Seawolf van Robbe

hallo hein

aangesloten op een los accu pak met een servo tester en een servo als belasting
meteen flikkeren die 2 lampjes en was hij terug ontregeld
na het regelen en resetten trok hij ineens het accu pack leeg
de servo ging haast helemaal uit de haak staan
de servo had ik eerst met de tester in midden stand gezet
na het aan sluiten aan de ltr 5 draaide hij een kant uit maar niet tegen de eind stoppen
hij reageerde wel maar dit voor 5 sec en dan was de 3 amp van het accu pack er doorheen

morgen nog eens proberen nadat het pak terug geladen is

gr raf
 
Raf,

ik zou toch eens dringend contact met Norbert opnemen, wat jij nu schetst is echt niet normaal! Ik heb een LTR 5.1 en 5.3 in gebruik, die trekken echt niet meer stroom dan een ontvanger! Dat de printplaat van dat ding überhaupt 5 ampère aan kan zonder dat er iets gaat roken sta ik van te kijken!
 
Raf,
ik heb eenmaal kortsluiting gehad in een regelaar, door eigen schuld, en dan brand een print baan door.
Norbert zij dat dat print baantje speciaal daarvoor is.
Hij heeft dat toen gerepareerd en de regelaar zit weer al 20 jaar in de boot.
Maar jou branden ook vaker motors door.
Van de week schreef je dat er een compleet vast gesmolten was.
Ik zou als ik jou was eens alle kabels losmaken en dan stuk voor stuk opnieuw nakijken en vast maken.
En maak dan eerst één boot in orde maken en als pas die helemaal in orde is pas de tweede boot.
En zo het rijtje afwerken.
En geen 6-8 boten tegelijk.
Dat is gewoon vragen om moeilijkheden.
Op deze manier moeten we straks de brandweer bij de treffens hebben i.v.m. met brand in jouw boten.
Zijn de ontvanger en snelheids regelaar nog niet gesmolten?
Kijk de boel goed na dit is niet leuk als alles verbrand zo.

Hein
 
hallo

de boten waar ik normaal mee vaar zijn af
het principe is allemaal gelijk en er zit hetzelfde in
behalve het stuur printje in de u2540 en dan die ltr 5.3
er kunnen geen kabels verkeerd zitten want alles is techt toe recht aan of de ontvanger of voeding

1 accu voor de motoren volledig gescheiden
1 accu voor de pomp en de 5 volt boord spanning
de ltr heeft met zijn servo een eigen spannings stabilisator omdat deze reeds zoveel stroom trok

het probleem met deze ltr is ook dat als ik hem aan zet (zelfs nu hij UIT de boot is) en op dezelfde tafel lag als daarstraks weer ontregeld is
er zit alleen een servo tester aan voor het signaal
een accu 4.8 volt
en een servo
er kan dus niets verkeerd aangesloten worden en of storing door slechte ontvangst

ik zie wel als norbert terug in mol aan wezig is

gr raf
 
1 accu voor de motoren volledig gescheiden
1 accu voor de pomp en de 5 volt boord spanning

Volledig gescheiden is het nooit; de min van de ontvangerstroom staat altijd via de vaarregelaar in verbinding met de min van de vaaraccu. Tenzij je een regelaar met opto-coupler gebruikt, maar ik neem aan van niet.

Maar dat zal met jou storing niets te maken hebben, dat zal naar wat ik lees toch echt in de LTR5 zitten.
 
Raf,
kijk eens heel goed bij de punten waar de kabels worden gesoldeerd.
Zit daar niet ergens een verbinding die er niet moet zijn?
Daar had ik toe ook de kortsluiting door.
Bouw dat ding niet meer in voordat Norbert hem heeft nagekeken.
Succes.

Hein
 
hallo

er zit nu voorlopig terug een ltr3 in
dat werkt van alles nog het eenvoudigste
nu heb ik wel geen diepte regeling meer en op periscoop varen zit er ook niet in maar nu kan ik er tenmisnte mee varen

wat die draadstang betreft ik heb het niet op die dingen
als de 6 kant los komt heb je het vlaggen (al kan mark er langs onder aan)
maar komt die draadstang binnen in de boot aan het mee draaien dat is ze nog zo maar niet effe open

gr raf
 
pomp zit erin.

maar ik moet toch nog wel wat veranderen.
aansluitpunten voor de slang zijn een stuk dikker.
pomp stoort gruwelijk op mijn snelheidregelaar.
en nog wat kleine dingen maar dat is peanuts
 
hallo marc

zaten er geen ontstoor setje bij ???
normaal zat er een setje met condensatoren mee bij de pomp

gr raf
 
zaten er niet bij raf.

wel verloop nippels (dus probleem met de aansluitingen waarschijnlijk al grotendeels opgelost)
en kabelschoentjes.
en die condensators soldeer ik wel van een andere moter maar hoe soldeer ik die aan het huis van de pomp ?
 
hallo marc

de pomp heeft ergens in de behuizing een putje en daar kan je na eerst wat opruwen je behuizing aan de condensatoren vast solderen ( je ziet daar de motor zitten)

gr raf
 
Zo heb ik de graupner ( die bij marc direct kapot ging ) ook ontstoort.
Een stuk van de motorbehuizing eraf gedremeld, en zo de condensatoren erop gesoldeert.
Ging er in het begin ook vanuit dat ze ontstoord waren...........tot dat mijn boot kuren kreeg bij het pompen.
 
hallo

bij de kavan pompen is er dus een gaatje voorzien
je moet er wel met een dremel of een vijltje het metaal wat opruwen maar dan heb je ook een stevige soldeer las
doe je dit niet dan kan door dat de las niet goed is dit voor storingen zorgen
door dat het net niet raakt kinnen daar volkjes ontstaan

gr raf
 
De kavan mischien wel, de graupner heeft dit dus niet en is geheel in plastic gegoten.
Kwestie van motorhuis vrijmaken en gewoon opruwen.
het soldeer heeft dan meer en een beter hechtoppervlak.
 
pomp is ontstoord en werkend
watermelder werkt.
nog wat draden inkorten
antenne wegwerken
pomp beter passend maken dmv een paspen
en dan maar weer afwachten wat we weer tegenkomen


ps de graupner pomp ook even open gemaakt.

en inderdaad de as door het tandwiel heen gevreten.
klont lijm er op en ik zie wel wat ik er mee ga doen
 
Back
Top