Sebart Mini Avanti S met Kingtech K45G

Berto

verslagschrijvers
Forum veteraan
Nu de Jet Legend T45 Goshawk lekker opschiet heb ik de tijd gehad om een andere doos te openen.

En wel de Mini Avanti S van Sebart welke voorzien zal worden van een Kingtech K45G.

Alvast een paar fotootjes:
Mini Avanti S (001).JPG

Mini Avanti S (002).JPG

Mini Avanti S (004).JPG

Mini Avanti S (003).JPG


Het meeste heb ik al wel binnen, Grumania Jets pijp, Graupner DES586BB servo`s, PowerBox Systems sensor switch, PowerBox Systems Gyro 3e, Hacker LiPo`s & LiFe`s en binnenkort ook de Kingtech K45G.

Als tank zal een CMjets tank erin komen welke in samenwerking met mij door Carlos gemaakt zal worden om een zo groot mogelijk volume te verkrijgen.

Verder zijn er wat kleine zaken welke aangepast zullen worden in aansturing en dergelijk maar dat word gaandeweg wel duidelijk.

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Stabilo`s met de servo`s:
Mini Avanti S (005).JPG


Modificatie, Robart hinges:
Mini Avanti S (006).JPG


Links de modificatie, recht zoals het geleverd word:
Mini Avanti S (007).JPG


Zo zit de servo:
Mini Avanti S (008).JPG
 
Dit ga ik zeker volgen! Ik ben nog op zoek naar een mooie kist voor mijn kolibri T25 en deze staat wel hoog op mijn verlanglijstje. Ben zeer benieuwd naar de vlieg eigenschappen.
 
Deze kist vliegt prima, heb er al enkele zien vliegen en iedereen is er zeer te spreken over.
Wel vindt ik persoonlijk 2kg stuwdruk te weinig voor de Mini Avanti S als turbine kist, EDF is dan goedkoper voor hetzelfde vermogen/vliegtijd.

Vandaar ook dat de meesten een K45G inbouwen.
 
Mijn Kolibri heeft 2,7kg stuwdruk. Maar jij denkt dat dit toch te weinig zou zijn. Wel jammer aangezien ik dit wel een mooie kist vind.
 
2,7Kg dat scheelt alweer de helft :)
En is zeker niet te weinig.

Hij wordt ook gevlogen met de JetCat P20, daar is de jet ook voor ontwikkeld en ook een ombouwset voor verkrijgbaar en dat werkt ook prima.
Maar persoonlijk vindt ik dat minder vliegen (en diverse klanten ook, ook deze), de EDF versie heeft dan dezelfde prestaties voor een stuk lagere prijs.

Op JP vloog de P20 en EDF versie naast elkaar en dat verschil is heel klein.
Een K45G doet dan net even meer waardoor je echt het gevoel hebt dat je een turbine kist vliegt ipv een EDF.

Maar als je toch een Kolibri hebt liggen dan is dit een prima kist daarvoor ;)

Grt,
Berto.
 
De Grumania Jets pijp en de Kingtech K45G turbine moeten ergens in de romp komen:
Mini%20Avanti%20S%20(009).JPG


De pijp ligt er al, de inlaat kan eraf dan kan de pijp erin, dan kan de inlaat er weer op.
Word straks nog een beetje geklooi om deze vast te schroeven maar als het eenmaal zit hoeft het niet meer los.
Nu hangt alles nog los omdat ik nog maar aan het passen en meten ben.

De turbine houder moet ook iets verbreed worden:
Mini%20Avanti%20S%20(010).JPG


En 2ltr als tank? Ah, het kan wel pas gemaakt worden :D
Heb de inlaten losgesneden daar win je al weer wat ruimte mee, de tank kan niet zolang zijn want dan komt ie tegen de cockpit aan.

Hij zou nog wel omlaag kunnen als ik de plaat hieronder weg haal.

Maar al zou ik dat niet doen dan moet er nog wel een tank van 1 ltr makkelijk in kunnen:
Mini%20Avanti%20S%20(011).JPG
 
Mooi om te zien Berto.
Als mijn viper tegenvalt of als ik een foutje maak.
Dan weet ik al wat mijn volgende kist word.
Mits mijn k45 heel blijft natuurlijk.
Hoop niet dat ik de 1 op de 10 word.
Gr,
Arjan Gr.
 
Hee Arjan,

jij ook hier :D

Jij maakt geen foutjes en geniet nog heel lang van die Viper Jet :thumbsup:
En anders hoor ik het wel ;-)

Heb je nog meer gevlogen met het Vipertje?


Grt,
Berto.
 
Berto,
Volg ook al een tijdje het draadje op rc universe over de avanti mini.
Omdat dit gewoon een prachtig kistje is.
En zeker als je kijkt wat hij kost.
Ze zijn er ook heel tevreden over.
En klopt inderdaad een p20 in deze kist is veel te weinig.
Het vliegt maar je heb echt niet het turbine gevoel het gaat niet hard genoeg.
Nu hoop ik wel dat dit kistje de k45 aan kan.
Het is natuurlijk zo dat je alles kapot kunt krijgen.
Dus gewoon vliegen met verstand niet vol gas aanduiken.
Dan zal het vast wel goed gaan.
Is het landingsgestel wel een stukje verbetert?
Er komt natuurlijk wel iets extra gewicht op te staan omdat alles een stukje zwaarder word.
Edwin gaf de tip dat je het bouwverslag op dit forum gestart was.
Heb nog maar 1 middag mogen vliegen met de viper jet.
Het veld is daarna een drama geworden.
Ze zijn volop met de aanleg van de hoogwater geul bezig.
Gr,arjan
 
Vliegen al aardig wat rond met een K45G, en elk model heeft zijn beperkingen.
Zou ook niet mijn Rebel met vol gas ui teen duik willen trekken, dat kost een keer je kist en dat zal met deze net zo zijn.

Ben begonnen met de tank layout voor CMjets, volume zal tegen of wat onder de 1,5ltr zijn:
Mini%20Avanti%20S%20(015).JPG


Past prima zo:
Mini%20Avanti%20S%20(016).JPG

Mini%20Avanti%20S%20(017).JPG


Net niet tegen de Kingtech K45G aan:
Mini%20Avanti%20S%20(018).JPG

Mini%20Avanti%20S%20(019).JPG


De bovenzijde zal wat afgerond moeten worden:
Mini%20Avanti%20S%20(020).JPG


Anders loopt die tegen de cockpit bak aan:
Mini%20Avanti%20S%20(021).JPG


Grt,
Berto.
 
Tankie maken Berto:) werk goed heb me smoketank ook zelf gemaakt het voordeel er van is dat het past als een oester:thumbsup:

Ps ik hoor wel als me fod er is:cool:
 
Het zou mooi zijn als je een tanktje kunt maken die iets groter is dan 1 liter.
Vond mijn vliegtijd net krap genoeg.
Nu had ik mijn pijp niet goed geplaatst dus misschien gaat mijn verbruik iets naar beneden.
Moet er wel bij zeggen dat het mij niet zo heel snel hard genoeg gaat waardoor de gashendel vaak op volgas blijft staan.
 
De tekening van de tank is gisteren verstuurd naar de bouwer ervan, de inhoud zal +/- 1,5ltr zijn (zonder afrondingen zat hij tegen de 1,6ltr).
Dus verwacht dat dat een mooi maatje is voor de K45G in de Mini Avanti S.

Grt,
Berto.
 
Back
Top