serie/batch zenders en ontvangers met problemen !!!

[edit]

nev mind, handiger de corona discussie in dat draadje te houden

Laatst bewerkt door een moderator:
... maar als je jouw posting terugleest, kun je niet ontkennen dat die wel suggestief is..

Het zelfde is blijkbaar in dit draadje het geval geweest met Spektrum, waarbij ik er van werd verdacht een fan van dit merk te zijn. Als iemand tegengas geeft omdat er zijn inziens nodeloze of onterechte negatieve postings over apparatuur verschijnen wil dat niet zeggen dat-ie het tegendeel beweert. Zelf doe ik dat trouwens alleen om de mening wat neutraler te krijgen.

Nu vind ik het echter een onjuistheid om op basis van één waarneming of waarnemer een oordeel te gaan vormen en dat hier uit te spreken, zeker als er niet goed is onderzocht wat er precies aan de hand is. Om een neutraal voorbeeld te geven: in het grijze verleden hadden wij ooit een Opel Kadett, waarvan we weinig plezier hebben gehad. Na ettelijk geklooi met motorische problemen heb ik het ding een schop gegeven en een Mazda 626 gekocht. Een verademing! Toch geeft dit mij geen enkele reden om kwaliteitsproblemen bij het merk Opel te veronderstellen. Integendeel, ik had alleen een rot-Kadett met aantoonbaar vervelende nukken.

Dit blijft altijd een lastige discussie.

Zelf ben ik een tijd geleden over gestapt van ifs naar fasst.
Nooit problemen gehad met ifs, maar de futaba (fx-30, fg12) bevalt mij gewoon beter.

Bij de overgang heb ik kleine problemen ondervonden met mijn supra (grote wedstrijd zwever met veel carbon).
Waar mijn ifs betrouwbaar werkte had ik problemen met fasst op 1 bepaalde plek (heuvel in limburg).
Ifs terug erin en weg problemen.

Na wat verder onderzoek en een nuchtere kijk door een collega vlieger blijkt het carbon in de vleugel een probleem te zijn.
Met de ifs zat de antenne net iets hoger en vrij van carbon.
De fasst antennes dacht ik goed te hebben en vrij van carbon, echter met het heel vlak aanvliegen zaten beide antenne net achter/onder carbon.

Conclusie had toen ook kunnen zijn fasst is slecht, want toen ik ifs terug zette werkte het!

Na het verplaatsen van de antennes nooit meer problemen gehad.

Natuurlijk zegt een enkele ervaring niets over een product. Als je echter eerst slechte ervaringen leest van ervaren andere gebruikers, en dan in de praktijk een soortgelijk probleem ziet..

om Jans Opel Kadet verhaal door te trekken.. als die Kadet al een doorontwikkeling is van een product waar volgens Opel zelf al problemen mee waren, waarvan reeds aangetoond is dat de persoon verantwoordelijk voor die ontwikkeling, niet bijster betrouwbaar is.. en als je dan op veel fora problemen er over leest, waaronder ook postings als "ik heb die rotauto verkocht, hij was niet goed te krijgen", van ene m. schumacher..en als je dan ook nog eens met eigen ogen ziet hoe je buurman problemen heeft met een Kadet..

ja, dan vind ik dat je in een discussie op een forum best mag ventileren dat het een onbetrouwbaar product is.. (of althans; dat jij dat een slecht product vind)

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk zegt een enkele ervaring niets over een product. Als je echter eerst slechte ervaringen leest van ervaren andere gebruikers, en dan in de praktijk een soortgelijk probleem ziet..

Aan de andere kant bij een enkele slechte ervraring krijg je ook te maken met de service en dat moet in mijn ogen altijd goed zijn om een product ook een goed oordeel te geven.

ja, dan vind ik dat je in een discussie op een forum best mag ventileren dat het een onbetrouwbaar product is..
Dan moet je een norm gaan bepalen; vanaf welk punt vind je het een onbetrouwbaar product...:rolleyes:
Ik wil maar zeggen, het blijft een persoonlijke kwestie.
Betrouwbaarheid heeft ook een prijs; zie Futaba.
Voor sommige toestellen (niet allemaal) wil ik wel wat minder betrouwbaarheid riskeren voor een gunstiger prijs.
En er zitten nog een boel gradaties tussen Futaba en... pak weg... Corona of zo.

Back