Sebas' HPI Baja 5B SS

Ik kan je niets aanraden, het is een kwestie van smaak ;)
Let er wel, gezien je leeftijd, op dat het een dure hobby is en je misschien beter (als je dat nog niet gedaan hebt) met een kleine nitro auto kunt beginnen. Zo ben ik ook begonnen :)

hallo ik kan misschien een keer naar jou komen als ik ook een baja5t/b heb... (binnenkort)
welke raden jullie mij aan??? baja 5t of 5b ss ???

alvast bedankt!!

wat voor een auto heb je nu, rij je al met iets rond?
als je nog echt geen ervaring heb raad ik je een elektro auto aan.

en wil je toch een baja raad ik je een 5b aan. waarom als je ergens tegenaan knal, zijn je ouders iets minder geld kwijt dan bij een 5T.

Laatst bewerkt:
wat voor een auto heb je nu, rij je al met iets rond?
als je nog echt geen ervaring heb raad ik je een elektro auto aan.

en wil je toch een baja raad ik je een 5b aan. waarom als je ergens tegenaan knal, zijn je ouders iets minder geld kwijt dan bij een 5T.

ik heb al een firestorm10t nitro van hpi en een kyosho birel kart

ervaring met de baja heb ik heb er al een paar keer mee gereden....

Ik heb ze van mijn baja's afgehaald. Levert voor mij geen voordelen op. Alleen maar last mee gehad, 2 keer uitgevallen omdat dat stomme ding ingrijpt als het niet nodig is. En als je storingsproblemen hebt met je ontvanger en je baja neemt de benen, kun je drukken wat je wil maar gebeurt er niks. Goede failsafe instellingen is voor mij genoeg. En zorgen dat je mechaniek in orde en zuiver is.

Begrijp ik nou goed dat jij een failsafe belangerijker vind dan een killswitch ?

ik heb al een firestorm10t nitro van hpi en een kyosho birel kart

ervaring met de baja heb ik heb er al een paar keer mee gereden....

dus duidelijk wil je nu een baja.
maar wat ik al zij, het zijn allebei goede auto's alleen de 5t heeft iets meer onderdelen zo als die body en de delen om die body vast te zetten.
wat dan ook weer kapot kan gaan.

als je een 5b neem heb je een auto die oke, kaal is maar er zijn ook iets minder delen die kapot kunnen gaan.

waar gaat zelf je interesse naar uit?

Mja, ik dacht dat je hier al een (aantal) topic(s) over geopend had.
Misschien is het beter om het daar te bespreken.

Begrijp ik nou goed dat jij een failsafe belangerijker vind dan een killswitch ?

Juist.

De toevoeging van een killswitch vind ik niet zo groot. En omdat ik er tot 2 keer toe last van gehad heb op momenten dat ik dat juist niet kon gebruiken en er weinig aan de hand was, heb ik ze eraf gehaald.

bv. Ik heb gereden met spektrum dx2 en later met een dx3r, waarvan de ontvangers moeilijk tegen hitte kunnen, en hebben dan iets meer moeite met de ontvangst op wat grotere afstand, wat gebeurd er dan, juist je killswitch laat je auto afslaan. Dat is natuurlijk niet zo erg, maar voordat je dan eens uitgezocht hebt waar het aan ligt, ben je weken verder. Als dat dan vaker gebeurd in een wedstrijd weet je helemaal niet meer wat er loos is. Je hebt dan nl. niet de tijd om het eens op je gemak uit te zoeken. Als die killswitch er niet opgezeten had maar een goed ingestelde failsafe, had die failsafe ingegrepen en mijn wielen rechtgezet en het gas eraf gehaald. Daarmee had ik dus geweten dat er iets mis was met mijn ontvangst. En was er ook niks ernstigs gebeurd.

Wanneer denk je je kilswitch gegrond nodig te hebben? Ik denk alleen als je gas op een meganische manier blijft hangen. Nou denk ik dus als je zorgt dat je spullen normaal in orde zijn en vooral schoon, dat dat dus niet voorkomt. Alle andere problemen zijn met je failsafe op te lossen.
Nou word er ook gesugereerd dat de meeste (zo niet alle) baja's met zo'n ding rijden. Ik dus niet, en om eerlijk te zijn ken ik er nog wel een heleboel die zonder rijden. Zelfs denkt ik te weten dat als er een 50 tal bigscalers op een meeting of wedstrijd zijn er geen 5 zijn die er wel een gemonteerd hebben.

Maar dit zijn mijn ervaringen ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich geruster voelen met een killswitch erop, en dat dan juist zeker moeten doen.

Als je op een zandvlakte gaat rijden kun je er niet op vertrouwen dat je gas systeem mechanisch in orde blijft. Zonder killswitches waren Dennis en ik onze baja's alleen vandaag al 2x kwijt geweest. Het mooie van een killswitch is dat deze niet redeneert als de meeste failsafes (als storing->dan gas dicht) maar (als goed ontvangst->ontsteking aan).
Omdat de killswitch ervoor zorgt dat de motor standaard "uit" staat is dit wel degelijk veiliger.

Anyway ontopic: mn motor is vandaag in de soep gelopen, waarschijnlijk een kapotte zuigerveer. Als er schade is aan cilinder/zuiger overweeg ik een upgrade (bij naar 28,5cc).
Verder ga ik kijken naar zandbandjes en een andere uitlaat.

Anyway ontopic: mn motor is vandaag in de soep gelopen, waarschijnlijk een kapotte zuigerveer. Als er schade is aan cilinder/zuiger overweeg ik een upgrade (bij naar 28,5cc).
Verder ga ik kijken naar zandbandjes en een andere uitlaat.

dat is minder geen compressie meer?
ik hoop voor je dat je met een zuiger-veer weg komt.
nou is die 28,5 cc set zeker geen verkeerde keus, ik heb hem zelf ook.

nou ik denk dat het een nieuwe cilinder gaat worden voor je.
ik heb zelf vandaag ook wat schade gereden mn achterwiel rubber kapot gescheurd.

Hahaha vandaag mooi weer en we rijden allemaal weer schade :D
Ik een compleet verwrongen en gexplodeerde schokbreker en uiteraard een kapotte draagarm + front hub.

Als je op een zandvlakte gaat rijden kun je er niet op vertrouwen dat je gas systeem mechanisch in orde blijft. Zonder killswitches waren Dennis en ik onze baja's alleen vandaag al 2x kwijt geweest. Het mooie van een killswitch is dat deze niet redeneert als de meeste failsafes (als storing->dan gas dicht) maar (als goed ontvangst->ontsteking aan).
Omdat de killswitch ervoor zorgt dat de motor standaard "uit" staat is dit wel degelijk veiliger.

I feel the same way ;)

het resultaat van vandaag:D
DSC01011paint.jpg

Jongens schrijf je eens in voor de HBC21 op 17 april in Houten.
Dat is bere gezelli en jawel allemaal baja's in alle soorten en maten.
Dus ook allemaal bajafreaks, ook in alle soorten en maten.
Eventueel geen baanervaring is geen probleem er zijn altijd mensen die je willen helpen.
Er word in Houten bij Utrech gereden, er ligt daar een mooie zandbaan waar we lekker gaan crossen. Ook diegene die nog geen auto hebben maar toch willen proeven, kom effe kijken is gewoon lol. O ja, er word over het algemeen minder schade gereden op een baan als op een vlakte. Dus je houd je auto nog heel ook.

Effe inschrijven.

HBC#21+ 17 April in Houten - RCrace forums

LINK naar myrc voor de inschrijving

@ kenobi.
Jij bent goed bezig geweest vandaag :cool:

Ik kan helaas geen resultaat foto plaatsen want die van mij staat alweer op vier poten en heeft reeds een ritje onder de hoge druk spuit gemaakt ;)

Back