Sebas' HPI Baja 5B SS

Kenobi, in wat voor zooi rijden jullie wel niet? ;)
Is dat een VRC uitlaat?

we rijden gewoon op de baan.
maar het heeft geregend afgelopen week dus er lagen wat plassen.
en daar moet ik weer door heen, daar is die voor.

de uitlaat die ik heb is een dominator.

Heb DDM gevraagd om een Uber RC predator pipe deal of the day, en hopla.
Het ziet ernaar uit dat ik die nu dus ga bestellen.

De vorige keer toen ik ging rijden had mijn standaard CY26 blokje op het einde weinig compressie, waardoor deze erg slecht startte en liep.

Nu heb ik de motor opengemaakt maar kan ik eigenlijk weinig bijzonders ontdekken als ik zo kijk, er zitten geen diepe krassen in de zuiger en cilinder.
Misschien is alleen de zuigerveer versleten, maar zouden jullie even kunnen kijken of er nog wat bijzonders aan te zien is?
Hopelijk hebben jullie iets aan deze foto's, de donkere vlekken in de cilinder is wat remmenreiniger.

DSC00512.jpg

DSC00513.jpg

DSC00514.jpg

DSC00515.jpg

op de foto's is het idd niet goed te zien hoe de cilinder is. maar als je zelf aangeef dat er geen rare dingen te zien zijn. denk ik dat je gewoon een nieuwe zuigerveer er op moet zetten van 34mm.

Thanks!
Over een week of twee ga ik mijn motor reviseren en kan ik de uitlaat testen.
Ik ben tevens van plan dit setje te kopen om van m'n standaard CY26 een 28,5cc te maken: ca370

Ik heb de knoop doorgehakt en een 28,5cc big-bore headkit besteld, ik wil niet te veel geld meer in deze 2-bouts steken aangezien ik later waarschijnlijk toch een 4-bouts neem.
Met 80 euro voor een cilinder-/zuigersetje, nieuwe lagers, keringen, pakkingen etc is dat aardig gelukt.

Over een week of 2 plaats ik wel wat foto's/filmpjes als mijn tentamens voorbij zijn en alle upgrades erop zitten.
Ben benieuwd hoe het blokje met de nieuwe uitlaat gaat presteren. :)

hoe is het nou met je auto? heb je je nieuwe cilinder er al op zitten?
ik heb vandaag ook een nieuwe uitlaat op mn auto gezet.
DSC01020.jpg

hoe is het nou met je auto? heb je je nieuwe cilinder er al op zitten?
ik heb vandaag ook een nieuwe uitlaat op mn auto gezet.

Hey Marcel,

Gave uitlaat is dat!!
Mijn auto ligt nog steeds uit elkaar voor een grote revisie.
De nieuwe cilinder zit er al op, de koppeling was alleen helemaal versleten en ik heb net smallere schroeven (8mm) gehaald zodat ik de koppeling die ik van jou heb gekregen erop kan zetten. Er moeten nog wat lagers vervangen worden, ik wil een Hitec HS-5745MG stuurservo inbouwen en nog wat aanpassingen.
Zodra de Baja weer in elkaar zit (ik verwacht komende week ergens) plaats ik wel wat foto's ;)

-Sebas

Hey Marcel,

Gave uitlaat is dat!!
Mijn auto ligt nog steeds uit elkaar voor een grote revisie.
De nieuwe cilinder zit er al op, de koppeling was alleen helemaal versleten en ik heb net smallere schroeven (8mm) gehaald zodat ik de koppeling die ik van jou heb gekregen erop kan zetten. Er moeten nog wat lagers vervangen worden, ik wil een Hitec HS-5745MG stuurservo inbouwen en nog wat aanpassingen.
Zodra de Baja weer in elkaar zit (ik verwacht komende week ergens) plaats ik wel wat foto's ;)

-Sebas

je ben weer goed bezig met je auto. ik denk alleen dat je me even voor iemand anders aanziet.
wand ik heb nooit een koppeling naar je op gestuurd, never mind.

succes verder groet Lars

je ben weer goed bezig met je auto. ik denk alleen dat je me even voor iemand anders aanziet.
wand ik heb nooit een koppeling naar je op gestuurd, never mind.

succes verder groet Lars

Oh sorry ik zie het, in alle haast dacht ik dat je kostenko was.
De Baja zit weer in elkaar en startte heel makkelijk, ik zal over een paar minuten wat foto's en een filmpje plaatsen.

Zo, eindelijk zit ie weer in elkaar.
De CY26 heb ik gereviseerd en een 29cc headkit op gezet, het was nog best een aanzienlijke klus en daarom ben ik ook blij dat ik hulp had van deze serie tutorials: e0aFZ1ACrsE[/media] - Video #1 Tutorial Rebuilding the CY 23CC Engine

Het standaard potje met einddemper werd ik toch een beetje zat, daarom heb ik deze chique uitlaat gekocht:

DSC00519.jpg

Stuurservo heb ik vervangen door een Hitec HS-5745MG, niet omdat de standaard servo het niet goed deed maar omdat ik deze goedkoop kon krijgen van een forumlid. Het installeren van de kleinere servo is heel eenvoudig met een servo bracket/arm set, hier staat het duidelijk uitgelegd: So Ive been wanting to do this mod for a while now
Gasservo is dit chinese dingetje: HobbyKing Online R/C Hobby Store : BMS-630MG Super Strong Servo 13kg / .17sec / 49g

DSC00518.jpg

Remmen deed de Baja de laatste tijd gewoonweg niet, heb de setup daarom veranderd met D's brake pads, penveertjes (en een alu blokje).

DSC00517.jpg

Heb verder alles nagelopen, een paar lagers moeten vervangen maar verder is alles in orde.

Het resultaat:

DSC00523.jpg

DSC00520.jpg

DSC00521.jpg

En natuurlijk een filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Net even een tankje of 1,5 ingereden, ging best prima.
Zoals ik al vermoed had ging de uitlaat wel snel lekken bij het koppelstuk, kan iemand mij vertellen hoe dit het beste op te lossen is? Ik heb gehoord dat er speciale hittebestendige siliconenkit voor te krijgen is.

Die hittebestendige siliconenkit ken ik niet maar je zou GunGum kunnen gebruiken want daar smeren ze ook altijd lekke auto-uitlaten mee dicht .
Tis alleen wel smerige zwarte bagger ,staat niet zo fraai op jouw Predator pijpje ;)

D´s brake pads zijn vandaag trouwens Deal of the Day bij DDM

Laatst bewerkt:
Net even een tankje of 1,5 ingereden, ging best prima.
Zoals ik al vermoed had ging de uitlaat wel snel lekken bij het koppelstuk, kan iemand mij vertellen hoe dit het beste op te lossen is? Ik heb gehoord dat er speciale hittebestendige siliconenkit voor te krijgen is.

als je die uitlaat goed dicht wil hebben kan je het beste loctite 5926 er tussen smeren. heb je nou veel trilling op je uitlaat, kan je er ook loctite 5922 gebruiken dit lijkt veel op kit. die ander is wat harder.

je kunt deze middelen het beste in Combinatie van een uitlaat pakking gebruiken.

succes.

Back