Hoi,
Vandaag lekker gevlogen met mijn S30! Helaas was de pret van korte duur,... toen ik uit een waterval het toestel weer recht zette op 10 meter hoogte en een beetje gas gaf vloog de kockpit eraf en de stukken motorsteun en motorkap vlogen in het rond! Na een noodlanding gemaakt te hebben (alles nog wel heel gehouden met deze landing gelukkig!) maar even de schade opnemen. Blijkt de hele motor aan gort te zijn! De zwarte plaat waar de 4 bevestegings schroefen in gaan is bij en rond het lager compleet afgebroken! Nu zie ik ook dat dit eigenlijk maar een beetje fragil geheel is omdat het alu op deze plek erg dun is en hier de meeste kracht op komt te staan met 3D vliegen (meskant, waterval, ect,ect).
Het is eigenlijk gewoon een ontwerpfout van de A30 serie,s, of de andere serie,s dit ook vertonen weet ik nog niet.
Nu ik dit gezien en meegemaakt heb voor mijn geen Hacker motoren meer, hoop dat mijn A50-14S in mijn S50 dit niet gaat vertonen!!
Heb Hacker al een mailtje gestuurd hierover en zal deze week nog wel een reactie krijgen.
Wil niemand bang maken maar zal dit toch na elke vlucht even goed in de gaten houden!!
Mvg, Benjamin Wassink