Sebart Mini Avanti S met Kingtech K45G

Ja, één van mijn klanten heeft hem al bijna vlieg klaar met deze set-up.

Hoi,

Ik ben ook bezig met deze set-up
Servo's reeds ingebouwd
Ik ga ook ff wachten op de op maat gemaakte tank.Dan bestel ik de pijp,tank en de uat tegelijkertijd.igyro 3e onderweg
Over een paar maanden gaat de bestelling voor de k45 dr uit.

Hee Kevin,

goed te horen, aan de tank word gewerkt dus hoop snel al iets te kunnen laten zien.

Zelf vandaag ook weer wat aan het spelen geweest maar niets echt de moeite waard om te laten zien.

Grt,
Berto.

De mal voor de mini Avanti S tank is klaar, volgende week ergens zal de eerste tank voor mij gemaakt worden:
Mini%20Avanti%20S%20(022).JPG

De aansturing van de hoogteroeren, wil hier nog andere boutjes voor gaan gebruiken:
Mini%20Avanti%20S%20(023).JPG

En op de kist:
Mini%20Avanti%20S%20(024).JPG

Scharnieren in het kielvlak:
Mini%20Avanti%20S%20(025).JPG

Het richtingsroer en de aansturing zitten, ook hier word het boutje nog vervangen:
Mini%20Avanti%20S%20(026).JPG

De boutjes die erbij geleverd zijn zijn verzonken M2 boutjes met kruiskop en een mm of 10 lang.

Daar ik alu ball links heb toegepast zijn deze iets te kort, de lock moer zit vlak met het bouteinde. Tevens is een verzonken kop niet echt nuttig in deze set up.
Ik wil er inbusboutjes gaan plaatsen M2 met een lengte van 12mm.

Heb de locatie van de hoogteroer stekkers wat aangepast, de oude zitten precies voor de servo arm :confused:
Mini%20Avanti%20S%20(027).JPG

De staart is hierbij vrijwel klaar, even de draadjes beschermen en dan gaan we een start maken met het monteren van de pijp en turbine.

Hey Berto, goed bezig. Mijn Avanti S is al een tijdje klaar maar het weer heeft het niet echt toegelaten om hem in te vliegen. :-(
Ik lees hier meerdere keren dat de P-20 niet voldoende zou zijn. Zou ik jammer vinden, want ik heb hem wel met de P-20 gebouwd.
Ach ja, we zien wel !

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, dat zie jij toch zo ;-) klein kissie dus kleine stekkertjes :-)
Tot vanavond.

Hee Davy,

Het weer is niet echt best nee.
De mini Avanti S vliegt met een P20 prima, maar niet echt als een turbine jet. De EDF versie doet er dan niet voor onder.

Vandaar dat ook de meesten hem bouwen met een zwaarder motortje.

Maar we zien hem op JOP wel rondlvliegen die van jou, je zal vast wel weer een paar minuten vrij krijgen tussen het spreken door ;-)

Grt,
Berto.

Berto,
Gebruik je normale epoxy om de gfk ruder horns in de roeren te lijmen?
Vind het soms best wel een beetje link omdat soms de verhouding net niet goed is waardoor de epoxy niet echt goed uithard.
Het blijft soms nog een klein beetje kleven.
Of heb je daar een andere speciale lijm voor gebruikt?
Heb je een stekker verbinding tussen het hoogte roer servo en de ontvanger in de romp gebouwd?
In principe kun je toch ook gewoon de servo kabel kunnen verlengen of zie ik dat vekeerd?
Heb zelf meer vertrouwen in een soldering dan een stekkerverbinding.
Of blijft het hoogte roer demontabel?
Gr,
Arjan

Arjan, ik spreek even wat betreft die van mij.
Ik heb de bijgeleverde scharnieren gebruikt. Nu moet ik bekennen dat ik niet meer weet of het van die papieren waren of toch van die ronde ? Voor de normale scharnieren is epoxy toch het beste. Goed mensen is de boodschap. Wat we in "de oude tijd" ook deden als extra zekerheid, is dan nog een naaldje van boven naar onder door de scharnier steken... :-)
Als je het servo pakket bij de Mini Avanti S mee koopt, dan steken er zeer lange servokabels bij, die door een buisje in de romp worden gestoken en achteraan, netjes van de turbine buis af, er weer uitkomen. Net zoals Berto heb ik dan de stekker in de zijkant gelijmd. Mijn hoogteroer is gelijmd, niet demontabel. Volgens de handleiding moet je het gewoon met een klein schroefje doen door de carbon buis, maar die oplossing vond ik niet ideaal.

Gr,

Davy

Laatst bewerkt door een moderator:
Davy,
Heb in alle kisten die ik gebouwt heb de scharnieren vervangen voor de kavan scharnieren.
Dit omdat ze gewoon echt een stuk beter zijn.
behalve de laatste dat was een e-flite shoesstring daar had ik echt geen zin in.
Dit waren papieren dingen volgens mij heb ze erin gestoken en met seconden lijm vastgelijmt.
Dat op aanraden van een clublid die er van overtuigd was dat er niks mis mee is.
Heb deze kist nu bijna 2 jaar en nog geen last nu kan me deze kist nou ook niet zo heel veel schelen.
Maar het is altijd wel een gedoe om ze er netjes in te krijgen.
Zeker met een arf kist die netjes moet blijven.
Heb al een paar keer gehad dat er toch een grotere spleet te zien is.
Wat natuurlijk de vliegeigenschappen nadelig kunnen beiinvloeden.
Zelf lijm ik in een houtbouwkist de scharnieren gewoon vast met houtlijm er is er nog nooit 1 losgegaan.
En houtlijm kun je heel makkelijk verwijderen je hebt niet snel last dat er lijm in de gaatjes gaat zitten van het scharnier.
Heb op het veld al verschillende manieren gezien dat mensen in een arf kist dikke sate prikkers er door heen maken.
Echt geen gezicht een spelt is dan de beste en de netste oplossing.
Mijn vraag ging eigenlijk over de horn die aan de stuurvlakken gelijmt zijn.
Maar het is helemaal duidelijk over de stekker.
Ik ben altijd van zoveel mogelijk solderen zodat er nooit geen stekker los kan komen.
En dan zeker niet een stekker die misschien niet langer te zien is.
Maar bedankt voor de info het is altijd leuk wat voor verschillende meningen mensen hebben.
Heb donderdag mijn k45 nog even gestart maar het is toch wel indrukwekkend wat er uit zo,n klein ding komt.
Had namelijk de pijp niet goed qua maat voering te ver over de turbine heengeschoven waardoor je minder stuwdruk kunt krijgen.
Het lijkt er op dat hij inderdaad krachtiger is dus ben zeer benieuwd nu nog een goed veld het is echt bagger.
Regen en klei grond gaan nou eenmaal niet goed samen.
Gr,
Arjan

Ik gebruik 5 min epoxy voor het verlijmen van de stift scharnieren en GFK hoorns.
Beetje in een bakje doen, mengen en in de openingen proppen, dan de hevels of scharnieren (hierbij beetje vaseline op het scharnierpunt doen) en erin steken maar.

De hevels ruw ik vaak nog iets op en op het roer plak ik deze af met een mm of 2 a 3 om de hevel heen.

Zelf wil ik eigenlijk altijd de optie openhouden om de stabilo's te kunnen verwijderen je weet maar nooit.
De klant wil ze eigenlijk ook vastgelijmd hebben.

Ik wil ze eigenlijk net monteren als bij mijn Pirotti Rebel.

De buis zit daar in 1 helft vast, de andere wordt met 1 inbusboutje vast gezet in de buis.
Kan hierbij ook mooi.

Vindt die bijgeleverde scharnieren niets, ik weet dat ze veel gebruikt worden maar is niet mijn ding op zo'n kist dus vandaar het gebruik van gewone of stiftscharnieren.

Evenzo de aansturing, vind het net niet dus vandaar het gebruik van M2 kwiklinks en ball links.

Wat betreft solderen of stekker is dat ieder zijn keus.
Ik hoor vaker dat ze gee n vertrouwen hebben in stekker verbindingen maar een slechte soldeer verbinding is ook niks. En onder 1 stekkerverbinding op de ontvanger kom je nooit uit ;-)

Heb op al de jets stekkerverbindingen toegepast en dat werkt feilloos.

Grt,
Berto.

Dan moet je aardig snel werken met 5 min epoxy.
Moest dit voor de eerste keer met mijn viper doen vond dit best nog wel een precies werkje.

De kavan scharnieren zijn de beste en de gemakkelijkste en inderdaad je kunt deze heel makkelijk van elkaar af halen.
En zeker bij deze kist dan had ik ook nooit de bijgeleverde scharnieren gebruikt.

Een stekkerverbinding is op zich niks mis mee zolang deze maar niet loslaat.
Deze verbinding zit niet in het zicht maar als je deze op 1 of andere manier kunt blokkeren dan is er niks mee.

Gr,
Arjan

Nee hoor, binnen 5 min :hammer:

Gewoon maar een klein beetje aanmaken en 3 scharnieren per keer doen, en dan ook nog per kant.
Dus eerst in het roer lijmen, drogen en dan pas in bv. het stabilo lijmen, althans zo doe ik dat.

Dat blokeren komt wel goed, beetje smeltlijm/kit erop/tussen en het laat zeker niet los.
Op gewone stekker verbindingen gebuik ik zo`n safety clip,

Grt,
Berto.

Back