Seabottom Subsail 2008

Discussie in 'Duikboten' gestart door Lex Verkuijl, 1 dec 2007.

  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    :yes::yes::yes:
     
  2. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    983
    Locatie:
    st Michielsgestel
    eh.....

    ik zie de poster niet meer op de site staan..... Kijk ik door de verkeerde verrekijker??
     
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Weer gelinkt!

    Hoi Jan,

    Nee, je bril zit goed! Ik denk dat de link bij het updaten van de kalender het loodje heeft gelegd. :( Maar hij staat er nu weer, onder de melding van de Subsail bij Evenementen! :D
     
  4. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    Ik ben even wezen kijken op lokatie, en dat ziet er goed uit !
    nog een maandje wachten...
     
  5. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Lex,

    zou je mij willen noteren voor de Subsail 2008, in combinatie met de U-2540?
     
  6. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    [​IMG]

    De laatst upgedate aanmeldlijst:

    Anaars
    Mustang64
    Harrie68
    Jan de K
    Raalst
    Mdejong
    Raf
    Willemvdm
    Douglas vd Heuvel
    Harry Grapperhaus
    Leo Bil
    Jankraak
    Roel van Essen ((on)vrijwillig aangewezen)
    Dirk Stolk
    Vir niks nie bang nie boot
    Toneburst
    Jan Huizenga
    Appieh
    Rob van den Berg
    GBosman
    Rob Landsbergen
    Walrusklasse
    Renevandamme
    Deelder
    Ronald Swart
    Bart Dijkstra
    Henk Veenstra
    Bas Timmers
    Ron Keller
    Pierre Nijboer

    Zo kom ik aan 29 mensen, gaat weer gezellig worden!

    Jullie hadden ook nog een routebeschrijving tegoed. Tot aan Biddinghuizen, of eigenlijk de laatste kruissing op de weg ervoor, zullen jullie wel kunnen vinden op de kaart of in routeplanner. Voor verder in Biddingtown: (Roel, sorry, hij moet een beetje groot ivm leesbaarheid)

    [​IMG]

    - Vanaf de omcirkelde kruising naar de rotonde, daar rechts naar de Ford garage.
    - Dan rechtdoor door het plaatselijke winkelcentrum(pje).
    - Aan het eind rechts, en meteen schuin links.
    - Dan aan het eind links en 100 meter verder rechts, de Sportlaan op.
    - Deze uitrijden (pas op, er zit een geniepige 'verborgen' verkeersdrempel na de ingang van het sportpark) en rechtdoor het bos in.
    - Dan kun je aan het eind rechts naar de ingang van het vaarwater van Vaagroep Flevoland.

    Het beste is om de boten daar uit te laden, en de auto dan op het verharde parkeerterrein dat je gepasseerd bent neer te zetten.

    Zo weer verder met aftellen. Nu in dagen ipv weken ...:D ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  7. appieh

    appieh

    Lid geworden:
    8 dec 2005
    Berichten:
    137
    Locatie:
    Leidschendam
    route van uit richting Amsterdam

    Hoi Lex,

    Even een vraagje,
    Als je van uit richting Amsterdam komt maakt het dan nog uit of je via Harderwijk rijdt of via lelystad.
    Ik hoorde dat het op zondagen via Lelystad heel druk kan zijn ivm verkeer richting Sixflags.

    Wat is jou ervaring ?


    Groeten Albert
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2008
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Ik denk dat via Lelystad sneller rijd. De drukte voor Walibi Flevo (want zo heet het weer) komt volgens mij pas later op gang, en net niet in de richting Biddinghuizen. Ik denk dat het via Harderwijk drukker is, Dolfinarium én Walibi Flevo. Maar torpedeer me niet als je toch in de file terechtkomt, klachten bij ene meneer Eurlings ..... ;)
     
  9. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Hallo jongens,

    helaas zal het me niet lukken om naar de Subsail een varende Permit mee te nemen.......

    De WTC is klaar (én WT), maar de twee romphelften zijn gewoon niet mooi op elkaar aansluitend te krijgen. Ik heb het al op diverse manieren geprobeerd, maar er zit zowel in het horizontale als het verticale vlak teveel ruimte tussen boven- en onderhelft. En met al die pogingen is de romp er ook niet bepaald mooier op geworden. Het zal wel aan mijn gebrekkige technische kennis liggen.

    Voorlopig heb ik de romp in een donker hoekje van mijn hobbykamer neergelegd, want in eerste instantie wilde ik hem in de vuilnisbak pl... gooien. Er rustte toch al geen zegen op. Zo zaten er destijds tussen mijn betaling en het ontvangen van deze romp maar liefst 19 (!) maanden en héél veel e-mailtjes.

    Ik kom natuurlijk wel naar de Subsail, want daar kijk ik al heel lang naar uit. En die bijdrage van € 5,- blijft natuurlijk ook geen punt.

    Dit heeft allemaal ook wel weer voordelen: ik neem nu in plaats van de Permit mijn fototoestel mee (een Canon EOS 20D met 200-500 mm zoomlens), dus ik kan me daarmee lekker gaan uitleven. En nu heb ik zeker ook de tijd om uitgebreid met iedereen te praten en te kijken hoe jullie de nodige technische zaken hebben opgelost.

    Tot aanstaande zondag!

    Rob

    P.S.: als iemand nog ergens een mooie, redelijk geprijsde romp (modern type, ëénschroefs) weet te vinden waar een WTC van 10cm doorsnede en 72 cm lengte in past hoor ik dat graag...
     
  10. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Neem die romp maar wel mee, er zal vast wel iemand zijn de de oplossing heeft..... En anders heb ik nog wel een grote grijze bak waar ie in kan, maar die heb jij volgens mij ook....;)

    Douglas
     
  11. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Nog drie dagen ......

    [​IMG]

    Hallo mensen,

    Ik ben zojuist terug uit Biddinghuizen van de laatste voorbereidingen. Er hangen al twee overkappingen, de golfbrekers liggen er nu ook in, het gras is gemaaid, en proviant is ingeslagen. Het weer ziet er ook goed uit, al is zal het niet een mini-hittegolf worden als afgelopen weekend. 40% zon :zon:, 50% neerslagkans :eek:nweer:, áls er iets valt 1 tot 3 mm (kunnen we wel hebben!), graadje of 18, noordwestenwind 4 BF in de rug (blijft door de bomen niks van over..).

    Even wat huishoudelijke dingen:

    -We beginnen met opbouwen om 9:00 uur. Diegenen die willen helpen zijn dan uiteraard van harte welkom! Maar kom niet erg veel vroeger, Roel gooit om die tijd het hek pas open. De (ruim voldoende) tafels zijn al in elkaar gebouwd van de vorige dag (MMI vaardag) en hoeven alleen opgestelt te worden. s'Middags moeten we ze dan wel uit elkaar halen en opruimen. Verder bekijken we die ochtend of er tenten nodig zijn om droog te kunnen staan, die moeten dan eventueel ook nog in elkaar gezet worden. Voor diegenen die een trauma opgelopen hebben van de party-tenten van vorige jaren, dit zijn goede grote tenten, compleet én met handleiding ...

    -De dag begint 'officiëel' om 11:00, zijn we eerder klaar dan eerder. Om 16:30 is het einde, waarbij we waarschijnlijk rond 16:00 beginnen met opruimen.

    -Voor de inwendige mens is er koffie, thee, blikjes fris, en ik heb wat rollen koeken rond zien zwerven. Rond het middaguur wordt er weer een pan soep gemaakt. Een lunchpakketje dien je verder zelf mee te nemen.

    -Frequentiebeheer gaat weer met het bekende frequentiebord met knijpers. Knijper weg = frequentie bezet.

    -Links komt een met boeien en/of lint afgezet gedeelte voor 'targets', het havendeel en het grote vaarwater ervoor is ons territorium. (Langs deze afzetting gaat waarschijnlijk een Staafmixer mer Drijfvermogen patrouille varen .... )

    Tot zover de mededelingen, weer verder met aftellen...:D Iedereen succes met accu's laden gewenst, en met de laatste afstellingen. Gaat weer een leuke dag worden, tot zondag!
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo
    sjit accu's
    ik moet nog nieuwe zender accu's halen
    door het vele werk gewoon vergeten
    dus straks maar effe snel een doosje halen
    als het goed is komt mark ook mee
    met een stel geeltjes,blauwtjes en een micro roodje

    groeten raf
    ps de auto gaat weer goed vol zitten hahaha
     
  13. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Waarom verbaast me dat nou totaal niet ... ?!! :cool:

    @Danny,

    Het zit je weer niet mee dus, sterkte!

    ------

    En in reactie op een vraag van Ronald, er is stroom aanwezig. Ook makkelijk voor diegenen die de accu's moeten naladen, of hun zender onderweg aan laten staan ..... (sorry, kon het niet laten..;))
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2008
  15. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    tja,

    let dus ook op de fototoestellen, en fotorolletjes danwel memory.
    (altijd een zwak punt van mij..)
     
  16. vir niks ni bang ni boot

    vir niks ni bang ni boot In Memoriam

    Lid geworden:
    14 jan 2005
    Berichten:
    221
    Locatie:
    pingjum-friesland
    hoi lex
    voor de statestiek is hier nog een persoon met twee boten , Pierre Nijboer uit coevorden hij wou zondag ook komen.
    groeten fred
     
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Ehhh.... stroom...
    O ja: komt bij ons uit de windmolens.
    Geen wind = geen draaiende molens
    geen draaiende molens = geen stroom

    Ter geruststelling: staafmixer met drijfvermogen is nog steeds buiten bedrijf.
    Nieuwe motoren liggen reeds in Bussum, maar nog geen gelegenheid gehad om ze te halen... drukdrukdruk, gekkenhuis!
     
  18. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    983
    Locatie:
    st Michielsgestel

    ow........

    een stilliggend "target" dat maakt t lekker makkelijk

    ;-)

    BANZAAI !!!!
     
  19. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Niet te hard roepen Jan .... Ik hoorde woensdag al mensen met glimmende oogjes praten over "een rol kippengaas" en "torpedo-net". :D :D Maar dan sluiten ze zichzelf al op, en heeft uit het water blazen geen zin meer! :cool:
     
  20. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    de naam zegt het al :

    kippengaas, daarachter vindt je iedereen die zich wat "chicken" voelt.
     

Deel Deze Pagina