.

    De vaardag duurt tot rond 17:00 uur.

    Zoals je ziet is het in principe hetzelfde ritueel als vorig jaar. De enige grotere wijziging is de afzetting. Vorig jaar was met name voor het publiek niet goed duidelijk waar men wel en niet mocht komen zodat er op een gegeven moment hele volkstammen beneden bij het water rondliepen. Nu zetten we het wat rigoreuzer af, met een duidelijke ingang.

    De geplande layout:
    [​IMG]

    Nu nog hetzelfde weer regelen als vorig jaar, met een tikkie minder wind mogelijk, en wat mij betreft wordt het dan weer een super-dag!
     
  18. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    Hoi Lex,
    Ik kom met de volgende varende modellen:
    Delta, Skipjack, Orca, Patrick Henry (tenzij hij ondertussen verkocht is..)

    Projecten in ruwbouw versie (afhankelijk van mijn vrijetijd misschien varend..) : Deep dive, 212A, Lafayette (klein)

    alles op 40 mhz.

    Groeten, jeroen
     
  19. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Jeroen,

    Is bijgewerkt! Dat tikt er meteen weer rond de zes bij!
     
  20. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    nu nog een paar weken vrij nemen om alles varend te krijgen he.....

    Vooral bij mijn 212 is het erg lastig om de aansturing van de roeren voldoende spelingvrij te krijgen ....

    Jeroen
     

Deel Deze Pagina