Seabottom Subsail 2007

hallo

erik komt ook nog mee
dus we komen met drie
mark ,erik en ik zelf

erik komt met een geeltje (het is wel een zwart)maar het is dus een verkleurt geeltje
andere naam hebben we er nog niet voor

groeten raf

Ik krijg net een telefoontje van mijn vrouw dat ze de 27 moet werken (terwijl ze jarig is!!) Ze had vergeten verlof aan te vragen... Dus een sponsor voor een gevulde creditcard is niet meer nodig :D

Nu nog wel oppas zoeken voor mijn zoontje van 14 mnd, want hem meenemen vind ik nog te riskant.

Hoi Jan,

Gewoon meenemen die knaap! Dan kan hij vast wat inspiratie opdoen om z'n pa naar de kroon te gaan steken. Van mij lopen er die dag ook twee rond, 9 en 6 jaar, gaat prima. Geef ze af en toe een bootje om mee te varen, en ze zijn blij. Ook is er naast het vaarwater een soort "bos" waar de padvinderij wat (boom)hutjes in gemaakt heeft, plezier gegarandeerd. Als er iets fout gaat hoor je ze vanzelf .... :?

:D

tja, nog een reactie van mijn kant nodig lex?

:wink:

Maar ik heb geluk, want op mijn (ons) vrolijk manneke wil iedereen wel een dagje passen.
Bootjes vind ie al wel leuk, want hij mag graag bij me op schoot zitten als ik aan mijn hobby tafel zit, wel extra handen voor me, maar echt handig is t niet.

Rustig aan opbouwen Jan. Meteen leren waar hij wel en niet aan mag zitten, en dan als'ie een jaar of 5 is een zender met een klein bootje in z'n handen drukken. Heb ik bij mijn oudste ook gedaan, en die kon vanaf z'n zevende zelfstandig met z'n slepertje in de weer. Het is verbazend hoe snel ze het oppikken! Bij de clubkampioenschappen behendigheid eindigde hij op z'n achtste al als eerste. Daarbij liet hij een man of vijf aan volwassen vaarders beteuterd achter zich, lachen !!!

Lex Verkuijl zei:
Rustig aan opbouwen Jan. Meteen leren waar hij wel en niet aan mag zitten, en dan als'ie een jaar of 5 is een zender met een klein bootje in z'n handen drukken. Heb ik bij mijn oudste ook gedaan, en die kon vanaf z'n zevende zelfstandig met z'n slepertje in de weer. Het is verbazend hoe snel ze het oppikken! Bij de clubkampioenschappen behendigheid eindigde hij op z'n achtste al als eerste. Daarbij liet hij een man of vijf aan volwassen vaarders beteuterd achter zich, lachen !!!

Lex, dat klinkt mij bekend in de oren. Ik ben vanaf mijn 7e door mijn vader "besmet" en vanaf mijn 11e overall clubkampioen behendigheid. "Bepaalde iemanden" wilden mij als junior toen eigenlijk niet de overall wisselbeker laten meenemen.... :?
Maar pech voor hen (hahaha)

hallo

hier zelfde phenomeen
een junior in onze club die verleden jaar toetrad is goed opweg om alles te winnen
als hij zo doorgaat dan komt hij in aanmerking om met de belgische federatie te varen en heeft dan de mogelijheid om europees deel te nemen

groetjes raf

"Jong geleerd, oud gedaan"

"Met de paplepel ingegoten"

"Zal wel genetisch bepaald zijn"

Dit zijn zo van die opmerkingen die ik dan naar m'n hoofd kreeg. Maar hoe lang het nog bootjes blijven weet ik niet, die knul begint de auto's nu wel erruggg leuk te vinden....

Lex,
Ik meld mij hierbij aan met de U 2540 :wink:
Lijkt mij fantastisch om hier bij aanwezig te mogen zijn.
groeten,
Bart

Hallo Bart,

Welkom bij de onderwaterclub, je laat er geen gras over groeien. Zo ziet de U 2540 d'r oude thuishaven weer snel terug.

-- :?: -- :?: --

Ja inderdaad, :idea: Bart heeft mijn XXI overgenomen. Bart, hierbij wens ik je vele veilige duikvaarten toe! Probeer altijd net zo vaak boven te komen als je onderduikt, dan komt alles goed! :thumbsup:

hallo

het type XXI gaat dan wel goed vertegenwoordigd zijn zo te zien

ik breng in iedergeval mijn camera mee
want zoveel XXI geweld op een video bandje vast leggen moet wel het van het zijn

groeten raf

ps op 8 juli gaat er een grijze schepen dag door hier bij ons op hengelhoef
de mensen die reeds in 2004 geweest zijn hebben de sfeer kunnen proeven
dit keer is het wel een mengeling van schepen
volgend jaar komt er terug een duikboot weekeinde
ik zal foldertjes mee brengen op 27 mei
door de ideale locatie kunnen we de beide type schepen uit elkaars vaarwater houden

Roel van Essen zei:
Hééé... Een U-2540 met heimwee? :wink:

:lol:
De nieuwe kapitein vind het respectloos om deze XXI niet aanwezig te laten zijn op dit fantastische festival.
Bovenden zal ik mijn ogen uit kijken en vind het leuk om de andere captains te leren kennen.

Het is uiteindelijk de bedoeling om zelf te gaan bouwen en kan op deze manier veel inspiratie op doen, om een goede keuze te maken om een type SUB te kiezen.

@ Lex: bedankt!
Ik zal goed voor haar zorgen en de XXI iedere keer weer terug aan wal brengen.
De demonstratie was voor mij indrukwekkend 8O

Ik neem ook mijn fototoestel mee en voldoende geheugenkaartjes.

@Roel,

Heel goed mogelijk die Heimwee. Het zou ook instinctief kunnen zijn: Duikboten zijn net zalmen, ze komen elk jaar terug naar een bepaalde plek in Flevoland om te paa.... pardon, varen. Kunnen ze niets aan doen ... :wink: :lol:

hallo

hahahahaha
kom ik toch nog in de buurt met die haringen
ik noemde de zwarte boten van bepaalde nederlandse modelbouwers haringen
ze vonden het maar gek maar konden er toch om lachen
en word het type XXI vergeleken met zalmen
dan moet een thypoon wel een erg dikke walvis zijn al klopt deze benaming niet want net een walvis is geen vis maar een zoogdier LOLOLOLOL

ik ben eens zo gaan tellen en ik kom op een stuk of 4 a 5 XXI boten

als al dat geweld in het water licht dan moet dat zonder weerga mooie beelden gaan leveren

ik kijk er naar uit en het nederat met de dag

groetjes raf

Lex Verkuijl zei:
Duikboten zijn net zalmen, ze komen elk jaar terug naar een bepaalde plek in Flevoland om te paa....

Paaldansende duikboten??
Dat wil ik de mijne ook zien doen; na hoeveel jaar doen ze dat? :roll: !

Back