sebart wind S 50E

hoi hier een draatje van de bouw van de sebart Wind S 50E geleverd door Natterer Modellbau dinsdag besteld vrijdag binnen.

Setup gaat is geworden:
motor: Natterer Modellbau - Torcster Brushless Red N5065/6-390 430g 192170
regelaar:HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC
Ubec:HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5A (8-40v) SBEC for Lipo
Accu:HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 4500mah 6S 35~70C Lipo Pack

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet ff gauw morgen invliegen he ;)

Wel ff de bijgeleverde kwiklinkjes ff vervangen voor goede kogellinkjes :teacher:

Mooie kist :thumbsup:

Laatst bewerkt:
eerste probleem tegen gekomen gat in de ailerons zijn 19*36mm hitec servo's passen niet in de ailerons de mini's zijn te klein en de stadaard te groot moeten er nu speciaal 2 JR DS 3201 in? ga maar even kijk hoe dit op te lossen.

Laatst bewerkt:
mooie kist dre
een mooi aanwinst voor op t veld
maar wel opletten met lessen he
zie hem binnenkort wel in t echt

full

Lipo's ook besteld nu maar hopen dat het net zo snel gaat als de rest.

Zo juist de regelaar binnen gekregen uit Hong Kong nu hopen op een uurtje droog weer kunnen we hem testen.

ben benieuwd! welke servo's zijn er nu uiteindelijk ingekomen?
ben ook aan het twijfelen om deze kist aan te schaffen, al vind ik de angel 50 een pak mooier( maar is dus wat ouder) ik zou niet weten wat er beter ofzo aan zal zijn:)

ben benieuwd! welke servo's zijn er nu uiteindelijk ingekomen?
ben ook aan het twijfelen om deze kist aan te schaffen, al vind ik de angel 50 een pak mooier( maar is dus wat ouder) ik zou niet weten wat er beter ofzo aan zal zijn:)

op de hoogte en ailerons hitec 225MG de gaten in de vleugels van de ailerons aangepast. Ook de bijgeleverde kogellinks niet gebruikt eigen beproeft consept gebruikt twee kogellinks met draadeind en koolstof 0,0mm speling.

Richtingroer Hitec 5475MG push pull systeem.

Foto's volgen morgen. nu weer werken.

Heb hem inmiddels een jaar, en ben verschillende keren van setup geswitched. Nu de ideale gevonden.

Kist is de fijnst vliegende uit mijn vloot! Succes!

Probleem wind S

Ik heb een probleem met mijn wind S 50E. Ik ga proberen om het probleem goed te beschrijven en morgen of over morgen zal ik ook een filmpje plaatsen.

Het probleem is dit : Het toiestel vliegt mooi en strak tegen een matige snelheid. als ik dan ful up geef( uitslag is +- 16mm ) dan kapt het toestel ALTIJD agressief rechts weg. dus van horizontale vlucht naar meskant.

Als ik op de grond vol up geef is er niets vreemds te zien
  • Geen verschillende uitslagen op het hoogteroer ( twee servo's)
  • Geen aileron die mee gemixt is of ook maar beweegt(uitslag van aileron is ook maar iets van een 16mm als ik ful uitslag geef rolt hij heel rustig )
  • Het zwaarte punt is bijna perfect (een beetje naar voor )
  • ook lijken de servo's onder belasting evenveel druk te geven. (Futaba S9650)

woensdag meten we de instel hoek nog eens na om dat een zeer ervaren club lid lijkt te denken dat dit neutraal of licht negatief is. ( ik weet ook niet of dat dit effect kan hebben maar we raken een beetje uitgedacht wat oorzaken betreft.

Mijn vraag aan jullie is dus of jullie nog oorzaken kunnen bedenken die dit gedrag zouden kunnen verklaren.

bedankt Steven

Klinkt als een tipstall.

even wat ideeen
Zit er geen verdraaiing in je vleugel?
Is er iets aan de vorm van een vleugeltip veranderd?

mijn angel die doet het zelfde is volgens mij gewoon een tipstall maar een wind is ook geen 3d kist en met f3a figuren heb je volgens mijn weten geen full-up nodig ;-)

mijn angel die doet het zelfde is volgens mij gewoon een tipstall maar een wind is ook geen 3d kist en met f3a figuren heb je volgens mijn weten geen full-up nodig ;-)

Natuurlijk had ik een antwoord als dit verwacht. Het ervaren club lid waar over ik sprak vliegt sinds +- 30 jaar en heeft ook in zijn collectie een Angel.

Het gedrag van het toestel is dermate extreem dat hij me er niet meer wil mee laten vliegen zonder dat we een oorzaak vinden.

nogmaals uitslagen zijn 16mm ( geen 3D rates) en het toestel breek niet een beetje uit naar rechts zoals bij de wind s van een club lid ( die met veel grotere uitslagen vliegt) maar echt een slag van 90° ook in een looping is er de neiging om er constant uit te rollen natuurlijk minder extreem maar ze is er.

full up is idd niet nodig als alles goed gaat maar ik hoop dat je begrijpt dat er op deze manier geen vertrouwen in de kist is. Daar naast weet ik dat als deze kist niet te vertrouwen is ik beter stop met de hobby want dan is er geen enkel toestel te vertrouwen.

Naar welke vleugel kijken we dan of maakt dat niet uit.

Van een afstandje recht van voren en/of recht van achteren naar allebei de vleugels kijken en kijken of je iets van asymetrie kunt ontdekken. Als je dan langzaam door je knieeen zakt, kun je kijken of bijv. de achterlijst symmetrish onder de vleugel tevoorschijn komt.

Het ziet er een beetje uit of je ochtendgymnastiek voor je vliegtuig staat te doen :p, maar dat moet dan maar even.

Morgen aan de ochtendgymnastiek dan.
voor zij die het willen zien. is gefilmd met een telefoon en is dus moeilijk zichtbaar

Op 23 seconden kan je het nog iets of wat zien. ik geef ENKEL up

Toestel is in climb-out, heeft een stijle klimhoek en hij heeft duidelijk last een tip stall op het eerste gezicht.

1.Eventueel je vleugeltip washout geven (tip negatief verdraaien dus aanvalsboord richting grond). Kan alleen met ribben + folie bewerkte vleugels.

2. Je kan testen of het een tipstall is door je vleugel aan te passen, zorgt dat de vleugel eerst stalt aan de romp. Je kan een proefopstelling maken door een balsastrook op de aanvalsboord tegen de romp te monteren over enkele centimeters. Door de verstoring van de lucht (door die balsastrook) zal de vleugel eerst stallen aan de kant van de romp waarbij hij zijn neus naar beneden zal richten bij een stall.

Stevo

Laatst bewerkt:
Back